Normale Diesel of Diesel V-Power / BP Ultimate

Goedendag,

Denk al de zoveelste topic hierover maar waren relatief oude topic's dus hierbij een vraag van mij. Ik heb een Polo Bluemotion 1.4TDI nu is mijn vraag je ziet heel veel discussies op het net betreft de duurdere V-Power of BP Ultimate wat is jullie ervaring hiermee ik heb het nu alleen over de Diesel variant. Zijn er nu echt bewijzen dat V-Power of BP Ultimate daadwerkelijk beter is voor de motor.
 
Ik rij altijd V-power en soort gelijken. Heb er goede ervaringen mee dat het blok stationair gewoon beter loopt. Het is iets duurder maar ik rij er ook meer km's per liter mee. Verhoudingsgewijs evenveel centjes per km.

Ik zou zeggen: doen!
 
kwa verbruik merk ik geen verschil t.o.v. gewone diesel... maar gooi het er soms wel in vanwege het "schoonbranden" van het blok. Gooi het er ook alleen in als ik daarna lange stukken snelweg rijd (dus constant relatief hoog in de toeren). Voor de rest is het me gewoonweg veel te duur om het voor woon-werk-verkeer erin te donderen... scheelt ongeveer 10 cent per liter vergeleken met normale diesel en als je bij een witte onbemande pomp tankt komt daar nog eens 10 cent extra korting bovenop...

Gemiddeld genomen gooi ik er 1x per week 35 liter diesel in, dat is dus al 7 euro per week verschil. Dat komt neer op ongeveer 350 euro per jaar extra brandstof kosten als ik V-Power diesel rijd... Als ik met V-Power een stuk verder op 1 tank zou komen (zegge dat ik dan 800km kan halen ipv 700 zou het net aan uit kunnen) maar dat is een onrealistisch groot verschil.

Met mijn benzine swift die ik voor de polo had merkte ik overigens wel dat het motorblok een stuk rustiger draaide op v-power. Bij m'n polo merk ik geen verschil.
 
@Fludizz: van 700 naar 800 op een tank is geen gek verschil. Met mijn New Beetle van 1998 (2.0 benzine) reed ik op gewone benzine ongeveer 1 op 9 (400 km op een tank). Na een halfjaar V-Power rij ik nu 1 op 12 (ruim 540 km op een tank).

Het is niet gelijk zo want het brand je blok en inspuiting schoon. Probeer het een half jaar en je zult merken dat het kan, maar dat is natuurlijk je eigen keuze om het te doen of niet.
 
Ik was vanmiddag van plan om mijn Polo te tanken met V-Power maar toen ik eenmaal een shell tegen kwam was die een shell express dus daar hadden ze geen V-Power helaas volgende week ga ik een tijdje beginnen met V-Power zal mijn bevindingen ook hier melden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!