Nieuwe Polo kopen

Hallo iedereen! Ik ben hier nieuw en wilde even zeggen dat ik dit forum echt super vind! Erg informatief en de meest leuke onderwerpen komen er voorbij. Echter, ik heb een probleempje... Ik sta namelijk op het punt om een nieuwe Polo 1.4 Comfortline aan te schaffen en ben vandaag langs de dealer geweest. Ik wil graag een voorraadauto, omdat je die binnen twee weken kunt rijden en omdat er nu een actie loopt op die auto's. http://volkswagenstartklaar.nl/V03

Ik ben dus net langs de dealer geweest en dat liep niet al te soepel. Om een lang verhaal kort te houden: Wat een stelletje arrogante pipo's zijn sommige verkopers zeg!

Die voorraadauto's zijn voor de dealer niet te localiseren. Ik dacht zelf dat deze voorraadauto's bij Pon staan opgeslagen en zodra er een verkocht is, wordt deze naar de dealer vervoerd waar jij hem gekocht hebt. Niet dus. Deze auto's schijnen al bij dealers te staan en niet bij Pon. Je moet volgens de verkoper die ik sprak dus zaken doen met de dealer waar de desbetreffende auto staat. Maar, nu komt het: Die verkoper kan dat dus niet opzoeken (volgens hem)! Met andere woorden: die auto staat dus te koop, maar niemand (hij in ieder geval niet) weet waar die staat... :?:
Bij de advertentie van de auto die ik wil hebben staat wel een kom-nummer onder aan de pagina, maar volgens hem heeft hij daar niks aan en kan hij er niks mee. Hoe kan die auto dan in hemelsnaam verkocht worden??

Ik vind dit verhaal op z'n zachts gezegd erg vreemd en ik zet er dan ook mijn vraagtekens bij.
Het enige wat ik volgens de verkoper nog kon doen is het formuliertje invullen die bij de advertentie staat als je op de knop 'afspraak maken' klikt. Dit heb ik dan ook gedaan en ik heb er expliciet bij gezet dat ik in contact wil komen met de dealer waar de auto staat... ik ben benieuwd of dit gaat werken.

Afgezien van dit hele verhaal beviel z'n hele houding mij niet. Ik krijg geen stoel aangeboden, geen koffie en er werd ook niet gevraagd hoe de tweedehands reed waar we ook nog een proefritje in hebben gemaakt. Als klap op de vuurpijl werd er ook nog even €1100,- minder teruggegeven voor m'n Citroen C1. Drie weken geleden (ja, drie weken, niet drie maanden geleden) ben ik langs dezelfde dealer gegaan bij een andere verkoper. Toen werd €6100,- inruil geboden, nu €5000,-. Echt, ik viel van mijn stoel....(die ik niet kreeg)

Al met al een heel avontuur. Ik zal de volgende keer wel eerst op m'n knieen gaan of ik alsjeblieft een nieuwe auto mag komen kopen.... Ja, ik wist dat sommige verkopers erg waren, maar het moet toch niet gekker worden, wel?

Toch blijf ik voor de Polo gaan, het is gewoon een super karretje naar mijn menig. Erg volwassen.... Hoe lang het nog gaat duren voordat er daadwerkelijk een voor de deur staat is dus nog even de vraag... Zo ik ben m'n verhaal weer even kwijt...

Omdat dit forum zo informatief is en er redelijk veel mensen zijn die hier misschien meer verstand van hebben, wilde ik dit even kwijt. Als er iemand is die weet hoe ik hiermee verder kom, dan hoor ik dat graag!

Wat een verhaal idd, maar welkom op ons forum ;). Volgens de voorraad site van VW klik je op afspraak maken en dan vul je daar je gegevens in en kies je een dealer naar keuze waarvan jij wilt dat ze met jou contact opnemen. Dan neem ik aan dat je gebeld zal worden door deze dealer en zegt die knakker dat ie er niets vanaf weet dan vraag je om een ander ;).

Maik zei:
Wat een verhaal idd, maar welkom op ons forum ;). Volgens de voorraad site van VW klik je op afspraak maken en dan vul je daar je gegevens in en kies je een dealer naar keuze waarvan jij wilt dat ze met jou contact opnemen. Dan neem ik aan dat je gebeld zal worden door deze dealer en zegt die knakker dat ie er niets vanaf weet dan vraag je om een ander ;).

