Niet een onderdeel, maar een goed(e) Polo(-adres) gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJF

Lid
Hoi,

Mijn zoon en schoondochter zoeken op korte termijn een Polo (of Seat) diesel. Beiden werken nog maar net, en dus is er nog niet heel veel te besteden: max. 3,5 - 4k euro. Zij rijdt ong. 800 km. per week en het moet dan toch zeker een vertrouwde auto zijn. Omdat ze nogal wat kilometers maakt is een airco eigenlijk onmisbaar.
Welke diesel maakt ze niet heel veel uit, wel hebben ze liefst een beetje een mooie auto. Je eerste auto koop je tenslotte maar 1 keer ;)

Zoonlief speurt heel het internet af, maar het is maar de vraag waar je terechtkomt en vooral: bij wie...

Mijn vragen:
Weten jullie een vertrouwd adres, liefst met ook nog een beetje keuze? Maakt niet zoveel uit waar, we gaan vrijdag aan de rit en gaan dan desnoods naar de andere kant van Nederland. Anderzijds zou iets een beetje in de buurt van Groningen natuurlijk ideaal zijn.
Weten jullie misschien zelfs een fraai en vertrouwd exemplaar te koop staan?
Zijn er buiten de turbo, distributieriem (vervangen?) en wat kraakjes nog zaken waar we op moeten letten? Deze zaken las ik in de topics hier op het forum.

Bedankt alvast voor de tips!

Re: Niet een onderdeel, maar een goed(e) Polo(-adres) gezoch

Ga zeker NIET naar van der steen auto's in Den Dungen. Dat zijn oplichters!

wat je ook kan doen (althans hier in België toch) is met de nummer die op de voorruit staat naar de dealer gaan. Deze kan dan zien (als de auto altijd op onderhoud is geweest bij vw) wat er allemaal gebeurt is en of er eventuele ongevallen mee gebeurt zijn. Heb ik ook een paar keer gedaan.

Als je in de buurt van Groningen woont zou ik in Duitsland gaan zoeken.
Let op de onderhoudshistorie in de boekjes. Als er altijd regulier onderhoud aan is gedaan kan er weinig mis zijn met de auto.
Duitse wagens zijn meestal goedkoper en rijkelijker uitgevoerd en de invoerkosten vallen ook vaak mee.
op www.mobile.de kan je een hoop vinden.

Je kan beter auto in NL kopen, scheelt niets en je hebt dan geen gezeur mee met invoeren.

Het word pas interessant als je een vrij nieuwe schadeauto koopt..

Iedereen weer bedankt voor de input!

Gisteren samen op pad geweest en met een hele fraaie Corsa van 2006 thuis gekomen. Geen VW dus.... :oops:

Wat opvalt -of beter gezegd tegenvalt, is de betrouwbaarheid van verkopers :evil:
Auto's die op internet én bij telefonische informatie worden aangeprezen als netjes en zonder schade, blijken in de praktijk uitgeleefde stinkbakken met schades rondom. Rij je een eind voor en vervolgens valt de verkoper onmiddellijk door de mand. Ik snap best dat je niet de aandacht erop vestigt, maar als je dan zelfs bij telefonisch informeren nog beweert dat ie schadevrij is terwijl de hele rechterkant langs een paal oid is gekomen.
Als je dit soort zichtbare zaken verzwijgt, hoe zit het dan met de rest??? En zo hadden we er gisteren een paar...

Ik ken het precies.. Je verknalt zo een dag en een bult benzine en je hebt nog geen mooie auto gezien.

Maar mooi dat je een auto hebt gevonden! Ook al is het geen VW :P

starsky zei:
Je kan beter auto in NL kopen, scheelt niets en je hebt dan geen gezeur mee met invoeren.

Het word pas interessant als je een vrij nieuwe schadeauto koopt..

Ben ik het absoluut niet mee eens. Wagens in Duitsland zijn n stuk goedkoper. Mijn 9N vind je hier in NL niet voor de prijs die ik er destijds voor betaald om nog maar te zwijgen van de opties die er op zitten. N kamaraad van mij, Ronaldakis hier op het forum, heeft ook vaker een wagen geïmporteerd vanuit Duitsland en heeft hier altijd zeer veel geld mee bespaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!