Oliesoorten

beste forumers,

Ik ben op zoek naar welke olie er in mijn polo gaat. Als ik op de diverse sites kijk van olieproducenten kom ik verschillende soorten tegen die in mijn auto zouden kunnen, al vind ik het maar moeilijk om te kiezen welke auto ik nu moet hebben... ik krijg vaak de optie polo 2014-2017 of polo 2017.

Hoe vind ik snel welke olie er op mijn auto gaat :) het gaat om een polo beats edition van 2017 met 1.0 DSG
 
Volkswagen  Polo 6C Beats  1.0 TSI 110PK DSG 
Op de verpakking of omschrijving van de olie moet hetvolgende nummer staan:

Benzinemotoren: VW 504 00
Dieselmotoren: VW 507 00

Dit zijn de normen die Volkswagen hanteert.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Let wel op dat het VW504.00 niet alles-zeggend is en je ook moet kijken naar de viscociteit. Heb je geen onderhoudsboekje van je Polo waar dit in vermeld staat?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!