Niet meer welkom bij VW dealer Koog a/d Zaan

Hallo mede forummers,

Na een akkefietje ben ik dus niet meer welkom bij deze VW dealer.

Probleem:

Polo 6r 2009-11
1.4 Benzine Comfortline

Auto bij Autovroon Amsterdam Noord aangekocht. (2e hands)
Bleek na aankoop problemen te vertonen. (bandenspanningsmeter bleef maar aangaan)
Constant op en neer rijden naar de garage werd een beetje vervelend, bleek dat ik dus ook naar een andere VW dealer om de hoek kon gaan.

Probleem na aantal dagen verholpen. na veel uitzoeken bleek de ABS pomp bleek niet goed te zijn.
( hier betaal je dus afleveringskosten voor ) Het viel gelukkig onder de garantie van de auto.
Tijdens het uitzoeken van het probleem is er gebleken dat 1 van de banden geen nieuwe was. (Bij aankoop 4 nieuwe banden op velg)

(Jaar later)

Al met al lekker gereden totdat een vriend van mij (schadexpert), mij vertelde dat het een schade auto was. Koplamp gelast en kleurverschil aan de linker voorkant.
Toen ik het hoorde was ik al minder blij met VW dus ging ik verhaal halen. Geen resultaat en kregen een woordenwisseling.
Een gebrek in het verkoopgesprek.

De VW dealer in Koog a/d Zaan wist ook dat het om een schade auto ging dat konden ze ook zien. Waar zij ook niks mee te maken hadden.

(Jaar later)

40.000 km (30.000km) onderhoudsbeurt laten uitvoeren door VW koog a/d Zaan.
Geen problemen. Gewoon een tevreden klant.

Half jaar later gaat mijn linker voorlamp stuk. Het lampje dat stuk ging hoort normaliter een melding te geven in het dashboard. Deze gaf dat dus niet en ging ervoor naar de VW dealer.
Deze heeft het lampje vervangen.

Factuur betaalt geen probleem lamp deed het weer.
Maar er is niet gekeken naar het probleem waarom het lampje in mijn dashboard niet aanging.
Was geen tijd voor.

Heb hierover gemaild naar de VW dealer en kon een nieuwe afspraak maken.
2 weken erop ik weer naar de dealer.

De persoon achter de service desk komt naar mijn koplamp kijken en haalt hem heel onvoorzichtig eruit.
(zonder de koplamp eraf te demonteren zoals het hoort heeft hij het lampje eruit kunnen krijgen)
Hierop breekt dus het gelaste gedeelte van mijn koplamp.
De persoon zelf vertelt dat hij de monteur erbij gaat halen of ik even wilde wachten.

Paar minuten later mocht ik de auto de garage binnenrijden. Monteur kijkt naar mijn koplamp en stekkertjes maar geen resultaat.
Of de auto een dag hier mocht blijven staan.
Opdat moment vroeg ik naar de gebroken deel van de koplamp.
Dat kan je met beugeltjes maken vertelt hij.
Ik zo van ja maar je collega heeft dat net gebroken dus ik ga er vanuit dat jullie dat vergoeden..
Nee hoor.. dat mag u zelf betalen.
Na wat gezeur kwam de manager erbij.
Ik met hem apart zitten en het probleem uitleggen en bleek dat het al dus 2 weken terug al gebroken bleek te zijn..
Waarom is dit mij dan niet verteld.. en staat het niet op mijn factuur doormiddel van bijzonderheden..
Monteur het is ook niet verstandig op met een kapotte koplamp te rijden niet goed voor de tegenliggers.

Omdat ik voor een probleem kwam waarom mijn stukke verlichting geen melding in het dashboard kwam en dat gedoe met
dat het een schadeauto was bleek opeens een dag van gister te zijn waardoor ik een beetje een heethoofd werd.

Ik hun verantwoordelijk ervoor stelde en hier gewoon echt niet blij mee was.

VW dealer: Wees blij dat we je niet in rekening brengen voor het laten nakijken van de koplamp..

Toen kwam er dus een woordenwisseling.

Zoiets van Tot ziens en hopelijk nooit weer.

(Er zijn dus verschillende VW dealers maar niet allemaal hetzelfde. Het zijn Aparte Ondernemers. Mijn gedachte was VW is gewoon 1 maakt niet uit bij wie. Blijkt dus niet zo)

Nu ben ik inmiddels bij mijn 70.000km (60.000km) onderhoudsbeurt.

Maar aangezien deze VW dealer bij mij om de hoek zit probeerde ik dus een afspraak te maken.

Ben niet welkom bij deze VW dealer. Kan wel een afspraak maken voor een ander filiaal.

Maar om nou ergens anders te gaan is ook van het zotte aangezien ik dus ook nog eens voor vervangend vervoer moet gaan zorgen terwijl ik zo met de leenfiets naar huis kon.

Hoor graag jullie meningen en eventuele opties.

Ben er wel achter dat een 60.000 km onderhoudsbeurt rond de 500 a 600 euro zit.

