Opzoek naar nieuwe polo AW

Dag mensen,

Een tijdje geleden mijn 6R verkocht dat was in oktober. Overgestapt naar een civic hybrid, maar ik mis toch een kleine compacte auto als 20 jarige. Nou zat ik een beetje rond te neuzen voor de AW's. En het viel me op dat er eentje was met 95 en 115pk, zit daar een verschil in qua betrouwbaarheid en verbruik? Want het liefst heb ik natuurlijk meer PK's, en wat is nou een normale prijs, ik zag er een staan voor €15000 met mooie sportieve velgen en virtual cockpit inclusief BTW namelijk.

De groeten,

Volkswagen  Vroeger 6R nu AW 
Best wel gek, bij de een staat 95 PK en de ander 115 PK, maar als ik het goed begrijp geen verschil dus.
Motorisch zijn ze hetzelfde. Het enige verschil is dat ie anders afgesteld is door de fabriek. Ze zijn dus anders gechipt.
Met als gevolg dat inderdaad de ene 95pk levert, en de andere 115.

Maar omdat ze dus zelfde motorinhoud, turbo, etc. hebben, krijgen ze na tunen wel hetzelfde vermogen. Dit dus omdat vanaf fabriek het enige verschil tussen de twee de afstelling was.

Volkswagen  Polo AW 
Dag mensen,

Een tijdje geleden mijn 6R verkocht dat was in oktober. Overgestapt naar een civic hybrid, maar ik mis toch een kleine compacte auto als 20 jarige. Nou zat ik een beetje rond te neuzen voor de AW's. En het viel me op dat er eentje was met 95 en 115pk, zit daar een verschil in qua betrouwbaarheid en verbruik? Want het liefst heb ik natuurlijk meer PK's, en wat is nou een normale prijs, ik zag er een staan voor €15000 met mooie sportieve velgen en virtual cockpit inclusief BTW namelijk.

De groeten,
Misschien een AW GTI kijken heb je gelijk goede pks haha daar zijn nu veel aanbiedingen te vinden..
Maar goed kan niet in je portemonnee kijken :)

Volkswagen  Polo 2.0 GTI 
Motorisch zijn ze hetzelfde. Het enige verschil is dat ie anders afgesteld is door de fabriek. Ze zijn dus anders gechipt.
Met als gevolg dat inderdaad de ene 95pk levert, en de andere 115.

Maar omdat ze dus zelfde motorinhoud, turbo, etc. hebben, krijgen ze na tunen wel hetzelfde vermogen. Dit dus omdat vanaf fabriek het enige verschil tussen de twee de afstelling was.
Wel gek want zie bij de 115 pk dat die 6 bak is en de 95 5 bak

Volkswagen  Vroeger 6R nu AW 
Wel gek want zie bij de 115 pk dat die 6 bak is en de 95 5 bak
goed gezien. Een versnellingsbak is ook iets anders dan een motor, heel gek. Neem maar van ons aan dat er geen verschil zit in de motor tussen de 95 en 115 pk. Ja er is wel een verschil in versnellingsbak. Remmen zelfs ook dacht ik.

Tesla  Model 3 Highland 
115 pk heeft remschrijven achter ipv trommels bij de 95pk. 115pk heeft een 6-bak ipv 5 bij 95 pk. Er is een zeer klein verschil tussen beide motoren, en dat had iets te maken met de turbo, een extra hitteschildje of zoiets omdat de 115 pk ietsjes heter wordt. Daar heb ik in het verleden wel eens een documentje over geüpload. Niet noemenswaardig verder. Bij chiptuning bijvoorbeeld krijgen ze hetzelfde eindresultaat. Ik heb toen de 115pk gekozen om de schijfremmen en de extra versnelling.

115 pk heeft remschrijven achter ipv trommels bij de 95pk. 115pk heeft een 6-bak ipv 5 bij 95 pk. Er is een zeer klein verschil tussen beide motoren, en dat had iets te maken met de turbo, een extra hitteschildje of zoiets omdat de 115 pk ietsjes heter wordt. Daar heb ik in het verleden wel eens een documentje over geüpload. Niet noemenswaardig verder. Bij chiptuning bijvoorbeeld krijgen ze hetzelfde eindresultaat. Ik heb toen de 115pk gekozen om de schijfremmen en de extra versnelling.
Dan is dat veranderd bij de AW, want ik heb origineel 95pk, en heb remschijven achter. Enig idee hoezo?

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!