Beste leden,
Nadat ik mijn auto thuis arriver van een 100km autosnelwegrit en auto geparkeerd heb, koelwatersysteem-indicator knippert rood sinds zondag.
Na een blik onder de motorkap zie ik dat mijn koelwater reservoir is vermengd/vervuild met motorolie (zie bijgevoegd bestand),
De motorolie peilstok heeft aan het het puntje nog olie zitten, daar het 2 dagen eerder nog netjes in het midden stond. De motorolie lijkt niet vervuild te zijn met koelwater.
Ik hoor nu verschillende oorzaken/adviezen:
Wat is nu meest plausibele oorzaak van dit issue?
Hoor graag jullie visie en/of advies
Nadat ik mijn auto thuis arriver van een 100km autosnelwegrit en auto geparkeerd heb, koelwatersysteem-indicator knippert rood sinds zondag.
Na een blik onder de motorkap zie ik dat mijn koelwater reservoir is vermengd/vervuild met motorolie (zie bijgevoegd bestand),
De motorolie peilstok heeft aan het het puntje nog olie zitten, daar het 2 dagen eerder nog netjes in het midden stond. De motorolie lijkt niet vervuild te zijn met koelwater.
Ik hoor nu verschillende oorzaken/adviezen:
- Lek in koppakking=> motor revisie => veel arbeid => is dat de auto nog wel waard? (VW 1.2 TDI, 285000km, 2010)
- Lek in oliekoeler/oliehuis => oliekoeler/oliehuis vervangen => wat kost dat ongeveer?
Wat is nu meest plausibele oorzaak van dit issue?
Hoor graag jullie visie en/of advies
Volkswagen
Polo AW
1.0 TSI