Nieuwe WRC bumper, parkeersensoren echter defect door regen, welke van 2 deze oplossingen?

Beste leden,

Vorige week een WRC bumper laten monteren, het spuitwerk + gaten parkeersensoren op de juiste plekken heb ik zelf gedaan, spuitwerk was zeer goed maar het gaten boren slordig en rommelig helaas, geen mooi rond gat.

WhatsApp Image 2024-11-25 at 01.10.38.jpeg

De monteur zei bij monteren en overzetten parkeersensoren dat 1 hiervan niet helemaal vlak met de bumper lag, hij ligt wat dieper naar binnen, op de foto de middelste rechter sensor. De rest lijkt wel vlak te liggen, maar bij allemaal zie je rondom best wat opening, diameter is te groot dus. Kon natuurlijk nooit lang goed gaan en zojuist door de regen heen melding gekregen dat de parkeersensoren het niet doen. Kan bijna niet anders dat er vocht of regen in is gekropen. Volgende dag alles uitgespoten met wd4, alles doet het nu weer en voorlopig alles afgeplakt. Ik heb even zitten broeden op een mogelijke oplossing en ben tot het volgende gekomen:

WhatsApp Image 2024-11-25 at 04.51.23.jpeg

1. Een soort O ring afdichting voor VW parkeersensoren erop monteren, ik weet alleen dus niet of dat afdoende is, en vooral ook bij die wat dieper gelegen sensor
Schermopname_25-11-2024_05149_nl.aliexpress.com.jpeg
2. Met (sanitair?) siliconenkit proberen van buitenaf de gaten rondom te dichten, dan netjes proberen af te werken/gladmaken met vinger en zeepwater. Kan mogelijk beetje kleurverschil veroorzaken, en ik weet niet of ik het zo netjes in zo een smalle ruimte gedaan krijg zonder het op de parkeersensor zelf te krijgen. Miss bij een schadeherstelbedrijf die het netjes kunnen doen of een andere oplossing hebben? Ik vrees alleen de rekening daar en zie het echt niet zitten om weer 200 of 300 euro tegenaan te gooien om dit goed te krijgen. Het spuiten, laten monteren en de bumper zelf was al best wat geld en ben aardig door budget heen op het moment.

3. Ik gebruik de voorste parkeersensoren niet superveel, dus gewoon helemaal uitzetten kan ook als een oplossing heel duur is, maar dat zou ook wel zonde zijn, ook als ik ooit de auto wil verkopen dus die oplossing heeft niet mijn voorkeur.

Misschien kunnen jullie wat wijsheid laten schijnen over de mogelijkheden of weet er iemand nog een alternatieve oplossing of middeltje ipv kit of een o-ring wat ik kan gebruiken, voordat ik hem langsbreng bij een schadeherstel bedrijf.

Mocht iemand hier het tegen een vriendenprijsje kunnen oplossen zou dat ook mooi zijn, ik ben vrij mobiel in regio den haag/rdam/amsterdam

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c 2017  1.2 TSI 150pk 
Ik zou beginnen met die rubbers, alsnog problemen kun je (zuurvrije!) siliconen icm met de rubbers gaan gebruiken. Dan is het zichtwerk de rubber en de waterkering de kit. Wel goed ontvetten ivm de WD-40 die je er net in hebt lopen spuiten.

Vw  Polo  1.2tdi BM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!