desert104
Lid
Hallo mede forummers,
Na een akkefietje ben ik dus niet meer welkom bij deze VW dealer.
Probleem:
Polo 6r 2009-11
1.4 Benzine Comfortline
Auto bij Autovroon Amsterdam Noord aangekocht. (2e hands)
Bleek na aankoop problemen te vertonen. (bandenspanningsmeter bleef maar aangaan)
Constant op en neer rijden naar de garage werd een beetje vervelend, bleek dat ik dus ook naar een andere VW dealer om de hoek kon gaan.
Probleem na aantal dagen verholpen. na veel uitzoeken bleek de ABS pomp bleek niet goed te zijn.
( hier betaal je dus afleveringskosten voor ) Het viel gelukkig onder de garantie van de auto.
Tijdens het uitzoeken van het probleem is er gebleken dat 1 van de banden geen nieuwe was. (Bij aankoop 4 nieuwe banden op velg)
(Jaar later)
Al met al lekker gereden totdat een vriend van mij (schadexpert), mij vertelde dat het een schade auto was. Koplamp gelast en kleurverschil aan de linker voorkant.
Toen ik het hoorde was ik al minder blij met VW dus ging ik verhaal halen. Geen resultaat en kregen een woordenwisseling.
Een gebrek in het verkoopgesprek.
De VW dealer in Koog a/d Zaan wist ook dat het om een schade auto ging dat konden ze ook zien. Waar zij ook niks mee te maken hadden.
(Jaar later)
40.000 km (30.000km) onderhoudsbeurt laten uitvoeren door VW koog a/d Zaan.
Geen problemen. Gewoon een tevreden klant.
Half jaar later gaat mijn linker voorlamp stuk. Het lampje dat stuk ging hoort normaliter een melding te geven in het dashboard. Deze gaf dat dus niet en ging ervoor naar de VW dealer.
Deze heeft het lampje vervangen.
Factuur betaalt geen probleem lamp deed het weer.
Maar er is niet gekeken naar het probleem waarom het lampje in mijn dashboard niet aanging.
Was geen tijd voor.
Heb hierover gemaild naar de VW dealer en kon een nieuwe afspraak maken.
2 weken erop ik weer naar de dealer.
De persoon achter de service desk komt naar mijn koplamp kijken en haalt hem heel onvoorzichtig eruit.
(zonder de koplamp eraf te demonteren zoals het hoort heeft hij het lampje eruit kunnen krijgen)
Hierop breekt dus het gelaste gedeelte van mijn koplamp.
De persoon zelf vertelt dat hij de monteur erbij gaat halen of ik even wilde wachten.
Paar minuten later mocht ik de auto de garage binnenrijden. Monteur kijkt naar mijn koplamp en stekkertjes maar geen resultaat.
Of de auto een dag hier mocht blijven staan.
Opdat moment vroeg ik naar de gebroken deel van de koplamp.
Dat kan je met beugeltjes maken vertelt hij.
Ik zo van ja maar je collega heeft dat net gebroken dus ik ga er vanuit dat jullie dat vergoeden..
Nee hoor.. dat mag u zelf betalen.
Na wat gezeur kwam de manager erbij.
Ik met hem apart zitten en het probleem uitleggen en bleek dat het al dus 2 weken terug al gebroken bleek te zijn..
Waarom is dit mij dan niet verteld.. en staat het niet op mijn factuur doormiddel van bijzonderheden..
Monteur het is ook niet verstandig op met een kapotte koplamp te rijden niet goed voor de tegenliggers.
Omdat ik voor een probleem kwam waarom mijn stukke verlichting geen melding in het dashboard kwam en dat gedoe met
dat het een schadeauto was bleek opeens een dag van gister te zijn waardoor ik een beetje een heethoofd werd.
Ik hun verantwoordelijk ervoor stelde en hier gewoon echt niet blij mee was.
VW dealer: Wees blij dat we je niet in rekening brengen voor het laten nakijken van de koplamp..
Toen kwam er dus een woordenwisseling.
Zoiets van Tot ziens en hopelijk nooit weer.
(Er zijn dus verschillende VW dealers maar niet allemaal hetzelfde. Het zijn Aparte Ondernemers. Mijn gedachte was VW is gewoon 1 maakt niet uit bij wie. Blijkt dus niet zo)
Nu ben ik inmiddels bij mijn 70.000km (60.000km) onderhoudsbeurt.
Maar aangezien deze VW dealer bij mij om de hoek zit probeerde ik dus een afspraak te maken.
Ben niet welkom bij deze VW dealer. Kan wel een afspraak maken voor een ander filiaal.
Maar om nou ergens anders te gaan is ook van het zotte aangezien ik dus ook nog eens voor vervangend vervoer moet gaan zorgen terwijl ik zo met de leenfiets naar huis kon.
Hoor graag jullie meningen en eventuele opties.
Ben er wel achter dat een 60.000 km onderhoudsbeurt rond de 500 a 600 euro zit.
