Hallo allemaal

Ik heb dus een polo type 6R van november 2010 1.2 benzine 51kw.
Het probleem dat ik sinds vorige week heb is dat de motor net na het vertrekken gewoon stil viel, heb hem onmiddelijk na het stilvallen zonder probleem opnieuw kunnen starten.
Maar na 200m rijden begon hij tegen te houden en een zwaar geluid te produceren alsof hij valse lucht trekt.
Hii trok niet meer op en maakte een zwaar geluid.

Heb hem uitgelezen gehad en gaf de foutcode dat de nokkenas sensor defect was.
Zodoende deze nagekeken, gemeten en een nieuwe besteld.
De nieuwe sensor is gisteren binnengekomen, heb hem vervangen en de motor draaide ook terug normaal en gaf geen storing meer.

Deze morgen wou ik hem starten maar helaas lukte het pas na 2 keer proberen en de motorstoring was terug en hij hield weer opnieuw tegen toen ik ermee reed.

Weet iemand raad? Mijn polo heeft nu ongeveer 195.000 km, nooit stukken aan gehad en altijd wel zelf onderhoud gedaan om de 10.000km max. Enkel de ketting is een keer preventief vervangen geweest op ongeveer 115.000km
 
Volkswagen  Polo type 6R 2010  1.2 51kw/70pk 
Is er fysieke schade aan de nokkenas misschien wat ook de sensor beschadigt? Wat is je exacte foutcode?
IMG_20240512_123414.jpgheb hem nog eens uitgelezen en dit wordt weergegeven als fout.
Zelfde code als voorheen, maar aan de originele sensor zijn geen beschadigingen te zien en aan de nieuwe ook niet.
Heb samen met de buurman ook even met een endoscoop in het gat waar de sensor in zit gekeken maar er zijn geen abnormale dingen te zien.
 
Volkswagen  Polo type 6R 2010  1.2 51kw/70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!