Motor start slecht, slaat af

Goedendag,

Een paar maanden terug heb ik een mooie polo gekocht samen met wat vrienden. Ging allemaal prima, zelf klein onderhoud gedaan (filters & olie) en oa naar Maastricht gereden (vanuit Groningen) zonder problemen. Echter, vanaf een kleine maand geleden heeft de auto wat kuren. Hij startte slecht, zeker als het koud was. Bij warm weer viel het dan weer mee, of nadat de motor was opgewarmd. De motor start dus slecht, met hevig schokken gepaard. Alsof ie continu bijna aanslaat, maar net niet. Als ie het dan doet loopt ie niet stabiel, en valt ie vaak weer uit.

We dachten dat het misschien aan de bougies lag, en hebben die vervangen (ook omdat ik dat graag zelf eens wou doen, m'n eerste auto etc.). Na het vervangen startte hij opeens erg soepel! Maar 10 minuten later weer precies hetzelfde probleem.. Weet iemand van jullie waar dit aan ligt? Toch iets van bougies/bobine(kabels) of misschien is het mengsel van benzine/lucht niet goed?

Bij voorbaat dank!

PS. Ik had graag een video willen toevoegen van de motor die start, maar mag geen .mp4 bestanden bijvoegen. Kan dit wel met een andere bestandsvorm?
 
Volkswagen  Polo 6N  1.4 44 kW 
hoi!

Het klinkt alsof er ergens een vacuum lek zit of een losse kabel?
Heeft jou motor toevallig een verdelerkap? of een bobineblok (elektronisch aangestuurde verdeler).

Video uploaden lukt alleen DMV een linkje naar Youtube. heb dit zelf ook ondervonden.

Graag zien we de video tegemoed!

Zijn er nog omstandigheden waaronder de motor wel meteen start? (remmenreiniger in de inlaat/warme motor)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
hoi!

Het klinkt alsof er ergens een vacuum lek zit of een losse kabel?
Heeft jou motor toevallig een verdelerkap? of een bobineblok (elektronisch aangestuurde verdeler).

Video uploaden lukt alleen DMV een linkje naar Youtube. heb dit zelf ook ondervonden.

Graag zien we de video tegemoed!

Zijn er nog omstandigheden waaronder de motor wel meteen start? (remmenreiniger in de inlaat/warme motor)

Dank voor de reactie!

Bobinekabels zitten volgens mij goed. Vacuum lek geen idee; hetzelfde geldt voor de verdelerkap/bobineblok :grimacing:

Startte gister weer redelijk, maar valt snel uit. Nadat motor is opgewarmd blijft ie wel aan.

Denk dat we m maar gewoon naar de garage brengen..
 
Volkswagen  Polo 6N  1.4 44 kW 
vervang je verdeler en rotor maar eens. die zien er niet echt bepaald nieuw uit. kans is dat dit het probleem oplost!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
vervang je verdeler en rotor maar eens. die zien er niet echt bepaald nieuw uit. kans is dat dit het probleem oplost!
Zid foto voor hoe de rotor eruit ziet. Lijkt me niet heel goed denk ik? Haha

Maar deze zou je er makkelijk vanaf moeten kunnen trekken toch? Lukt niet echt..
 

Bijlagen

  • 15677744898406235282519305846645.jpg
    15677744898406235282519305846645.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 20
Volkswagen  Polo 6N  1.4 44 kW 
ehm.. ik zou je rotor, verdelerkap en bougiekabels allemaal tegelijk vervangen ;) als je rotor er al zo uitziet.... misschien is een ontstekingafstellen ook nog niet zon verkeerd idee ;)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!