Volkswagen  Polo 
Ook ik heb eens bij een Officiële vw dealer een schade bak gekocht:s
Ook zij verkochten hem zonder blikken of blozen.
zij wisten achter af ergens van terwijl het hun demo auto was geweest.

heel vreemd dat je niet meer welkom bent, een gesprek met de directie lijkt me toch wel op de juiste plaats, gewoon deze mail in briefvorm naar de directie met een verzoek tot een gesprek. En ja wat is een schade auto, spatbord gerepareerd of van total loss af weer opgebouwd?? moeilijk maar dat het je fustreerd lijkt me duidelijk.

Volkswagen  Polo AW Highline 
Aan de ene kant maakt het mij niet uit als ik schadebak heb gekocht. Als het goed is gerepareerd dan heb ik er vrede mee. Zoals Hansstaal zegt, wat is een schadebak? Tegen een paal gereden en gerepareerd of platgereden door een vrachtwagen (om maar te overdrijven). Ik zou het hogerop opzoeken en kijken wat ze dan zullen zeggen.

Volkswagen  Polo 
Wat een vervelende situatie zeg! Echt irritant als je niet door kan dringen tot mensen en ze je afschilderen alsof je een domme consument bent die maar lekker de portemonnee moet trekken.

Ik heb zelf ook slechte ervaringen gehad met een dealer. Niet in de zin van een woordenwisseling, maar meer de houding van het personeel/verkopers die ik als niet prettig heb ervaren. Toen heb ik besloten om over te stappen naar een dealer die direct onder PON valt. Echt een wereld van verschil! Goede service, transparantie over uitgevoerde werkzaamheden en ook goed vervangend vervoer.

Ik dacht ook altijd dat alle dealers direct onder PON vielen, maar dat is dus niet zo. Het is meer een soort franchise, waarvan er een paar direct onder PON hangen.

ik heb soort gelijke problemem gehad met mij 2 polo,s ,dealer liet mij ook staan,ook woordenwisseling gehad en niet meer welkom in almere en lelystad
heb nu een andere dealer gevonden in tiel , en ben daar DIK tevreden over,behulpzaam, goede inruil prijs op mijn r-line gehad enz
zelfs pon liet mij stikken,kreeg te horen,als de dealer niets hoort of kan vinden ,dan kunnen wij( pon ) u niet helpen,.
ik wens je veel succes met de dealer

ik zou een andere dealer zoeken,zoals wobblekid ook al zegt,zit er jammer genoeg te veel verschil tussen bepaalde dealers

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb altijd japans gereden(doe dit naast de polo nog steeds),mijn polo is van alle nieuwe autos die ik gereden heb de eerste vw.
Service en behulpzaamheid pon,lopen ver achter met wat ik gewend ben.
Ik heb de indruk dat mensen toch wel een vw blijven kopen,waarom dan goede service.

flauw, wat mankeert er dan aan ff vertellen, ik ben echt dik tevreden en natuurlijk heb je wel eens wat, en verder zijn alle mensen verschillend hoe je denkt over service en klantvriendelijkheid. Maar een ding is zeker wie lacht betaald, maw ze zitten er allemaal om geld te verdienen

Volkswagen  Polo AW Highline 
Ik vind wel dat als hun een lampje moeten vervangen aan een koplamp die (blijkbaar) slecht gerepareerd is, de schuld toch niet bij hun ligt maar bij de dealer waar jij hem hebt gekocht.

Als iedereen met een slecht gerepareerde schade auto zo bij een dealer langs gaat en zij alles moeten vergoeden wat zij "stuk maken" omdat het niet deugdelijk is lopen ze leeg!

Ik werk zelf ook als Auto Technicus (niet bij Volkswagen), maar vind echt dat er tegenwoordig erg snel met een vinger gewezen wordt. Er is steeds minder waardering voor personeel/bedrijven, i.c.m. de crisis op moment gaat de gehele branche naar de klote, erg jammer!

Vind dat jij in dit geval beter de dealer kan contacten die jou de auto heeft verkocht, laat hun het maar oplossen/betalen!

idd ik ben het met johan eens.

Als je een plank koopt in de bouwmarkt wil je graag een plank waar niet in is gezaagd.
Is er in gezaagd laat je hem staan, kies je een ander.
kom je thuis is er in gezaagd breng je hem direct terug naar de bouwmarkt van aankoop.
De bouwmarkt wisselt direct om als je het stickertje erbij levert.
Kom je bij een andere bouwmarkt zullen ze ook niet je plank ruilen.
Paar weken later zullen ze je toch ook geen nieuwe plank meegeven.
Helemaal niet als die oude aan elkaar gelijmd is.

Stom voorbeeld maakt de praktijk lekker duidelijk.

Maar ik snap wel waarom je teleurgesteld bent,
jij wil ook op je geld passen.
waarschijnlijk was je klaar geweest met een reparatiesetje van 20eu.
nu ben je verder van huis.

Volkswagen  Polo AW GTI 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!