Motor of tuning problemen

Beste forumleden,

Ik heb jullie hulp nodig!

Sinds een jaartje heb ik al een probleem dat mijn motor inhoud/stottert bij de 3500-4000 toeren. Alleen kreeg ik nooit foutcodes en de garage(s) waar ik langs was geweest die konden niet echt iets doen, omdat er dus geen foutcodes waren. Ik heb in de tussentijd wel gewoon met de auto gereden, omdat hij het verder wel goed deed en alleen als ik hem door trok dan pas hield die in. Als die inhoud en je laat de gas los en daarna geef je weer gas trekt ie hem gek genoeg wel door tot 5-6k toeren.

Vorige maand trok ik hem weer door en toen kreeg ik een motorstoringslampje die knipperde en daarna wel weer wegging. Ik kreeg ook een start stop storing. Dit keer kon de garage de foutcode vinden en dat was een bobine van de 2de cilinder. Gelijk vervangen, maar nogsteeds mocht het niet baten, alsnog hield ie in. Ik heb inmiddels ook de stage 1 tune eraf gehaald. Maar ook dat heeft dus niet geholpen.

Weet iemand hier misschien wat het probleem kan zijn, en of jullie e.v.t iemand kennen waar ik langs kan gaan? Ik ben zo gehecht aan deze polotje dat ik hem absoluut niet kwijt wil. Of waar ik helemaal bang voor ben is dat hij dan op een gegeven moment helemaal stuk gaat. Ik rij er wel nog mee maar niet echt sportief.

Alvast bedankt,
 
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW  1.0 TSI stage 1 140PK 
Update voor de geïnteresseerden of voor de mensen die in de toekomst hetzelfde probleem ervaren:
Ik heb de chip eraf laten halen, verder had ik een injectiereiniger erin gegooid gemixt met euro 98. Ik heb daarna de tank zo goed als leeggereden (ritje naar Duitsland). In Duitsland getankt en teruggereden, en ik ervaar de probleem niet meer sinds 3 dagen. Wel schokt ie nog een heel klein beetje bij de 4000 toeren, maar hij trekt hem zonder problemen door.
 
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW  1.0 TSI stage 1 140PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!