Nikon D5100 goede spiegelreflex?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xander

Voormalig teamlid
Beste Mypolo.nl leden :)

Aangezien fotografie mij steeds meer aantrekt wil ik deze maand een degelijke spiegelreflexcamera aanschaffen van nikon of canon. Nu heb ikzelf gekeken naar de Nikon D5100, dit leek mij wel een goede spiegelreflex met goede fotokwaliteit. Want daar gaat het mij om, video's maak ik weinig.
Omdat dit m'n eerste spiegelreflex is dacht ik ik vraag eens om advies. Die perfecte foto's die ik soms voorbij zie komen moeten ook van een camera afkomen dacht ik zo ^^ Zoals ik er nu over nadenk wil ik de Nikon D5100 kopen.

Vast bedankt voor jullie reacties ;)
Greets Xander!

Je weet dat lenzen ook verschillende effecten geven en boven alles echt verschrikkelijk duur zijn?:lol:

VW  6R 
Je mag mn D5000 wel kopen :) In perfecte staat, kan nog vele clicks mee! + je maakt er super shots mee :P cuz it's enzo's!

8144662593_57bfa5c3e3_b-1.jpg

Het is verstandig om in ieder geval naar de winkel te gaan en de camera's ff beet te houden, te kijken hoe de controls en menu's in elkaar zitten.
Zelf ben ik voor de Canon 600D gegaan, is ook mijn eerste spiegelreflex camera. Vooral het draaibare scherm vind ik erg fijn om erbij te hebben.

Dat heb ik ook gedaan :) Ben inderdaad in Arnhem naar een fotografie winkel geweest en heb de Nikon D5100 en de Canon 600D vastgehouden. Een vriend van mij heeft ook de canon 600D en is daar erg tevreden over. Echter zij ook de verkoper dat het verschil tussen de twee minimaal is, en de prijs is een behoorlijk verschil. Het draaibare scherm heeft de D5100 ook :)

Mijn keuze is zo goed als gemaakt wat betreft de D5100, maar ik dacht mocht iemand concrete redenen hebben om te zeggen dat hij slecht is, of een andere beter is weet ik dat liever vóór de aankoop dan erna :P

De prijs scheelt zeker een hoop.
Wat ik in ieder geval weet qua Canon dingetjes er is custom firmware voor te downloaden, MagicLantern.fm - Home. Is erg veel mee te doen zoals timelapse filmen ipv losse foto's maken en die later samenvoegen.
Je kan de Canon ook op Android toestellen met 4.0 of hoger aansluiten en bedienen :p.

De Canon 600D heeft geen auto focus tijdens het filmen, geen idee of de Nikon D5100 dat wel heeft maar dat is een goed punt als je filmen met de camera erg belangrijk vind.

Die firmware ga ik denk ik niet gebruiken en m'n telefoon erop aansluiten hoef ik ook niet, dan koop ik wel een IR afstandbediening voor € 6,-
De autofocus tijdens het filmen heeft de D5100 wel volgens mij, dus dat is dan weer een pluspunt.

Thanks voor je informatie FireFly ;)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!