Ik hoop dat dit de goede sectie is, mijn excuses als het ergens anders hoort. Ik heb geen andere topics gevonden dit mijn probleem beschrijven dus maak ik een nieuwe.
Zoals de titel zegt; Het fout indicatie lampje van de motor gaat branden, maar als ik deze via ODB uitlees (met ScanXL software) geeft deze geen foutcode aan.
Misschien handig -> wat auto geschiedenis:
Alle tips/hints/oplossing zijn erg welkom!
Gr
Zoals de titel zegt; Het fout indicatie lampje van de motor gaat branden, maar als ik deze via ODB uitlees (met ScanXL software) geeft deze geen foutcode aan.
- De software/odb tool is eerder in het verleden gebruikt en toen las hij wel codes uit.
- De motorolie en koelvloeistof zijn op peil.
- De auto rijd niet anders dan normaal en ook het benzine verbruik is niet verandert
Misschien handig -> wat auto geschiedenis:
- Gekocht in 2013 met 99.000KM, bij aankoop gelijk distributieriem, waterpomp en wat er allemaal bij komt kijken laten vervangen
- 1e maand gelijk gezeur met niet werkende cruisecontrol en brandend motor lampje (error code P0135)
- Cruise control schakelaar vervangen en sindsdien goed
- EGR klep vervangen maar motorlampje bleef aan. Het verbruik van de auto was volgens de specificaties en reed gewoon soepel. Ik heb het lampje op een gegeven moment genegeerd aangezien ik niet steeds 1,5 uur heen en weer wilde rijden naar de handelaar. Daarnaast leek het erop dat de error code P0135 veroorzaakt werd door een kapot verwarmings element in de 1e/voorste lambda sonde. Alle andere symptonen zoals omschreven op internet waren niet van toepassing voor mij.
- 1e APK. CO2 uitstoot te hoog. Nieuwe bougies, katalysator en 1e lamda sonde, ~€750 lichter, maar het lampje is uit! Auto is trouwens niks beter of slechter gaan rijden
- +- 9 maanden later. Motor lampje gaat weer branden. Tot die tijd niet meer aangeweest. Nu wat?
Alle tips/hints/oplossing zijn erg welkom!
Gr
VW
9N2