Motor swap! 9n

Ik heb een 1.2 12v athene uit 2004.
Nu wil ik eigenlijk een klein beetje gaan kijken om er toch een sneller blok in te zetten.

Alleen heb ik zelf geen idee welk blok makkelijk met zo min mogelijk gezeik er in te bouwen is.

Zat zelf te denken aan een 18. 20vt of een 2.8 vr6 als dit mogelijk zou zijn.

Maar wat zijn dus leuke en snelle plug&play blokken voor een polotje uit 2004
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 12v (64pk) 
In dat geval is mijn advies verkoop je Polo uit 2004 en koop een 1.8 20V / 2.8 VR6 motor met de juiste koets er omheen en gaan met die banaan. :mrgreen: Die motoren ga je niet zomaar in een Polo 9N krijgen, los van de aanpassingen aan remmen, koeling, versnellingsbak etc.etc.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ik heb een 1.2 12v athene uit 2004.
Nu wil ik eigenlijk een klein beetje gaan kijken om er toch een sneller blok in te zetten.

Alleen heb ik zelf geen idee welk blok makkelijk met zo min mogelijk gezeik er in te bouwen is.

Zat zelf te denken aan een 18. 20vt of een 2.8 vr6 als dit mogelijk zou zijn.

Maar wat zijn dus leuke en snelle plug&play blokken voor een polotje uit 2004
Wat is je budget
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Idd een budget kwestie.
Wil / kan je het zelf?
Dan zit je op een knap motorprijsje van ff ruim 3000eu.
Zal waarschijnlijk stand alone management op moeten voor ook 2000eu.
En alles zal pas gemaakt moeten worden.
Laten doen kan je rekenen op het dubbele.
Heb het ooit overwogen bij m'n 6n.
Turbo blokje erin, maar is gewoon goedkoper om een andere snellere auto te kopen.
Om over de betrouwbaarheid maar te zweigen.

Eigenlijk alles wat in een 9n en 9n3 is geleverd past en kan erin.
veel meer past er niet in door dat de motor zover naar achter ligt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Je krijgt al mijn zegen, en ik vraag je bij deze ook om een apart topic aan te maken voor je voorruitgang met dit project, mocht je 'em starten. Ben super geïnteresseerd!

Maar slaap er eerst nog wat nachtjes over ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!