onderdeelnummers etka aandrijfas

goeiedag,

ik ben aan nieuwe aandrijfassen toe voor de polo maar zou graag de originele nummers van de complete assen hebben, heb al op google gezocht maar kan daar geen eenduidige nummers vinden Iemand met etka die mij kan helpen? 1,9 tdi van 2005 101pk

cheers René
 
Iichel heeft een goede thread gemaakt over onderdelen zoeken -> https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/cursus-onderdelen-zoeken.10294/

Ik gebruik steeds etka.cc.
  1. Klik op 'Polo/Derby/Vento-IND'
  2. Kies je bouwjaar
  3. Kies dan de juiste categorie. In dit geval 'Front axle, steering'
  4. Kies in de middelste kolom wat je moet hebben. In dit geval 'Drive Shaft' en als je dat gevonden hebt scroll je verder totdat je aan de rechterkant je motorcode vindt.
    1. De 1.9 TDI 100pk is volgens mij motorcode ATD
  5. Dan kan je ofwel op de afbeelding klikken op wat je moet hebben en wordt je in de rechterkolom doorverwezen naar de beschrijving en het onderdeelnummer, ofwel rechtstreeks in de rechterkolom zoeken.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ha geweldig bedankt voor de reacties, maar helaas heb ik slecht nieuws. Vandaag de auto omhoog gezet en de aandrijfassen bekeken en volgens mij is daar niks mee aan de hand, maar komt het metaal geluid uit de eindoverbrenging, er zit flink wat speling op met een duidelijk metaal geluid. Olie iets afgetapt maar daar zie ik niet noemenswaardige vervuiling in. Mss diff lagers en zijdelingse speling? Iemand ervaring hiermee? Auto is verder erg goed en heeft 274000 gelopen zonder noemenswaardige problemen bak is GGU

Zag dat revisiebakken op ebay.de niet echt heel erg duur zijn,

Cheers Renka
 
Heb je hier toevallig nog een update van?

Mijn Ibiza 6L (2004) heeft last van exact hetzelfde probleem. Km-stand is inmiddels 352K en heb al zo'n 25K last van het probleem.
Op het moment waarop je gas geeft en de motor dus de wielen gaat aandrijven is er een bonk te voelen, evenals wanneer je het gas plotseling volledig los laat, waardoor de wielen de motor gaan aandrijven.
Inmiddels kan ik er redelijk goed mee overweg, met een fluwelen koppelingsvoetje en rustig gas geven en loslaten gaat het meestal volledig schokvrij. Echter ben ik wel benieuwd waar het probleem zich nu bevindt.
Ik ben bij JB autoservice in Dieverbrug langs geweest, daar hebben ze er ook even naar gekeken en met de auto gereden, maar probleem is waarschijnlijk pas te achterhalen wanneer de bak gedemonteerd wordt en ze ook de koppeling kunnen zien. De Ibiza TDI met 5-bak heeft over het algemeen geen tweemassa vliegwiel, daarnaast zijn er ook geen bijgeluiden die een defect tweemassa vliegwiel kenmerken, dus dat is bijna uitgesloten. De aandrijfassen leken vrij van speling. Ze gaven aan dat mogelijk het centrale deel van de koppeling los ligt, of dat het probleem in de bak zelf zit. Echter blijft het zonder demontage gissen, dus ben benieuwd of TS inmiddels meer weet.
 
Seat  Ibiza 6L  1.9 TDI ATD 
Nog even een update van mijn kant, voor mij is het probleem opgelost.
De koppeling is vervangen, de plaat zelf was nog bij lange na niet versleten, maar het hart van de koppeling (waar de as van de versnellingsbak in zit) had behoorlijk speling ten opzichte van de frictieplaat. Dit is bij mij de oorzaak geweest van het gebonk tijdens lastwisselingen, probleem is nu volledig weg.
Overigens is mijn Ibiza voorzien van een vast vliegwiel.
 
Seat  Ibiza 6L  1.9 TDI ATD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!