Motorstoring Polo 1.4 GTI

juliandefrel

Actief lid
Goede morgen,

Mijn polo 1.4 GTI uit 2011 (JD gechipt 220pk en 320nm) gaf gister bij vol gas in zijn D4, een knipperend motorlampje en een soort revgeluid uit de auto. Merkte voor de rest niets aan vermogenverlies en had het daarna nog een keer, misfire op cilinder 3.
Kan dit komen door de chip of dat het blok zoveel vermogen opeens niet aan kan? Verder geen problemen met olieverbruik oid, stationair loopt hij gewoon rustig en regelmatig. Pas al de bobines en bougies vervangen maar probleem komt dus weer terug.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
 
Volkswagen  Polo 6R 
Omdat het niet 1 cylinder ( 1, 3 en4) betreft, denk ik niet dat het aan een bougie of bobine ligt. Mijn vermoeden gaat uit naar koolafzetting. Walnut Blasting kan dan de oplossing zijn. Het feit dat het probleem zich hoofdzakelijk voordoet bij vol gas, versterkt mijn vermoeden.
Let op: ik ben geen monteur, ik probeer alleen mee te denken. Aan het bovenstaande kan daarom geen rechten worden ontleend. :)
 
Volkswagen  Polo GTI 6C 
Probeer eerst eens je bougie en bobine te wisselen van bijvoorbeeld cil 1 naar cil 3, en kijk of de storing naar de andere cilinder gaat.

Op Deze site staan aantal oorzaken.

p.s @Fz-errie was me net voor met posten.
Maar zijn verhaal heeft zeker een kern van waarheid, dat zie je ook staan bij de link hierboven.
 
Omdat het niet 1 cylinder ( 1, 3 en4) betreft, denk ik niet dat het aan een bougie of bobine ligt. Mijn vermoeden gaat uit naar koolafzetting. Walnut Blasting kan dan de oplossing zijn. Het feit dat het probleem zich hoofdzakelijk voordoet bij vol gas, versterkt mijn vermoeden.
Let op: ik ben geen monteur, ik probeer alleen mee te denken. Aan het bovenstaande kan daarom geen rechten worden ontleend. :)
Ja klopt, ik heb pas geleden een inlaatreiniging gedaan bij celtemp. Rookte toen enorm en hij heeft er toen zelfs 2 flesjes in gedaan en hij bleef enorm veel roken. Zou dus goed kunnen dat hij nog steeds vervuild is.
 
Volkswagen  Polo 6R 
Probeer eerst eens je bougie en bobine te wisselen van bijvoorbeeld cil 1 naar cil 3, en kijk of de storing naar de andere cilinder gaat.

Op Deze site staan aantal oorzaken.

p.s @Fz-errie was me net voor met posten.
Maar zijn verhaal heeft zeker een kern van waarheid, dat zie je ook staan bij de link hierboven.
Bedankt!
Ik ga eens langs een garage. Zouden ook goed de bougiekabels kunnen zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R 
Ja klopt, ik heb pas geleden een inlaatreiniging gedaan bij celtemp. Rookte toen enorm en hij heeft er toen zelfs 2 flesjes in gedaan en hij bleef enorm veel roken. Zou dus goed kunnen dat hij nog steeds vervuild is.
Bij motoren met direkte injektie red je het meestal niet met flesjes.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C 
Bij motoren met direkte injektie red je het meestal niet met flesjes.
Nee had ik ook al gelezen.
Hoop dat dit het probleem is, en dan maar eens een afspraak maken.
Las ook horror verhalen over kapotte zuigers en zuigerveren, maar loopt stationair gewoon goed, en geen bijgeluiden oud. Dus hoop dat het de vervuiling alleen is!
 
Volkswagen  Polo 6R 
Nee had ik ook al gelezen.
Hoop dat dit het probleem is, en dan maar eens een afspraak maken.
Las ook horror verhalen over kapotte zuigers en zuigerveren, maar loopt stationair gewoon goed, en geen bijgeluiden oud. Dus hoop dat het de vervuiling alleen is!
Ik hoop het ook voor jou:oops:
 
Volkswagen  Polo GTI 6C 
Nee had ik ook al gelezen.
Hoop dat dit het probleem is, en dan maar eens een afspraak maken.
Las ook horror verhalen over kapotte zuigers en zuigerveren, maar loopt stationair gewoon goed, en geen bijgeluiden oud. Dus hoop dat het de vervuiling alleen is!
Cave motoren hebben er last van indd :cool:
 
Volkwagen  E golf 2018 
Franklin is Mr Negatief mbt de 1.4 motor van de GTI.
Daar moet je geen aandacht aan geven, na 100x waarschuwen leert hij het toch niet.

Maar deze motor heeft we een naam mbt motor schade, al geloof ik daar niet in als jij zegt dat die netjes loopt en niks merkt met rijden.
Begin met de basis brandstof, ontsteking.
 
Ja ik laat deze week denk ik bij een goeie garage even compressie meten, en diagnose stellen.
Net de snelweg opkomen van 60 naar 120, en toch continu schokken.. eenmaal op snelheid gewoon weer goed.
 
Volkswagen  Polo 6R 
Kan dus wederom ook de massa strip zijn.
Al vind ik het voor z'n leeftijd wel vroeg.
 
Volkswagen  Polo AW GTI 
Pas geleden heb ik ook mijn brandstoffilter vervangen, een week of anderhalf terug. Nu ik bij de specificaties kijk is dit een 3 bar filter. Is dit niet te weinig, en moet ik een 4 bar hebben of meer?
 
Volkswagen  Polo 6R 
3 bar filter, op kenteken opgezocht op Porza. Glad niet op gelet, maar denk dat dit wel een mogelijke oorzaak kan zijn. .
 

Bijlagen

  • 20200508_185127.jpg
    20200508_185127.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 36
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!