Onduidelijkheid Xenon verlichting 6r

Heren,

Er heerst onduidelijkheid bij mij wat betreft mijn verlichting.
Ik heb dus een 2011 Polo 6r met Xenon vanaf fabriek.

Ik heb altijd begrepen dat de mistverlichting mijn bocht verlichting was alleen dat blijkt dus niet zo te zijn.
Nu zag ik laatst dat de binnenstelamp (boven de knipperlicht) niet aanging als ik grootlicht aan deed.
Uitgaand van de lampenschema hier op MyPolo:

6r_koplamp_xenon-1.jpg

1 = Dimlicht (D1S? 35W)
2 = Knipperlicht (PY21W)
3 = Grootlicht (H7 55W)

Deze lamp gaat dus aan als ik de bocht om ga, dus dit is mijn bochtverlichting...
Mijn grootlicht zit dus in mijn Xenon, daar zit gewoon een stapmotor die omhoog/omlaag gaat als je grootlicht aanzet...

Klopt de schema dan die ik hieronder heb gemaakt? (ook met type lampen)
Ik ben wel benieuwd of ik ik die bochtverlichting kan vervangen door LED.

verlichting-1.jpg


groet Jan!!
 
Zonder xenon verlichting heb je statische bochtverlichting. Dat wil zeggen dat de mistlampen als bochtverlichting gebruikt worden, dus 1 van beide lampen gaat aan als je de bocht om gaat. Bij xenon verlichting heb je dynamische bochtverlichting, dit wil zeggen dat de lamp meedraait als je de bocht om gaat.
De eerste keer dat ik 's avonds de bocht om ging dacht ik dat er verlichting bij een gebouw aanging, maar dat was ik dus :P
Met het schema kan ik je helaas niet helpen. Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd hoe de verlichting eruit ziet als je de bocht om gaat, wat er precies gebeurd.
 
volgens mij draai het Xenon lamp niet mee...
zoals op mijn foto te zien is gaat de bochtverlichtingslamp zowiso aan als je de bocht omgaat.
 
Ik denk dat LED bochtverlichting weinig effect zal hebben. Het ziet er misschien leuk uit maar ik denk niet dat je er iets mee zal zien.
Ik zie trouwens alleen de dag rij verlichting branden op de foto of ik kijk verkeerd O.o
 
Bij xenon verlichting heb je dynamische bochtverlichting, dit wil zeggen dat de lamp meedraait als je de bocht om gaat.

Klopt niet, bij de Polo bestaat dynamische bochtenverlichting niet. Waar haal je deze onjuiste info vandaan?

De xenonbranders zijn van het type D3S, dus niet D1S.

De bochtenverlichting gaat langzaam weer uit. Dat dimmen gebeurt elektronisch. LED's zijn met standaard dimmers niet goed te dimmen. De dimmer zal er op den duur kapot van gaan.

Groot licht gaat via xenon, daarom heet het ook BI-xenon.
 
Zijn gewoon aparte lampen. Ik heb ze vervangen voor leds. Je bent wel je verlichting kwijt want de opbrengst van leds is 10x zo weinig als de std lamp dus het nut van bochtverlichting vervalt. H7's zijn het.
 
Dat is dan echt een foutje, mijn bochtverlichting draait absoluut niet mee (helaas)
Ook ik heb ze vervangen voor leds, maar ik laat zeer binnenkort de bochtenverlichting uitschakelen...
 
Ik heb ook de xenon look lampen erin gehad, de licht opbrengst is hiermee aardig, niet beter dan het orgineel.
Deze lampen heb ik verwisseld voor exemplaar met leds, puur omdat de kleur niet overeen kwam met de xenon. (div. "look"lampen geprobeert)
De kleur komt nu wel overeen, maar ik begin me er langzaam aan te storen, heb ze niet nodig, dus kunnen ze wat mij betreft uitgezet worden.
 
Dan is de omschrijving verkeerd. Zover ik weet draaien de lampen echt niet mee. Ze gaan alleen aan bij stuurbewegingen.
 
Dus net zo als bij niet-Xenon. Alleen zitten de lampen hoger, en zijn volgens mij echt bedoeld als bochtenverlichting: zo staat de reflector echt dusdanig dat het licht echt de bocht in schijnt.
 
Volkswagen  Up! 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!