Nieuwe 6r bluemotion, paar vragen

Ik ben sindskort eigenaar van een witte polo bluemotion comfortline uit 2012 met nu ongeveer 1000 km op de teller
Ik volg wel al een tijdje het forum, ik zal even kort vertellen welke opties erop zitten en welke aanpassingen ik nog in het toekomst wil.
De auto word gebruikt om les mee te geven dus de aanpassingen blijven beperkt

En ik heb nog 2 vragen waarmee jullie mij denk ik wel kunnen helpen

1. Mijn parkdistance control is achteraf bij de dealer ingebouwd, en hun vertellen mij dat het niet mogelijk is dat je iets ziet in de scherm van de rns315 als je hem in zijn achteruit zet omdat het parkeersysteem achteraf is ingebouwd.. Is dit zo? Of valt het wel in te stellen?

2. De polo trekt vanaf het begin dat ik hem heb al heel erg naar rechts, ik ben ermee terug geweest naar de dealer en deze vertelde mij dat ze alles hebben geprobeerd (uitlijnen, velgen van plaats wisselen etc) maar dat niks helpt. Ze zeggen dat het komt door de lage rolweerstand banden en het hele bluemotion gebeuren blaba. Zijn er nog meer mensen met dezelfde klacht? Want ik vind het echt heel erg raar dat een splinternieuwe auto naar rechts trekt..


Maargoed, hier een lijstje van de opties:

Executive plus pakket
Multimedia box
Rns 315
Alarm plus
Climate control
4 electrische ramen
Parkeersensoren

Wat ik nog allemaal wil in de toekomst:
Achter ramen 35% tinten
MF stuur (welke precies weet ik nog niet)
Gti grill
Andere velgen 17 inch voor de zomer
Originele, of net zo fel als originele LED kenteken plaat verlichting
En ik denk de nieuwste koplampen van dectane, degene die op de lampen van de gti lijken

Foto's komen later nog
 
Welkom op dit forum!

Wil je er een GTI van maken mbt het uiterlijk?
Ee GTI gril bevat een GTI logo dat staat toch niet op een bm?

Dat de auto naar rechts trekt is niet goed hoor.
Je moet het niet accepteren vind ik.
Hebben ze al andere banden geprobeerd?
 
Allereerst welkom op het forum! En veel plezier met deze fijne auto!

Hoop dat ik antwoord kan geven op je vragen;

1: deze vraag heb ik ook aan mijn dealer gesteld en zij vertelden me dat het waarschijnlijk niet mogelijk is om een schermafbeelding te krijgen op je radio. Ingewikkeld verhaal, maar komt er op neer dat het niet af-fabriek is geleverd. Jouw dealer kan dus weleens gelijk hebben.

2: mijn Polo trok de eerste paar duizend kilometers ook naar rechts. De monteur was met me meegereden en bevestigde dit. Na afloop ging hij overleggen met zijn collega's en vertelde me dat het naar rechts trekken waarschijnlijk rond de 5000 km vanzelf over zou gaan. Dit zou met de computer in de Polo te maken hebben. Ik vond het een erg vaag verhaal, maar gaf ze het voordeel van de twijfel. Of het toeval was of niet, bij een km stand van 5400 km trok de auto niet meer naar rechts. Dat heeft ie daarna ook niet meer gedaan. De teller staat nu op 55600 km...

Hoop dat je hier wat mee kan.

Groeten,

Arthur
 
Welkom op dit forum!

Wil je er een GTI van maken mbt het uiterlijk?
Ee GTI gril bevat een GTI logo dat staat toch niet op een bm?

Dat de auto naar rechts trekt is niet goed hoor.
Je moet het niet accepteren vind ik.
Hebben ze al andere banden geprobeerd?

ik heb er ook een gti grill inzitten en de auto is nog verre van een gti;)
plus logo's zitten erin om eruit gehaald te worden, dus niks mis met een gti grill als je t mij vraagt:mrgreen:

btw als je nog een gti grill weet waarbij mijn bm wél een gti wordt mag je mij meteen een pbtje sturen!Stick Out Tongue

1. probeer jela(mp) eens deze vraag voor te leggen, die weet echt een heleboel af van instellingen enz;)

2.dat naar rechts trekken is bij mij pas begonnen op zo ong 15k km toen de banden wissel van zomer naar winter plaats vondd(toen 15 inch naar 15 inch) en is aan blijven houden bij mij ook na de laatste wissel weer naar mn nieuwe velgen (15 naar 17) dus denk dat det auto gewoon even goed uitgelijnd moet worden, en als je dealer zegt dat ze dit al hebben gedaan kun je miss eens een andere zaak proberen die de auto voor je uitlijnd?
btw mijn auto heeft nu 28k km gelopen.
 
VW  6R  1.2TDI 
1. Mijn parkdistance control is achteraf bij de dealer ingebouwd, en hun vertellen mij dat het niet mogelijk is dat je iets ziet in de scherm van de rns315 als je hem in zijn achteruit zet omdat het parkeersysteem achteraf is ingebouwd.. Is dit zo? Of valt het wel in te stellen?

