Olie lekkage bij afdekkap distributie

Hallo polo experts,

Bij mijn 1.2 TSI CBZB, is een lekkage zichtbaar bij de zwarte afdekkap van de distributie. Ik heb wat foto's toegevoegd.
Op de bodemplaat is ook al wat olie zichtbaar, dus het is waarschijnlijk al een tijdje zo. Zou dit kunnen komen omdat de distributieketting een keer is vervangen?
Is dit een bekend probleem? Wat zou dit kosten om te laten repareren? Iemand toevallig ervaring? :)

Bijlagen

• 1 lek.jpg
    1 lek.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 49
  • 2 lek.jpg
    2 lek.jpg
    903.5 KB · Weergaven: 49
  • 3 lek.jpg
    3 lek.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 47
Volkswagen  Polo 6R 
Zou zomaar kunnen, dit kapje moet los als de ketting vervangen word.
Kosten zullen niet heel veel zijn, het kapje is vrij snel los te halen en opnieuw af te kitten.
Klopt, dat verwacht ik ook niet inderdaad. Er hoeft hiervoor ook geen oliewissel gedaan te worden, toch? Dan zullen de kosten vast meevallen.

Volkswagen  Polo 6R 
ik zou wel een oliewissel doen: als er een stukje van het oude kit in de motor valt, wil je dit niet graag in je aanzuigfilter krijgen.... Geloof mij, ik heb dit vaak gezien: de oliezeef vol met vloeibare pakking...

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!