Nieuw CrossPolo, vragen...

Vandaag mijn CrossPolo in Hot Orange (alle opties(?) af fabriek, behalve leer) gekregen maar ik zit nog wel met wat vragen.

Allereerst had ik af fabriek telefoonvoorbereiding besteld, krijg ik een oerlelijke houder op het dashboard, geen bluetooth en dus ook geen bediening in het rechter gedeelte van het stuur.
Gewoon een fout van de dealer, die verschuild zich weer achter het feit dat hij de leasemaatschappij op de hoogte had gebracht. Het feit dat de garage en ik van voor het bestellen ook al contact hadden en waarom mij niets is gezegd/gevraagd deed hem zwijgen.
Ik zit met de gebakken peren en heb nu dus maar een originele VW Bluetooth module in die houder zitten. Werkt op zich prima, maar toch.
De stuurbediening BT kost 399,- excl. inbouw maar dan zit ik nog met die houder (of een gat) dus vandaar de keuze voor deze simpele module.

LET HIER DUS OP MET BESTELLEN!

Nu de vragen:

1. Ik heb het Licht en Zicht pakket, zou nu het automatisch licht aan moeten gaan als het donker is?
2. Ik wil dat de deuren vergrendelen als ik wegrijd, hoe stel ik dit in (dacht dat dit standaard was)?
3. Ik las iets over thuis-verlichting, hiermee bedoel ik dat als ik de deuren open/sluit met de remote ook de lampen even gaan branden. Dit zodat je bij een verlichte auto aankomt / weggaat.

4. Er was "ergens" op dit forum een topic over de mogelijkheden van de boorcomputer en hoe/wat te activeren of de-activeren, iemand een linkje voor mij?
 
Heb toevallig net een vanavond spoedcursus gehad van de Groningse vagcom-jedimaster; zal proberen je vragen te beantwoorden:

1. Volgens mij niet.
2. Kan ingeschakeld worden middels de VAGCOM. Heeft GewoonJan net vandaag voor mij gedaan. Wordt ook weer ontgrendeld als ik de sleutel uit 't contact haal.
3. Kan ingeschakeld worden middels de VAGCOM. Maar schijnt niet op alle auto's te werken. Heb gelezen dat er ook een variant is waarbij je coming home handmatig moet inschakelen. In dat geval is het een vrij zinloze optie, volgens mij.
4. Er is een handleiding voor de Seat Ibiza 6J. Boordcomputers komen grotendeels overeen. VAGCOM kabel hoeft niet heel duur te zijn. Maar je dealer kan het ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Automatische verlichting met comming/leaving home is een extra knop voor bij kufatec.de, hoe die instalatie gaat heb ik geen idee van.
De lijst die jij bedoelt staat in het polo v tuning,vragen enz deel van het forum, genaamd vagcom no dealer en verder moet je in de algemene praat sectie maar even kijken naar de lijst met forumleden met vagcom ;)

Deuren sluiten en openen (automatisch) is inderdaad in te stellen zoals wildcard al zegt en de ibiza lijst waar hij t over heeft is de lijst die ik gebruik van seat-online om de wijzigingen te vinden en te doen ;)
Heb vanavond namelijk bij hem ook een aantal dingen aan en uitgezet ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
3. zou zomaar kunnen zijn dat dit in de 2012 polo wel zit, de modules zijn hoogstwaarschijnlijk gewijzigd. Alleen de vraag is wie heeft/ zal dit testen :) Stand 0 staan alle lichten gewoon aan beetje lomp vindt ik dat binnenkort maar ff een vage vagje bij Polodave gaan verrichten Stick Out Tongue
 
3. zou zomaar kunnen zijn dat dit in de 2012 polo wel zit, de modules zijn hoogstwaarschijnlijk gewijzigd. Alleen de vraag is wie heeft/ zal dit testen :) Stand 0 staan alle lichten gewoon aan beetje lomp vindt ik dat binnenkort maar ff een vage vagje bij Polodave gaan verrichten Stick Out Tongue

Ik heb Xeon, dus al mijn lichten uit staan heb ik iig. Led's die branden.
 
