Open luchtfilter: tips & tricks

Giltix

Bekend lid
1,330
594
163
Hallo iedereen,

Ik ben, na alle ellende, op zoek naar een open luchtfilter voor mijn Polo 1.8 20vt GTI.
Hier had ik wat vraagjes over:

* Ik had een RamAir luchtfilter op het oog met hitteschild (~€100), deze is foam. Klopt het dat een papieren/katoenen filter beter is dan een foamen?
* Ik heb een secundair luchtsysteem, dat is aangesloten op het (te vervangen) luchtfilterhuis. Waar moet ik met die slangen heen? Wat is een beetje de 'best-practice' met dit soort systemen?
* Vergt een ander luchtfilter VCDS aanpassingen?
* Welke luchtfilters raden jullie aan (het liefst een beetje plug&play, wil het zelf doen en heb geen zin om vanalles om te moeten leggen)?
* Mijn luchtfilterhuis is met een buis verbonden naar de grill, voor verse koude lucht. Tot in hoeverre beïnvloed warme(re) lucht van onder mijn motorkap mijn performance?

Thanks alvast voor jullie adviezen.
Giltix
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
* Vergt een ander luchtfilter VCDS aanpassingen? Nee
* Mijn luchtfilterhuis is met een buis verbonden naar de grill, voor verse koude lucht. Tot in hoeverre beïnvloed warme(re) lucht van onder mijn motorkap mijn performance? Het best is dat je de open air filter zo monteert dat deze zo veel mogelijk koude lucht opzuigt. De impact van warme lucht is bij een turbomotor wel minder groot dan bij een motor zonder turbo i.v.m. de intercooler.
 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!