Na een akkefietje ben ik dus niet meer welkom bij deze VW dealer.
Probleem:
Polo 6r 2009-11
1.4 Benzine Comfortline
Auto bij Autovroon Amsterdam Noord aangekocht. (2e hands)
Bleek na aankoop problemen te vertonen. (bandenspanningsmeter bleef maar aangaan)
Constant op en neer rijden naar de garage werd een beetje vervelend, bleek dat ik dus ook naar een andere VW dealer om de hoek kon gaan.
Probleem na aantal dagen verholpen. na veel uitzoeken bleek de ABS pomp bleek niet goed te zijn.
( hier betaal je dus afleveringskosten voor ) Het viel gelukkig onder de garantie van de auto.
Tijdens het uitzoeken van het probleem is er gebleken dat 1 van de banden geen nieuwe was. (Bij aankoop 4 nieuwe banden op velg)
(Jaar later)
Al met al lekker gereden totdat een vriend van mij (schadexpert), mij vertelde dat het een schade auto was. Koplamp gelast en kleurverschil aan de linker voorkant.
Toen ik het hoorde was ik al minder blij met VW dus ging ik verhaal halen. Geen resultaat en kregen een woordenwisseling.
Een gebrek in het verkoopgesprek.
De VW dealer in Koog a/d Zaan wist ook dat het om een schade auto ging dat konden ze ook zien. Waar zij ook niks mee te maken hadden.
(Jaar later)
40.000 km (30.000km) onderhoudsbeurt laten uitvoeren door VW koog a/d Zaan.
Geen problemen. Gewoon een tevreden klant.
Half jaar later gaat mijn linker voorlamp stuk. Het lampje dat stuk ging hoort normaliter een melding te geven in het dashboard. Deze gaf dat dus niet en ging ervoor naar de VW dealer.
Deze heeft het lampje vervangen.
Factuur betaalt geen probleem lamp deed het weer.
Maar er is niet gekeken naar het probleem waarom het lampje in mijn dashboard niet aanging.
Was geen tijd voor.
Heb hierover gemaild naar de VW dealer en kon een nieuwe afspraak maken.
2 weken erop ik weer naar de dealer.
De persoon achter de service desk komt naar mijn koplamp kijken en haalt hem heel onvoorzichtig eruit.
(zonder de koplamp eraf te demonteren zoals het hoort heeft hij het lampje eruit kunnen krijgen)
Hierop breekt dus het gelaste gedeelte van mijn koplamp.
De persoon zelf vertelt dat hij de monteur erbij gaat halen of ik even wilde wachten.
Paar minuten later mocht ik de auto de garage binnenrijden. Monteur kijkt naar mijn koplamp en stekkertjes maar geen resultaat.
Of de auto een dag hier mocht blijven staan.
Opdat moment vroeg ik naar de gebroken deel van de koplamp.
Dat kan je met beugeltjes maken vertelt hij.
Ik zo van ja maar je collega heeft dat net gebroken dus ik ga er vanuit dat jullie dat vergoeden..
Nee hoor.. dat mag u zelf betalen.
Na wat gezeur kwam de manager erbij.
Ik met hem apart zitten en het probleem uitleggen en bleek dat het al dus 2 weken terug al gebroken bleek te zijn..
Waarom is dit mij dan niet verteld.. en staat het niet op mijn factuur doormiddel van bijzonderheden..
Monteur het is ook niet verstandig op met een kapotte koplamp te rijden niet goed voor de tegenliggers.
Omdat ik voor een probleem kwam waarom mijn stukke verlichting geen melding in het dashboard kwam en dat gedoe met
dat het een schadeauto was bleek opeens een dag van gister te zijn waardoor ik een beetje een heethoofd werd.
Ik hun verantwoordelijk ervoor stelde en hier gewoon echt niet blij mee was.
VW dealer: Wees blij dat we je niet in rekening brengen voor het laten nakijken van de koplamp..
Toen kwam er dus een woordenwisseling.
Zoiets van Tot ziens en hopelijk nooit weer.
(Er zijn dus verschillende VW dealers maar niet allemaal hetzelfde. Het zijn Aparte Ondernemers. Mijn gedachte was VW is gewoon 1 maakt niet uit bij wie. Blijkt dus niet zo)
Nu ben ik inmiddels bij mijn 70.000km (60.000km) onderhoudsbeurt.
Maar aangezien deze VW dealer bij mij om de hoek zit probeerde ik dus een afspraak te maken.
Ben niet welkom bij deze VW dealer. Kan wel een afspraak maken voor een ander filiaal.
Maar om nou ergens anders te gaan is ook van het zotte aangezien ik dus ook nog eens voor vervangend vervoer moet gaan zorgen terwijl ik zo met de leenfiets naar huis kon.
Hoor graag jullie meningen en eventuele opties.
Ben er wel achter dat een 60.000 km onderhoudsbeurt rond de 500 a 600 euro zit.
Volkswagen
Polo