Dat probeerde ik dus uit te leggen. Het heeft geen zin om een dealer in te vullen als ze die auto niet op kunnen zoeken. Ik moet volgens de verkoper zaken doen met de dealer waarbij de auto staat, maar dat weten ze dus niet! (Als het allemaal zo is zoals ze zeggen). Ik ga trouwens ook wel even bellen met de klantensevice van VW en leg ze dit verhaal even voor. Ik wil wel even weten hoe het nou precies zit met die volkswagenstartklaar modellen.

zo te horen ben je echt als een hond behandeld!! dat vind ik althans...als ik je verhaal zo lees word keer op keer op je afgesnauwd dat ze je niet willen helpen waar die auto dan staat (ze willen waarschijnlijk liever dat jij bij hun een auto afneemt...)
kzou toch met een andere verkoper proberen en als dat niet helpt...gewoon andere VWdealer zoeken...

Volgens mij moet Pon en dus ook de dealer weten waar de auto's staan.

Een collega heeft een half jaar geleden een Her-gewaardeerde Golf gekregen die bij een andere dealer stond.

Dit was gewoon bij de dealer te lokaliseren.
Misschien met wat bel werk maar ze hadden hem wel gevonden.

En dit was nog bij 2 verschillende dealers ook (Ames en auto borchwerf).
Enige was wel dat de dealer een vergelijkend soort auto terug wilde voor in de showroom.

Bedankt voor de reacties!

Ik heb het inmiddels zelf uitgezocht door de klantenservice van VW te bellen, waar ik ook mijn beklag gedaan heb. Ik overdrijf niet, die hadden met het komnummer binnen 15sec uitgezocht waar de auto staat! Dus gisteren ook gelijk de dealer gebeld waar de desbetreffende auto stond....de auto was net verkocht.. al had meneer de verkoper dus iets beter zijn best gedaan dan was de auto waarschijnlijk ook verkocht, maar dan aan mij... Ze luisterden overigens goed naar mijn probleem en vonden dit hele verhaal dan ook niet de normale gang van zaken.

Maar goed, er staan nog genoeg auto's op voorraad die ik ook interessant vind. Dus ga ik vandaag die komnummers maar even verzamelen en bel ik de klantenservice zelf wel weer op met dezelfde vraag als gisteren. Dan doe ik wel rechtstreeks zaken met die dealers... Naar die andere verkoper ga ik dus absoluut niet meer terug.

Met de dealer (Kamsteeg Noordwijk) op zich heb ik absoluut geen problemen. Ik heb er al twee auto's vandaan bij dezelfde verkoper. Ik vroeg gisteren dan ook weer naar die zelfde verkoper, maar die is langdurig ziek. Die man is zelfs aan te raden, maar de rest wat daar rondloopt dus blijkbaar niet! Ik kan eventueel nog een klacht indienen, maar ik ga er eerst wel voor zorgen dat er wel een nieuwe Polo voor de deur komt...

Wat een bekend verhaal,

Ik ben 23 jaar en liep samen met mijn broer kamsteeg leiderdorp binnen, er kwam niemand naar mij toe na een half uur rond gelopen te hebben. Vervolgens ben ik zelf maar op de verkoper af gestapt en hem verteld over mijn intresse in de nieuwe polo. Gevraagt of er een proefritje gemaakt kon worden... Hij ging even kijken en kwam 10 min later terug met een " helaas verhaal" de auto bleek niet aanwezig. Toen zijn wij dat filiaal verlaten en zage tot onze verbazing de dealer polo buiten geparkeerd staan!!! Ik werd gewoom weg niet sirieus genomen......

Wij zijn toen naar Noordwijk kamsteeg gegaan. Wat een verschil! We kwamen daar en na 5 minuten kwam de verkoper al aan, kregen koffie en mochten meteen een proefritje maken. Keurig alles uit gelegt. Die zelfde dag nog de auto gekocht! De service is daar super, je wordt goed op de hoogte gehouden met betrekking tot je levertijd en de aflevering was ook erg leuk!

