Motorstoring Polo 1.4 GTI

juliandefrel

Actief lid
Goede morgen,

Mijn polo 1.4 GTI uit 2011 (JD gechipt 220pk en 320nm) gaf gister bij vol gas in zijn D4, een knipperend motorlampje en een soort revgeluid uit de auto. Merkte voor de rest niets aan vermogenverlies en had het daarna nog een keer, misfire op cilinder 3.
Kan dit komen door de chip of dat het blok zoveel vermogen opeens niet aan kan? Verder geen problemen met olieverbruik oid, stationair loopt hij gewoon rustig en regelmatig. Pas al de bobines en bougies vervangen maar probleem komt dus weer terug.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Volkswagen  Polo 6R 
Omdat het niet 1 cylinder ( 1, 3 en4) betreft, denk ik niet dat het aan een bougie of bobine ligt. Mijn vermoeden gaat uit naar koolafzetting. Walnut Blasting kan dan de oplossing zijn. Het feit dat het probleem zich hoofdzakelijk voordoet bij vol gas, versterkt mijn vermoeden.
Let op: ik ben geen monteur, ik probeer alleen mee te denken. Aan het bovenstaande kan daarom geen rechten worden ontleend. :)

Volkswagen  Polo GTI 6C 
Probeer eerst eens je bougie en bobine te wisselen van bijvoorbeeld cil 1 naar cil 3, en kijk of de storing naar de andere cilinder gaat.

Op Deze site staan aantal oorzaken.

p.s @Fz-errie was me net voor met posten.
Maar zijn verhaal heeft zeker een kern van waarheid, dat zie je ook staan bij de link hierboven.

Omdat het niet 1 cylinder ( 1, 3 en4) betreft, denk ik niet dat het aan een bougie of bobine ligt. Mijn vermoeden gaat uit naar koolafzetting. Walnut Blasting kan dan de oplossing zijn. Het feit dat het probleem zich hoofdzakelijk voordoet bij vol gas, versterkt mijn vermoeden.
Let op: ik ben geen monteur, ik probeer alleen mee te denken. Aan het bovenstaande kan daarom geen rechten worden ontleend. :)
Ja klopt, ik heb pas geleden een inlaatreiniging gedaan bij celtemp. Rookte toen enorm en hij heeft er toen zelfs 2 flesjes in gedaan en hij bleef enorm veel roken. Zou dus goed kunnen dat hij nog steeds vervuild is.