Nieuwe BPM vanaf 1 juli

Kelvin B.

Bekend lid
576
161
59
Hoi allemaal,

Vanaf morgen gaat er een nieuwe BPM regeling. De uitstoot waardes worden dan berekent volgens het WLTP model. Ik vermoed dat dit invloed kan hebben op de prijs van bestelde auto's/lease, bij auto's die vanaf morgen ingevoerd worden.

Ik zie op internet verschillende BPM bereken tools op basis van WLTP. Weet iemand of deze WLTP uitstoot waardes toevallig al bekend zijn? Ik kan dit nergens vinden tot nu toe, om een indicatie van de nieuwe BPM te berekenen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Er bestaat iets als 'prijsgarantie' bij de dealers, als je auto besteld is met deze prijsgarantie vergoed de importeur het verschil in BPM en is er geen impact op de prijs die betaalt moet worden.

Handig om te weten. Geen idee of er bij mij ook prijsgarantie was. Zal het eens navragen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik zie nu net dat wanneer je op volkswagen.nl een nieuwe Polo wilt samen stellen, ze de nieuwe uitstootwaardes lijken hebben toegevoegd in de configuratie.

Deze waren eerst 106 g/km en nu 126 g/km. Ik ga er vanuit dat 126 is gebaseerd op WLTP dus.

Wanneer ik het BPM verschil uitreken, komt er uit dat de nieuwe BPM ongeveer 615 euro lager zal zijn.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!