Voorstellen Nieuw op dit forum, zoek hulp bij het uitzoeken van een nieuwe auto (velgen, opties)

Hallo,

Ik ben Wim en ik ben (alvast) aan het rondkijken welke auto een mooie opvolger zou zijn voor mijn huidige auto (Renault Megane Coupe).
Omdat ik lang met een auto rijd (de renault is van 2002 en ik heb 2 jaar geleden een vervanger voor een Ford Mondeo, ook uit 2002, gekocht) ben ik aan het kijken wat ik leuk vind om te hebben, ik wil niet achteraf spijt hebben dat ik een auto met de verkeerde opties heb gekozen, of beter net een iets jonger model had moeten pakken achteraf.

Ik zoek een model vanaf 2018 en hij mag tot ongeveer 15.000 euro kosten.

Ik ben er inmiddels achter, dankzij dit forum, achter welke modellen er zijn. We zijn allemaal anders, ik hoef geen GTI, geen 150pk maar ook geen Trendline, geen MPI, geen TGI.
Een benzinemotor, dus geen TDI. Blijven er een aantal over:

Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline/Comfortline Business/Beats
Polo 1.0 TSI 95pk Highline/Highline Business R
Polo 1.0 TSI 115pk Comfortline/Comfortline Business/Beats
Polo 1.0 TSI 115pk Highline/Highline Business R

Ik weet niet wat het verschil in verbruik in de praktijk is, bij eenzelfde rijstijl. Ik rijd normaliter zuinig, maar vind het wel prettig als de auto pittig is (dat hij wel KAN, zeg maar).
Het is misschien vloeken in de kerk hier, sorry dan, maar ik heb ook een tijdje naar een clio gekeken en die zijn behoorlijk pittig maar toch erg zuinig. Ik vind hem alleen wat klein.

Ik zie veel opties, in ieder geval wil ik android auto. Digital cockpit ziet er leuk uit, maar zie je dan het scherm van android auto boven het stuur of alleen de navigatie van de auto zelf?
Parkeersensoren moeten er op zitten, zowel voor als achter. Liefst een camera achterop, maar volgens mij is dat bij de Polo niet zo vaak.

Velgen vind ik erg belangrijk. Is er ergens een overzicht van welke modellen i.c.m. welke velgen er zijn?
Is er een overzicht van opties die standaard bij comfortline of highline horen?

Het liefst heb ik natuurlijk alle opties, maar welke vinden jullie nuttig? Werkt adaptive cruise control goed, of werkt het zo slecht dat je er eigenlijk niets aan hebt?

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Alvast bedankt.

Wim
 
Renault  Megane Coupe  1,6 l 16V 
Hoi Wim,

Wat betreft motorkeuze is het net wat jij zelf het belangrijkst vindt. Mijn vorige auto was een Seat Ibiza 1.0L met 95PK en ik vond deze vlot genoeg om mee te komen in het verkeer en bij het stoplicht nog wel enigszins iets te vertellen te hebben. Het enige nadeel is dat je dan een 5 bak hebt ipv een 6 bak bij de 115PK. Mocht je veel snelweg kilometers maken is het dus wel een afweging om misschien voor de 115PK te gaan. Over het verbuik van de 1.0L hoef je je geen zorgen te maken. Ik reed namenlijk gemiddeld 1 op 20 wanneer ik 30km naar mijn werk reedt (wel op 80 wegen). Gewoon een lekker zuinig blokje dus.

Wat betreft opties:

Virtual cockpit: Zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat je je android auto niet op de display bij je stuur kunt hebben. Hier kun je alleen je standaard ingebouwde navigatie weergeven. Ziet er heel leuk uit dus, maar verder niet heel praktisch. Wel leuk dat je zelf de indeling van je tellers kunt bepalen, maar wat mij betreft geen must have.

ACC: Dit had ik niet op mijn vorige Ibiza en wel op mijn huidige. Stiekem had ik het liever niet gehad, ik vind het een stuk prettiger om gewoon een constante snelheid te kunnen houden en dan zelf in te halen wanneer nodig. Daarnaast vind ik het hinderlijk dat de ACC ook al snel bij fietsers en brommers gas gaat inhouden of zelfs extreem hard remmen, Echter verschillen meningen en zullen er vast ook mensen zijn die het geweldig vinden, maar doe mij maar gewoon normale cruise control. Volgensmij heeft een groot deel van de TSI Polo uitvoeringen al standaard ACC.

Keyless entry: Erg fijne optie, je kunt gewoon de hele dag je sleutels in je broekzak houden. Geen gerommel met sleutels wanneer je je handen vol hebt. Het schijnt wel diefstalgevoelig te zijn, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Led Koplampen: Wat mij betreft wel echt heel prettig, daarnaast ziet de auto er ook meteen een stuk moderner en strakker uit.

Hou er wel rekening mee dat een de uitvoeringen per land verschillen. Een Nederlandse comfortline kan totaal anders zijn als bijvoorbeeld een Duitse, die naar Nederland is geimporteerd. De origineel Nederlandse Polo's zijn meestal standaard al best luxe uitgerust. Mocht je de verschillende velgen willen zien dan zou ik even ''volkswagen polo 2018 pdf'' googelen, dan vind je wel een optielijst.

Hopelijk heb je er iets aan, fijne avond!
 
Laatst bewerkt:
Seat  Ibiza  1.5 TSI EVO 
Hoi Wim en welkom op dit forum,

wij zijn laatst in italie op vakantie geweest en daar een polo 2020 1.0 95 pk automaat gehuurd. Het is daar best heuvelachtig maar hij reed bijzonder goed en heel erg zuinig. Wat wel beetje tegenvalt is het wegrijden. Lijkt wel of hij daar een "dipje" heeft, moeite met wegrijden zeg maar. Daar heeft mijn GTI duidelijk geen moeite mee. Wat ik miste was de climate control, cruise control en achteruitrij camera. Daarnaast zat er geen standaard navi in maar gelukkig wel apple carplay/android auto wat je in de hoofdregel het meeste gebruikt. Heb geen idee welke uitvoering dit was maar was best kaal. Als je goed zoekt zal je voor hetzelfde geld best een leuke uitvoering vinden met wat jij erop wilt hebben.
Succes.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!