Opzoek naar standaard navigatie unit

V

Verwijderd lid 6668

Beste forumleden,

Omdat ik middels mijn Kenwood radio helaas geen terugkoppeling krijg met de MFD+ en ik mijn auto terug wil brengen naar standaard ben ik op zoek naar een standaard navigatie unit voor de Polo 6R.

Zelf ben ik niet zo thuis in deze units en hoop ik dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Het gaat er in elk geval om dat de unit navigatie heeft en een redelijk groot scherm. Hoe zit het verder qua kaart/software updates? En hoe krijg ik bluetooth en de microfoon werkend? Heb ik daar aparte modules voor nodig?

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren in de keuze van een nieuwe unit!

Alvast bedankt :)
 
Bij een systeem waarin navigatie is inbegrepen zul je waarschijnlijk vast zitten aan (dure)updates van het betreffende systeem.

Misschien is het iets om een radio te nemen waarop je je telefoon kunt aansluiten en dan de navigatie (maps/kaarten/TomTom) van je telefoon hierop kunt gebruiken.
Als voorbeeld https://www.autopar.nl/vw-rcd660-xl-touchscherm-bluetooth-multimedia (Heb hierin geen aandelen ofzo maar toevallig wel een positieve ervaring).
Op deze radio kun je via bluetooth music van je telefoon afspelen, middels usb kabel aan je telefoon navigeren. Deze werkte bij mij plug en play.
Natuurlijk zijn er ook nog andere alternatieven en misschien dat iemand anders daar ervaringen mee heeft.
 
Volkswagen  Polo 6 AW 2017 1.0 MPI. Golf plus  1.4 TSI 
Bij een systeem waarin navigatie is inbegrepen zul je waarschijnlijk vast zitten aan (dure)updates van het betreffende systeem.

Misschien is het iets om een radio te nemen waarop je je telefoon kunt aansluiten en dan de navigatie (maps/kaarten/TomTom) van je telefoon hierop kunt gebruiken.
Als voorbeeld https://www.autopar.nl/vw-rcd660-xl-touchscherm-bluetooth-multimedia (Heb hierin geen aandelen ofzo maar toevallig wel een positieve ervaring).
Op deze radio kun je via bluetooth music van je telefoon afspelen, middels usb kabel aan je telefoon navigeren. Deze werkte bij mij plug en play.
Natuurlijk zijn er ook nog andere alternatieven en misschien dat iemand anders daar ervaringen mee heeft.
Rcd660 bestaat niet.
Is een rcd330
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
als je gratis navigatie kaarten wilt updaten, zal je richting aftermarket units moeten denken.
of een gehäckte pioneer of clarion etc.
met een aftermarket heb je keuze uit verschillende nav programma's .
gebruik zelf de Igo primo met igo/tomtom kaarten. deze hebben meer details dan de Navteq of HERE kaarten.
en aansluiten is ook plug and play.20191111_210420[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
vw  polo 6R  1.2 105pk dsg 
Dank voor de tips, denk dat als ik ga voor een andere unit dat het dan een RNS315 of RNS510 gaat worden.

Inmiddels heb ik mijn Kenwood ook in een Polo Blue GT kunnen testen maar helaas ook geen MFD+ terugkoppeling, ik heb Kenwood hierover op de hoogte gebracht en wellicht dat zij verder kunnen ondersteunen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!