Mogelijkheden inbouw iPad mini?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hartta
  • Startdatum Startdatum
H

hartta

Dit jaar zal er een nieuwe iPad mini komen. Zie de geruchten. Aangezien deze iPad ideaal zou zijn om in te bouwen, vraag ik mij af of iemand al plannen heeft dit te gaan doen.

Zowieso wil ik deze op de plaats van mijn standaard radio van mijn Polo 6R hebben, echter wel dat ik deze los kan koppelen. Het beste tot nu toe komt de Scosche iKit, die een product HAD ontworpen voor montage in de auto... (Scosche iKit replaces car stereo with iPad | The Car Tech blog - CNET Reviews) Helaas is deze nooit gereleased; "They cancelled the project due to "legal concerns"."

Dus... wie weet of de huidige iPad mini past in de Polo 6R. Even gephotoshoped...

ipadauto.jpg

Als je niet per se de ipad permanent ingebouwd wilt hebben dan is er misschien ook een andere handige oplossing.

Ikzelf gebruik een Acer Transformer 300T in mijn auto.
Ter bevestiging gebruik ik een 'Breffo Spiderpodium tablet stand'. Spiderpodium Tablet | Breffo® // kost een euro of 30,- gemiddeld.
Voor mij is het hoofddoel vooral films kijken voor onderweg.
Muziek gaat ook prima, maar daarvoor gebruik ik meestal toch mijn radio.

Deze is flexibel en kun je in een eigen vorm bouwen.
Ik buig 4 van de pootjes om om door de ventilator gaten te duwen.
De andere 4 pootjes buig ik zodat de tablet boven en onder vast word gehouden.
Omdat het materiaal een soort rubberachtige feel heeft schuift mn tablet er tijdens het rijden niet uit.
Bovendien absorbeert het ook nog een hoop schokken zodat je tijdens het rijden eigenlijk zo goed als geen trillend beeld hebt.

Ik gebruik de tablet houder nu in de grill van een Ford Fiesta '12 en een Mazda 323F BG '93.
Dat gaat in die auto's super.
Maar ik heb de houder ook al getest bij een maatje van me met een Polo 6R, dat gaat ook goed.
als je wilt kan ik aanstaande vrijdag wat foto's voor je maken hoe dit eruit ziet in een polo, ik krijg vrijdag namelijk mijn polo geleverd.
Laat maar weten bij interesse.

btw:
Het mooie bij een polo 6r is dat als je de tablet goed ophangt met de breffo houder dat hij dan precies mooi boven je radio valt.
dus als je een RNS315 hebt zoals ik, dan kan je nog steeds je navigatie gebruiken, terwijl daar vlak boven ook nog even je films aan het bekijken bent :)
Bovendien komt hij ook precies onder je ruitlijn uit zodat je ook niet meteen gezeik hebt met de popo.
En omdat je de tablet steeds makkelijk uit de houder kan halen kun je hem ook nog thuis op de bank gebruiken op de manier waar hij voor bedoelt is, als je niet in de auto zit.

Ik vind het in ieder geval ideaal, misschien is het ook een idee voor jou.

VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI 
Wtf, films kijken tijdens het rijden?

jep, films series, you name it.
Waar zou je zoiets anders voor inbouwen? ;-P

veel file rijden doen vreemde dingen met je.
Ik rij minimaal 3 uur per dag.
Als je dat een tijdje doet ben je aardig door je muziek heen.
Dan begin je maar aan je film collectie, toch?

Ik heb de tablet precies onder me ruitlijn zitten, dus ik kan nog steeds redelijk opletten tijdens het kijken.
en ik krijg andersom ook nog wat van de film mee tijdens het letten op de weg.
ideaal.

Als ik er op de aankomende meet ben kan ik het wel laten zien anders, werkt echt ideaal.
Hoop dat het streamen over bluetooth in mijn polo straks ook een beetje goed gaat.
In mn huidige ford fiesta gaat het anders best.

Geen stress, er is niks aan de hand.
Ik kijk met name meer cabaret ook, dan hoef je niet zo erg op het scherm te letten.

maak je maar geen zorgen, als je me tegenkomt gebeurt er niks hoor. ;)

Waaahaaaaahaaaahaaaa paniek paniek paniek..... Tju jongens... als dit alles is.. boejend. Hoeveel zijn er niet die de RNS510 vrijgeschakeld hebben en daar ook de hele tijd films op kijken??

En zolang we geen koffie gaan zetten, krant lezen, teennagels lakken, schoenen poetsen, koken, brood smeren achter het stuur zoals veel chauffeurs uit de oostbloklanden.. boeje..

