Onderhoud

Hoi allemaal,

Het is weer tijd voor de apk en nu mijn Polo weer rijdt kan ik eindelijk de afspraak plannen.
Omdat de auto al meer dan een jaar geen onderhoudsbeurt heeft gehad wilde ik dat gelijk doen.
De auto heeft nu 46K gereden, welke beurt hoort hierbij aangezien dit niet de long life beurt zal zijn?
Iemand aanbeveling voor een goede garage in de omgeving van Utrecht?

Zag ook iets vreemds in mijn Polo, volgende service pas over 42500km? Komt dat ook doordat mn accu er 10 dagen uit is geweest?
 

Bijlagen

  • A3AED540-F4A4-4694-88F0-96D1AEF3613C.jpeg
    A3AED540-F4A4-4694-88F0-96D1AEF3613C.jpeg
    35.8 KB · Weergaven: 40
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Officieel mag ie dan nog 8100 km of 172 dagen rijden, dan olie verversen "kleine beurt" dus al heet dat niet meer zo, uitgebreide longlife beurt dus pas over 42500 km, kan geen kwaad nu alvast de olie te verversen in combinatie met APK die meestal gratis is indien gecombineerd met een beurt. de standaard long life intervallen zijn wel erg ruim, zou persoonlijk iets korter aanhouden bijv. icm APK.
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Doe ja dan bij de dealer? Zo ja welke wordt bij de 15k beurten gedaan (elke keer de longlife lijkt me beetje duur en overkill)?
Of bij een universele garage gewoon kleine en grote beurt om en om?
Kleine en grote beurt om en om, wel bij de plaatselijke kwik-fit (ja ik weet het), redelijk goed aangeschreven en qua beurten goedkoop en kan me niet invinden met de horrorverhalen die rondgaan op het internet
 
Volkswagen  X  X 
Kleine en grote beurt om en om, wel bij de plaatselijke kwik-fit (ja ik weet het), redelijk goed aangeschreven en qua beurten goedkoop en kan me niet invinden met de horrorverhalen die rondgaan op het internet
Ik heb gekozen voor een merkbeurt bij de lokale kwikfit.
Geen idee wat het verschil is met een reguliere beurt, maar krijg er een jaar “wegenwacht” bij (en apk).
Vorige auto ook hier geweest voor onderhoud en heb nog geen slechte ervaring (was maar iets meer dan een jaar maar dat lag meer aan de auto). Als ze iets niet kunnen geven ze dat ook aan.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Ik heb gekozen voor een merkbeurt bij de lokale kwikfit.
Geen idee wat het verschil is met een reguliere beurt, maar krijg er een jaar “wegenwacht” bij (en apk).
Vorige auto ook hier geweest voor onderhoud en heb nog geen slechte ervaring (was maar iets meer dan een jaar maar dat lag meer aan de auto). Als ze iets niet kunnen geven ze dat ook aan.
Die gratis wegenwacht is voor jou wel handig, want dat je accu je dit jaar gaat laten staan, kan ik je op een briefje geven.;)
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf8 tsi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!