in het rechter gedeelte van het stuur zit alleen bij de gti de bediening voor de computer
bij alle overige modellen kan je een multifunctioneel stuur mee bestellen dan krijg je aan de linkerzijde de bediening
voor de telefoon opnemen of met spraak besturen en de radio bediening ,bleutooth is altijd met een cradle of je moet de rns 315
er in hebben daar is deze ingebouwd
 
in het rechter gedeelte van het stuur zit alleen bij de gti de bediening voor de computer
bij alle overige modellen kan je een multifunctioneel stuur mee bestellen dan krijg je aan de linkerzijde de bediening
voor de telefoon opnemen of met spraak besturen en de radio bediening ,bleutooth is altijd met een cradle of je moet de rns 315
er in hebben daar is deze ingebouwd

Kijk, dat wist ik niet.

Via de configurator wordt alleen de RNS 310 aangeboden en vandaar dus dit probleem.
 
Ik ga geen 399,- (laten) betalen, excl. inbouw, voor een paar knopjes op het stuur als die module in de cradle ook precies het zelfde doet voor nog niet eens de helft.

jezus wil jij zo'n ding volledig nieuw kopen ofzo? :lol:
dan nog, 399 voor een nieuw gti stuur met mf is niet duur Stick Out Tongue
maar je hebt ze ookal voor 275 zgan zonder airbag en zonder inbouw, maar als je al mfs hebt is 't een kwestie van stuur omwisselen je eigen airbag erin zetten en klaar...

dat bedoelde hilten waarschijnlijk ;)
waar jij echter naar refereert met je 399e is mij ook niet helemaal duidelijk :oops:
 
VW  6R  1.2TDI 
jezus wil jij zo'n ding volledig nieuw kopen ofzo? :lol:
dan nog, 399 voor een nieuw gti stuur met mf is niet duur Stick Out Tongue
maar je hebt ze ookal voor 275 zgan zonder airbag en zonder inbouw, maar als je al mfs hebt is 't een kwestie van stuur omwisselen je eigen airbag erin zetten en klaar...

dat bedoelde hilten waarschijnlijk ;)
waar jij echter naar refereert met je 399e is mij ook niet helemaal duidelijk :oops:

Met alleen die knopjes in het stuur ben ik er namelijk niet, ik heb dan nog steeds de Bluetooth adapter nodig.
Die 399,- komen dus van de knopjes + bluetooth-adapter die "ergens" in het dashboard wordt ingebouwd.
 
Ik wil niet heel veel zeggen, maar als jij de extra knoppen aan de rechterkant van het stuur erbij krijgt samen met de bluetooth module voor 399,- dan is dat eigenlijk niet zoveel.
Als je het bekijkt dat de bluetooth module los bij kufatec 399,- kost nog zonder verzending (ook weer 18,-) en dan nog de extra stuurknoppen waarvoor je een aparte knoppen unit nodig hebt (50,- zo ong via ebay als je geluk hebt), dan ben je een stuk duurder uit als je het zelf gaat doen ;)

En die bluetooth module wordt naar alle waarschijnlijkheid achter je rns gezet, of iig dat lijkt mij de meest logische plek ;)

Maargoed, neemt niet weg dat t had mogen gebeuren als dit expliciet is aangegeven.

Verder wens ik je veel succes met alles, aangezien ik zo ook even geen oplossing meer weet ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik wil niet heel veel zeggen, maar als jij de extra knoppen aan de rechterkant van het stuur erbij krijgt samen met de bluetooth module voor 399,- dan is dat eigenlijk niet zoveel.
Als je het bekijkt dat de bluetooth module los bij kufatec 399,- kost nog zonder verzending (ook weer 18,-) en dan nog de extra stuurknoppen waarvoor je een aparte knoppen unit nodig hebt (50,- zo ong via ebay als je geluk hebt), dan ben je een stuk duurder uit als je het zelf gaat doen ;)

En die bluetooth module wordt naar alle waarschijnlijkheid achter je rns gezet, of iig dat lijkt mij de meest logische plek ;)

Maargoed, neemt niet weg dat t had mogen gebeuren als dit expliciet is aangegeven.

Verder wens ik je veel succes met alles, aangezien ik zo ook even geen oplossing meer weet ;)

Ik ben blij met de Bleutooth in de cradle dus het probleem is wmb opgelost Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!