Waaahaaaaahaaaahaaaa paniek paniek paniek..... Tju jongens... als dit alles is.. boejend. Hoeveel zijn er niet die de RNS510 vrijgeschakeld hebben en daar ook de hele tijd films op kijken??

En zolang we geen koffie gaan zetten, krant lezen, teennagels lakken, schoenen poetsen, koken, brood smeren achter het stuur zoals veel chauffeurs uit de oostbloklanden.. boeje..

compleet eens!!
ik zorg ervoor dat het beeld dichter bij mijn zicht op de weg zit, dat scheelt alles!!
op je rns kijken vind ik te laag in mn zicht.
Ik ben zelf tevreden met mijn oplossing :)
gewoon breffo spiderpodium en gaan.

Brood smeren, vroeger regelmatig gedaan :oops: tegenwoordig niet meer :P

Waaahaaaaahaaaahaaaa paniek paniek paniek.....
Wat mij betreft geen paniek, hoor ;-)
Vind het alleen niet kunnen, films/DVD's kijken achter het stuur. Net zoals SMS-en, e-mailen of WhatsApp-en: allemaal zaken die je maar ergens anders doet dan achter het stuur van een rijdend voertuig.

Hoeveel zijn er niet die de RNS510 vrijgeschakeld hebben en daar ook de hele tijd films op kijken??
Ja, en dus? Da's een mooie drogreden... Er zijn genoeg mensen die in auto's inbreken. Dus dat mag ik dan ook doen?
Zoals mijn ouders altijd zeiden: als iedereen in het kanaal springt, doe jij dat dan ook?

Maar goed, inmiddels zijn we behoorlijk off topic bezig ;-)

Volkswagen  Up! 
Wat mij betreft geen paniek, hoor ;-)
Vind het alleen niet kunnen, films/DVD's kijken achter het stuur. Net zoals SMS-en, e-mailen of WhatsApp-en: allemaal zaken die je maar ergens anders doet dan achter het stuur van een rijdend voertuig.

Ja, en dus? Da's een mooie drogreden... Er zijn genoeg mensen die in auto's inbreken. Dus dat mag ik dan ook doen?
Zoals mijn ouders altijd zeiden: als iedereen in het kanaal springt, doe jij dat dan ook?

Maar goed, inmiddels zijn we behoorlijk off topic bezig ;-)

Ben het met je eens, maar het is bij mij vooral in de file als je stilstaat.
En als ik rij vooral cabaret. Daar luister je vooral naar, beeld kijk ik dan haast niet op.
Het valt allemaal wel mee.

'maar idd, ik begon on topic maar men was even verbaasd blijkbaar.
Denk iig wel dat t een goede oplossing kan zijn voor een mooie prijs voor de thread starter

Nog even gezocht naar overige oplossingen. Het zal voor mij belangrijk zijn deze te gebruiken als vervanger voor muziek en navigatie. Daarnaast wil ik via OBD (wifi of bluetooth) details over mijn auto zien (snelheid, temperatuur etc. etc.). Hiervoor zijn oplossingen en heb kort geleden gemaild met een zaak uit Zoetermeer. Ik vermoed, dat ik t.z.t. als de nieuwe ipad mini er is bij hun mijn dashboad laat modificeren. Zo ongeveer als waarmee ik deze discussie heb gestart.

Heeft iemand ervaringen met een dergelijke INBOUW van een tablet? Graag een beetje on-topic blijven.

Nog even een reactie op de commentaren... Voor mij geldt, dat de Ipad mini (binnenkort een nieuwe versie) ideaal zou zijn om de standaard navigatie te vervangen, muziek te luisteren etc. Het lijkt me logisch, dat iets als films kijken niet zou moeten kunnen terwijl je aan het autorijden is.... Er zijn talloze zaken die wel handig zijn en daarom blijf ik op zoek naar mogelijkheden.

Zie bijv. iPad mini VW CC car dash install- Side Slider - Soundman - YouTube

Wie heeft wat meer info kan geven om dit te bewerkstelligen? Graag een beetje on-topic blijven... Ieder kan zich wel indenken wat wel en niet mag tijdens het autorijden.

Heb de iPad dan wel niet in de Polo ingebouwd (heb al een RNS, opzich tevreden over), maar misschien toch leuk om te laten zien: Met het idee dat een iPad al genoeg kost om alleen in je auto te gebruiken, maar ik toch navigatie wou hebben, heb ik er voor gekozen om dmv een speciaal beugeltje een houder op mijn dashboard te plaatsen waar de iPad ingezet kan worden. Daarbij ook gelijk een telefoonhouder opgenomen. (Het zit dus bevestigd zonder gaten te hoeven maken of rare aanpassingen te hoeven maken die bij verwijderen zichtbaar zouden kunnen zijn.
9298260285_bc07c2d6f6_b.jpg

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!