Motor Type-aanduiding Elektrische auto | Golf E-DITION 2020

Joaquillio

Nieuw lid
Beste leden,

Hierbij zou ik graag meer informatie willen hebben met betrekking tot de Type-Aanduiding..

Ik heb begin van mijn bestelling gevraagd aan mijn (Tussen persoon ''Sales van dealer'') of zij de Type-aanduiding op mijn nieuwe Golf E-DITION 2020 kunnen verwijderen.

Vervolgens kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is omdat de brandweer moet weten dat het gaat om een Elektrische auto gaat..

Volgens de lease is het akkoord, maar van de dealer niet doordat de Brandweer dit dus moet weten ..

Hebben jullie daar enige ervaring mee of dit nou wel of niet mag? i.v.m. Type-aanduiding Elektrische auto?

Volkswagen  Golf E-DITION 2020 
dan haal je het er toch lekker af als je de auto thuis hebt staan.. lekker simpel ik heb bij mijn GTE alles er afgehaald zelfs uit de gril

Volkswagen  Polo AW 
dan haal je het er toch lekker af als je de auto thuis hebt staan.. lekker simpel ik heb bij mijn GTE alles er afgehaald zelfs uit de gril

Ja daar zat ik zelf ook aan te denken, alleen wil er zelf geen problemen namelijk mee krijgen ;)

Denk dat de brandweer dat wel heel snel in de gaten zal hebben als het om een elektrisch auto gaat. Ze gaan echt niet kijken of er op de kofferbak TSI staat of E-Golf

Volkswagen  X 
Denk dat de brandweer dat wel heel snel in de gaten zal hebben als het om een elektrisch auto gaat. Ze gaan echt niet kijken of er op de kofferbak TSI staat of E-Golf

Nee precies.. Vond het zelf ook een beetje krom wat de dealer dan verteld :/

Ik ga het in ieder geval nog voor de zekerheid vragen als ik bij de dealer ben of zij het kunnen doen, en anders doe ik het zelf thuis zodra ik hem donderdag heb :)

Eens want er staat in brandweervoorschriften nergens dat een EV ook een type aanduiding verplicht moet voeren. Ook vrij onlogisch.

Klopt maar de dealer maakt er nog steeds een probleem van dat het van een andere wetgeving is.. Allemaal een beetje heel apart de één zegt het mag de ander niet ..

Klopt maar de dealer maakt er nog steeds een probleem van dat het van een andere wetgeving is.. Allemaal een beetje heel apart de één zegt het mag de ander niet ..
haha Welke dan, ik heb het ook wel eens gehoord ja maar hee lekker er afhalen joh krijg je echt geen gezeik mee.
laat ze lekker moeilijk doen, haal je het er later af

Volkswagen  Polo AW 
Laat de dealer dan maar even aantonen om welke wet het gaat... Volgens mij zegt de wet nergens dat er op de carrosserie van de auto een aanduiding moet staan als het een elektrisch voertuig is, ik kan de betreffende wettekst in ieder geval niet vinden.

Volkswagen  Polo 6R 
Precies! Ik had net nog een discussie erover.. Maar goed donderdag haal ik de auto op en ga ik vragen of zij kunnen "aantonen" om welke wet dit dan gaat, ze hebben het alleen over "Brandweer heeft dit gemeld i.v.m. wetgeving" maar kan er zelf niets van terug zien, en wat ik heb gevonden is:

"Elektrische productieauto s worden opgenomen in een Crash Recovery System (CRS) dat is gekoppeld aan het kentekenregister van de RDW. In het CRS staat de brandstofsoort van auto s vermeld en daarmee kunnen af fabriek afgeleverde elektrische auto s als elektrisch worden herkend. Bij het intypen van een kenteken verschijnt informatie over hoe brandweerlieden een elektrische auto na een ongeluk het beste kunnen benaderen, waar ze wel en niet in de auto mogen knippen of hoe ze een vuur moeten doven."

discussie, vragen enz enz, gewoon niks vragen lekker laten. volgende keer dat je je auto brengt zit het er in ieder geval niet meer op! haha

Volkswagen  Polo AW 
discussie, vragen enz enz, gewoon niks vragen lekker laten. volgende keer dat je je auto brengt zit het er in ieder geval niet meer op! haha

Precies dat dus, en eigenlijk heeft de dealer niks te maken met wat ik met de auto wil gaan doen.. Alleen de Leasemaatschappij..

Enigste wat hun taak is mijn auto bestellen, afleveren haha verder maakt het mij niet uit

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!