Thumps up voor Kamsteeg Noordwijk!

wat een wereld van verschil zeg...eventjes verder naar Noordwijk kamsteeg ;) heeft dus wel zijn vruchten geplukt...vaak zijn het die kleine dingetjes die het hem doen dat vergeten de dealers vaak.
als je als HOND word behandeld en niet serieus genomen word dus bijv. geen verkoper die op je afstapt, afgesnauwd worden door de verkoper, geen stoel, geen koffie, geen uitleg of de verkoper loopt telkens weg...zegt dat proefrit niet mogelijk is etc sjaaaaa....

Ik moet zeggen bij mijn VW dealer ben ik wel als koning behandeld :D dus lekkere koffie altijd als ik even langs kom haha

Ik ben ook bij de dealer wezen kijken voor mijn eerste auto, er stonden daar verschillende polo's achterom voor niet zo heel gekke prijzen maar niet 1 zonder schade XD zeg je er wat van dan snauwen ze je af en lopen ze weg :shock:
Daar dus ook niks gekocht.

Ben een aantal weken geleden nog bij een andere dealer (autoarena) geweest voor een taxatie en die kwam uit op 3500 euro voor mijn polo. Puur en alleen vanwege de km-stand. Dat is dus ook onzin XD. Toen vroegen ze (onder het genot van een kop koffie) of ik interesse had in wat anders want dan was ie ineens 1000 meer waard . Hoezo oplichters :|

Daar maken ze volgens mij ook niet bepaald een geheim van. Vaak geven ze gewoon zelf al aan dat ze even hun vaste handelaar(s) moeten bellen, lopen dan naar een achterkamertje en komen vervolgens met de inruilprijs inclusief inruilkorting terug. De inruilkorting gaat dan weer ten koste van je onderhandelingsruimte op de nieuwprijs van je nieuwe auto.

Ik heb overigens ook wel eens begrepen dat de 'kortingsruimte' van een verkoper ca 10% is op het factuurbedrag exclusief BPM, de inruilkorting is hier onderdeel van. Weet iemand of dat klopt?

Ik heb een nieuwe BM gekocht en ben ook bij de dealer geweest. Deze belde zijn handelaren gewoon op waar wij bij zaten en vertelde ook wie hij belde. Dus geen geheimen. Uiteidelijk heb ik de auto niet bij de dealer gekocht ivm de levertijd. Mijn auto zou ik al direct moeten inleveren omdat er anders nog eens 15000 km bijkwamen. Een tussentijdse oplossing door een occassion te kopen welke ze gegarandeerd zouden terugkopen bij aflevering van de nieuwe was geen oplossing, hiervoor moest is €500,= afschrijving per maand rekenen!! Uiteindelijk heb ik mijn nieuwe BM gekocht bij Koolen-auto's in Born die uit voorraad kan leveren (Duitse Import) en rijd ik nu lekker millieuvriendelijk rond..! Mijn andere auto heb ik particulier verkocht binnen 2 weken!

biker zei:
Mijn auto zou ik al direct moeten inleveren omdat er anders nog eens 15000 km bijkwamen. Een tussentijdse oplossing door een occassion te kopen welke ze gegarandeerd zouden terugkopen bij aflevering van de nieuwe was geen oplossing, hiervoor moest ie €500,= afschrijving per maand rekenen!!
Beetje aparte regeling inderdaad. Uitgaande van een levertijd van 3 maanden zou je dat dus 1.500 euro hebben gekost!
Hadden die 15.000 extra kilometers dan nòg meer aan een vermindering van de door hem geboden inruilwaarde gekost en had ie daar dan geen rekening mee kunnen houden bij het opstellen van de offerte? Vind 1.500 euro vermindering op een inruilwaarde voor 15.000 extra km's wel erg veel.

Toen ik de koop sloot had mijn inruiler 182k gelopen, inruil afgestemd op 185k tot aan de levering van de nieuwe auto, uiteindelijk met 189k ingeleverd maar daar verder geen commentaar op gehoord.

Wonderlijk willekeurig wereldje toch die autoverkoop.

Uh 3 maanden..hij had het over april mei, en dit was tussen kerst en nieuw. Hij had ook een prijs gegeven bij inleveren bij levering maar die was echt veel minder.. Nu heb ik de auto particulier verkocht en dat is uiteindelijk nog maar het gunstigste.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!