Motorflush

Pasa030

Bekend lid
173
117
50
Beste leden,

Ik zit er aan te denken om een motorflush te gaan doen voor mijn Polo.
De historie is niet bekend dus ik weet niet hoe de onderhoud is gegaan. Ik heb geen problemen met de auto. Het is meer uit voorzorg.

Ik vroeg mij dus af hebben jullie hier ervaring mee? Ik dacht hier aan:
https://www.deolieconcurrent.nl/products/Liqui-Moly-Pro%2dLine-Motorspoeling-500ml.html

Je voegt het toe laat de motor draaien voor een half uur waarna je alles eruit laat lopen en de olie met filter ververst.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Gr Pasa
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
Ik weet dat mijn automonteur mij dit ook aanraadde. Er staat echt ca. een kwartier en tot zover ik begrepen had was te lang laten lopen niet goed voor de motor aangezien je dan alle rotzooi die losliet laat circuleren.

Ik zie het nu ook, ik had zitten vergelijken met andere merken. Daar stond weer half uur, zelfs 1 uur heb ik gezien o_O.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Is per merk afhankelijk hoe lang, maar gewoon het advies opvolgen en er is geen probleem.. een motorrevisie bedrijf hier in de buurt gebruikt het ook veel en adviseert zelfs de auto 2 uur te laten draaien met Forté (meen dat je die zelfs ook nog een tijdje op verhoogd toerental moet doen normaal), wij gebruiken op het werk Fortron en die moet met warme motor 15 minuten stationair.

Werking is echt goed, je merkt duidelijk verschil (kleur van de nieuwe olie aan de peilstok) bij een engine flush. Wij hebben tevens bij de flush ook nog een soort 'conditioner' voor de olie er bij.
 
@Johan Duidelijk. Ik heb (waarschijnlijk) een lekkage rond mijn zuigerveren. Raad je dan ook een engine flush aan of een engine stopleak van hetzelfde merk?

Moet ik de olieconditioner overigens toevoegen aan de nieuwe olie? Heb even op de fortron website gekeken maar hier stond amper een gebruiksaanwijzing. Ik ben zelf niet bekend met een olieconditioner.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!