Mistlampen aansluiten

FFA

Premium lid
1,503
2
973
153
Goedemorgen allen,

Als ik besluit om m'n mistlampen aan te sluiten heb ik natuurlijk een kabelboom en een geschikte schakelaar nodig. Als dit allemaal gedaan is, moet er dan ook nog iets geactiveerd worden dmv VCDS of doen ze het dan direct? (waarschijnlijk niet)

Weet iemand toevallig ook het artikelnummer van de originele schakelaar?

Alvast bedankt voor alle bruikbare info.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Ja ze werken dan in principe direct.
Je sluit het als volgt aan:
[lichtschakelaar] -- [zekering 57] -- mistlampen
Idealiter maak je tussen de zekering en de schakelaar nog een aftakking naar je BCM. Waarom? Dan kan de BCM detecteren of er een kapotte lamp is.
@cleanedvwdriver heeft nog een lichtschakelaar voor je liggen met mistlampfunctie voor als het goed is
 
  • Leuk
Waarderingen: FFA
Ja ze werken dan in principe direct.
Je sluit het als volgt aan:
[lichtschakelaar] -- [zekering 57] -- mistlampen
Idealiter maak je tussen de zekering en de schakelaar nog een aftakking naar je BCM. Waarom? Dan kan de BCM detecteren of er een kapotte lamp is.
@cleanedvwdriver heeft nog een lichtschakelaar voor je liggen met mistlampfunctie voor als het goed is

Top @joosspekloos!
Ik denk dat het trekken vd kabel en aansluiten op de zekeringenkast en op de lichtschakelaar wel moet lukken maar ook nog naar de BCM weet ik niet.

Ben echt wel een handige kerel maar met de BCM heb ik nog nooit iets gedaan. Is dit te doen met gezond verstand?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Zeker wel. Je moet de BCM er in z'n geheel uithalen. Dit houdt in, op de kop met je kop op het rempedaal naar boven kijken.
Daarna heeeeeeeel blij zijn dat je DSG hebt, zodat je geen koppeling hebt die in de weg zit.

Goed, nu lig je op de kop in de voetenruimte.
Je haalt de zwarte stkekekr van de BCM uit elkaar, er zit een soort van kap op. Die glijdt naar beneden. Bovenaan zit ie vast met twee weerhaakjes. Vloeken mag.
Schuif je de twee helften uit elkaar. Je hebt dit voor je hangen:



Screenshot 2020-05-21 at 12.34.09.png

Screenshot 2020-05-21 at 12.34.03.png

Nu ga je tot 7 tellen. Op plekje 7 klik je de kabel erin (MCP2.5 contact).
Dan is het een kwestie van in omgekeerde volgorde terugzetten.

Als je er niet uit komt, wees welkom in Eindhoven maar dan rijd je een x aantal uur voor iets wat ik in 30 seconden doe Stick Out Tongue
Niet heel efficient ;)

En daarna moet je met VCDS nog even instellen dat je mistlampen hebt.
 
Zeker wel. Je moet de BCM er in z'n geheel uithalen. Dit houdt in, op de kop met je kop op het rempedaal naar boven kijken.
Daarna heeeeeeeel blij zijn dat je DSG hebt, zodat je geen koppeling hebt die in de weg zit.

Goed, nu lig je op de kop in de voetenruimte.
Je haalt de zwarte stkekekr van de BCM uit elkaar, er zit een soort van kap op. Die glijdt naar beneden. Bovenaan zit ie vast met twee weerhaakjes. Vloeken mag.
Schuif je de twee helften uit elkaar. Je hebt dit voor je hangen:



Screenshot 2020-05-21 at 12.34.09.png

Screenshot 2020-05-21 at 12.34.03.png

Nu ga je tot 7 tellen. Op plekje 7 klik je de kabel erin (MCP2.5 contact).
Dan is het een kwestie van in omgekeerde volgorde terugzetten.

Als je er niet uit komt, wees welkom in Eindhoven maar dan rijd je een x aantal uur voor iets wat ik in 30 seconden doe Stick Out Tongue
Niet heel efficient ;)

En daarna moet je met VCDS nog even instellen dat je mistlampen hebt.

Wow! Wat een uitleg en hulp! Bedankt
Ik ga er ff goed voor zitten en kijken hoe ver ik zelf denk te komen. Mocht ik vastlopen dan kom ik er graag op terug!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Is het onderdeelnummer van de schakelaar voor mist voor en achter en met Auto en ch/lh toevallig
3C8941431A ??
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Ik had Kufatec wat vragen gesteld over de door mij aan te schaffen kabel en ze kwamen terug met oa dit:

"This car has cornering lights. We have only tested this on car's without cornering light. Therefore, you can test it on your own if you wish but we cannot help you if you run into problems"

Kan het hebben van bochtverlichting in de koplampen (Ik heb de originele xenon/led combi) voor problemen zorgen of kan dit zonder enige problemen?

Bedankt weer!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!