Showroom onderhoud volgens fabriek Polo AW?

Cruz

Bekend lid
889
315
72
Ik kreeg keurig een melding inspectie en olieservice over 25 dagen km 58.000km. Ik heb afspraak gemaakt maar nu belde de VW dealer mij terug dat zeiden dat ik alleen APK nodig hebt? Volgens mij klopt dat niet?

Nu heb ik vorig jaar 2023, een inspectieservice gehad en hebben ze ook remvloeistof ververst KM 46.000
Dan lijkt mij dan voor dit jaar die inspectie en olie service (dus Longlife incl olieverversen) + APK? Nu willen ze dat ik even langskom met de auto om het even dubbel te checken?
Of is er iets veranderd dat ik gemist heb? Ik heb ook mobiliteitsgarantie.

2018 aflever inspectie
2019: dealer (demo auto) (aanschaf van mijn Polo AW)


Ik heb het altijd op deze volgorde gehad:
2020 - Longlife incl olie verversen
2021 - Inspectie + remvloeistof
2022 - Longlife incl olie verversen +APK
2023 - Inspectie + Remvloeistof
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik zal ook mijn DSG moeten laten doen omdat ik nu bijna 60.000 km weg heb met mijn auto. Is het verstandig om het bij de dealer te laten doen of is het geen probleem dit bij een ander te laten doen? Ik vraag dit omdat ik voor mijn APK en beurt bijna 6 tot 8 weken moest wachten tot ze tijd hadden bij "onze" VW dealer.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Ik heb handgeschakelde versnellingsbak.
Maar dan heb ik dus wel gelijk inspectie met olie service zoals mijn auto dit ook aangeeft.
Begrijp niet dat mijn dealer dan nu twijfelt en mij zelfs om kosten te besparen om een beurt over te slaan. Maar men verzocht toch even vooraf langs te komen deze week. Onderhoud staat wel alvast ingepland eind juli.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik ben een auto liefhebber maar zit er niet op te wachten om elke 3 maanden nieuwe olie te moeten halen :oops:
Afhankelijk van type kilometers kan je ook kijken inderdaad. Snelweg is minder belastend dan stadsgebruik.
Overigens kost het niet zoveel, want je koopt 5 liter voor €50 + een filter van iets van 5 euro.

Je moet er ook maar zin in hebben om het te verversen!
 
Ik heb gebeld ipv langsgereden en gewoon direct met de werkplaats gesproken en hij zei ook gewoon auto aanhouden, het is dus wat ik dacht inspectie + olie verversen op 19/7/24. (Dat heet nu tegenwoordig grote beurt).
Volgend jaar 2025 weer inspectie + remvloeistof.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!