Monteren van led koplampen

Goedemiddag allemaal,

Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat mijn lampen in mijn polo GTI 6c 2016 niet origineel zijn. Deze hebben nu verschillende storingen en doen het niet meer. Het zijn namaak bi-xenon lichten van TC(?). Dit is niet te maken volgens de garage omdat het een namaak product is en het een wir-war van draden is binnen in de koplampen. Nu ben ik opzoek gegaan naar nieuwe koplampen voor mijn polo en kwam ik erachter dat dit niet zo makkelijk is. De halogeen vind ik echt niet mooi voor een GTI en de bi-xenon zijn bijna niet te koop OEM. Nu heb ik een paar 2e hands OEM LED GTI koplampen gevonden tegen een schappelijk prijsje.

Nu komt mijn vraag: is dit plug en play of kan ik beter doorzoeken naar een bi-xenon set?



Met vriendelijke groet,

Jur
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Dat is klote he.... Waarschijnlijk zijn de originele gestolen oid.

Wat doet het exact niet meer dan, of wat doet het nog wel... Pitten kun je ook bij je huidige unit vervangen.

Of een andere LED unit past brand ik mij niet aan :)
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Lang verhaal... Pitten doen het nog wel. Eerst deed mijn linker dagrijverlichting het niet, dus open gemaakt om een nieuw lampje erin te zetten. Nieuw lampje erin, de boel weer dicht gedaan en toen deed het grote licht het constant en het knipperlicht het niet. Oude lampje er weer ingedaan omdat het misschien daaraan lag en die was toch niet kapot, nog steeds hetzelfde probleem. @Grutte Pier
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Ze zijn plug en play als de auto origineel gezien met led koplampen kwam, als je een knopje naast je lichtknop hebt om de helderheid van het instrumentenpaneel te wijzigen maar geen knopje hebt om de koplamphoogte in te stellen dan hoort dat bij LED verlichting, maar ik ga ervan uit dat Led standaard komt op een gti (?)
Ik denk persoonlijk niet dat er origineel gezien led in heeft gezeten omdat de auto geen koplampsproeiers heeft en omdat ik wel een knopje heb om de koplamphoogte in te stellen. Is het dan geen plug en play?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Nee, dan is het helaas geen plug en play. Je kan de originele lampen vrij makkelijk werkend maken met een verloopstekker, dan dimmen de DRLs niet als je je richting gebruikt en de hoogte wordt dan niet geregelegd. Dus dan moet je de lampen 1x goed afstellen en klaar. Als je het helemaal origineel wilt doen dan moet je draden gaan trekken naar de bcm en automatische hoogteregeling inbouwen.
 
Nee, dan is het helaas geen plug en play. Je kan de originele lampen vrij makkelijk werkend maken met een verloopstekker, dan dimmen de DRLs niet als je je richting gebruikt en de hoogte wordt dan niet geregelegd. Dus dan moet je de lampen 1x goed afstellen en klaar. Als je het helemaal origineel wilt doen dan moet je draden gaan trekken naar de bcm en automatische hoogteregeling inbouwen.
Bedankt voor je reactie! Het is nu een stuk duidelijker voor mij. Heb je toevallig ook een linkje naar een verloopstekker die je benoemt?

Zou deze werken?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Lang verhaal... Pitten doen het nog wel. Eerst deed mijn linker dagrijverlichting het niet, dus open gemaakt om een nieuw lampje erin te zetten. Nieuw lampje erin, de boel weer dicht gedaan en toen deed het grote licht het constant en het knipperlicht het niet. Oude lampje er weer ingedaan omdat het misschien daaraan lag en die was toch niet kapot, nog steeds hetzelfde probleem.

Dit is toch een gek verhaal. Wat gebeurt er als je de koplampen van links naar rechts verwisseld?
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!