2. De polo trekt vanaf het begin dat ik hem heb al heel erg naar rechts, ik ben ermee terug geweest naar de dealer en deze vertelde mij dat ze alles hebben geprobeerd (uitlijnen, velgen van plaats wisselen etc) maar dat niks helpt. Ze zeggen dat het komt door de lage rolweerstand banden en het hele bluemotion gebeuren blaba. Zijn er nog meer mensen met dezelfde klacht? Want ik vind het echt heel erg raar dat een splinternieuwe auto naar rechts trekt.
1. De dealer bouwt volgens de officiële accessoirelijst achteraf maar 1 type parkeersensoren in, meestal een Cobra Parkmaster.
http://www.touran-club.ru/files/books/de/Bau07_03.pdf

Hier de handleiding daarvan:
http://www.clifford.nl/pdf/cobra/UK-U-0158.pdf

Dit type heb ik zelf ook, maar heeft wel 2 nadelen. Deze begint al bij 2 meter te piepen en geeft geen grafische weergave op de (RNS 315) display.
Er zijn mensen die de af-fabriek parkeersensoren inbouwen, maar dat gaat een stuk moeilijker. Nette gaten zijn dan noodzakelijk omdat ze achter de bumper zitten in plaats van er door heen. Daarnaast moet er wat geprogrammeerd worden.

2. Een naar rechts trekkende auto zou ik niet accepteren, maar ja misschien is het inderdaad met 5.000 km verdwenen.
 
Mijn BM heeft nu op de kop af 43000 op de teller staan en heeft nog nooit naar rechts getrokken?
Een BM is een BM toch?

Het kan zijn dat je er aan gaat wennen en het jou niet meer opvalt dat de auto naar recht trekt na 5000km.
Ik heb ooit een auto gehad met een lichte trilling in het stuur, ik was er aan gewend en voelde het niet meer, tot ik in een andere auto reed en weer terug in mijn eigen auto reed. Ik ben direct naar de fastfitter gereden om de boel uit te laten lijnen en balanceren.

Hoe zou een computer je auto naar recht kunnen laten trekken door de ESP ofzo?
 
Heb ook sinds enkele weken een bluemotion en deze trekt ook een heel klein beetje naar rechts.
Is niet erg veel maar viel me van de week wel een keertje op.
Ga hiervoor binnenkort wel een keer een afspraak maken bij de dealer om er naar te laten kijken.
Verhaal dat het aan de computer ligt vind ik ook wel raar klinken eigenlijk.
 
Bedankt voor alle info, ik had jela idd al gebeld vandaag maar hij nam niet op. Dus komt morgen wel even..
En ik ga denk ik morgen gewoon even naar een andere garage om hem daar te laten uitlijnen.. Volkswagen wilt gewoon zo snel mogelijk van je af zijn, dat is wel duidelijk
 
welkom, en dat probleem van naar rechts trekken heb ik ook.. nog steeds na 50.000 km (ben hem zelf nog niet laten uitlijnen), je moet gewoon je auto opnieuw laten uitlijnen en dat probleem is verholpen, anders slijten je banden aan de buitenkant/binnenkant meer af binnen x aantal km is dit al te zien ! ff uitlijnen dus !
 
Als een auto naar rechts trekt is hij simpelweg niet goed uitgelijnd door de monteur van de garage, of heeft hij niet genoeg ervaring om het probleem op te lossen. Kan nooit iets met de computer te maken hebben. Is ook doodzonde van je banden want die slijten sneller dan normaal.

Ik zou zeggen probeer hem ergens anders bijvoorbeeld bij de Euromaster uit te lijnen en leg goed je probleem uit. Kost je €45,-
 
Als een auto naar rechts trekt is hij simpelweg niet goed uitgelijnd door de monteur van de garage, of heeft hij niet genoeg ervaring om het probleem op te lossen. Kan nooit iets met de computer te maken hebben. Is ook doodzonde van je banden want die slijten sneller dan normaal.

Ik zou zeggen probeer hem ergens anders bijvoorbeeld bij de Euromaster uit te lijnen en leg goed je probleem uit. Kost je €45,-

ik vond het ook vaag verhaal over die computer ;). Omdat het euvel wel verholpen was na zo'n 5000 km, heb ik er verder geen aandacht aan besteed.
 
Ik ben vandaag bij een andere garage hier in de buurt geweest, die zei ook van of hij is niet goed uitgelijnd, of er is iets met de lagers ofzo.. Maar hij begon ookal over 3 verschillende electrische systemen die de polo recht op de weg moeten houden, ik heb voor maandag een afspraak gemaakt dus ben benieuwd!
 
Ik ben vandaag bij een andere garage hier in de buurt geweest, die zei ook van of hij is niet goed uitgelijnd, of er is iets met de lagers ofzo.. Maar hij begon ookal over 3 verschillende electrische systemen die de polo recht op de weg moeten houden, ik heb voor maandag een afspraak gemaakt dus ben benieuwd!

Ja ik ben ook benieuwd :)
 
Het bleek dat de subframe er scheef onder zat, de garage heeft geprobeerd hem recht te zetten maar ze konden hem niet helemaal recht krijgen.
Heb van de week weer een afspraak bij volkswagen.. de 150 euro die ik aan de garage moest betalen word niet vergoed.
 
Een auto die naar rechts trekt, dat hoort niet!
En naar mijn mening gaat zoiets niet over na 5000Km.Enige wat ik mij daarbij kan voorstellen is dat je bandenslijtage van die aard is na die 5000Km dat je het dan minder gaat waarnemen.Zoiets lost zich echt niet vanzelf op. Mijn advies is fantsoenlijk laten uitlijnen. Helpt dit niet dan lijkt het toch dat je wielbasis links/rechts niet gelijk is. Dat zou aan een van je onderste draagarmen kunnen liggen of inderdaad een niet 100% goed gemonteerde voortrein maar die is ten allen tijden recht te zetten mits deze zelf dus wel 100% recht is. Zet je auto eens op een goede vlakke ondergrond, stuur helemaal recht en meet dan eens je wielbasis zijdelings.
Succes ermee Valentino.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!