Paar kleine probleempjes/stoornissen BM 2012

VWRemy

Lid
Sinds 27-01-12 eigenaar van een witte Polo BM. Nu zo'n 6500 op de teller, ben er blij mee en rijdt super.
Maar ik loop wel tegen een paar kleine probleempjes aan:

1. AUX-in werkt niet (betreft een RCD310), deze optie is niet zichtbaar als ik op de knop Media druk, heb deze via SETUP al een paar keer op enable gezet, maar de optie komt niet tevoorschijn.

2. Sissende toon soms na starten bij stationair draaien, dacht in het begin dat me band leeg liep :P Het komt ergens vanaf de achterkant, zo lijkt het.
Zal dit probleem kunnen zijn: http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/4762-jankend-zoemend-geluid-brandstofpomp-3.html
Hiermee naar de dealer gaan?

3. Tijdens het rijden hoor ik ongeveer bovenaan bij me voorruit, aan de bestuurderszijde veel wind. Ook als er weinig wind staat, vooral/alleen op de snelweg. Alsof de wind wat weerstand krijgt. Zie geen rare dingen van buitenaf.

4. Me ruitensproeier achter lekt soms wat druppels, zelfs als ik deze enkele dagen niet gebruikt heb, dit is niet altijd maar wel regelmatig. Vervelend als hij net gewassen is, en de volgende dag ineens uitgelopen ruitensproeier vloeistof op je achterruit.

5. Vanaf me dashboard aan de bestuurderszijde wat gekraak bij een koude motor, dit bij ongeveer 1900 toeren.
Zal dit even proberen: http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/3619-ratelende-dash-stationair-oplossing.html

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben/kennen of de oplossing hiervan weten?

Laatst bewerkt door een moderator:
1. Als je het niet aankrijgt met deze methode, dan moet je naar de dealer gaan: How to enable the AUX input on the base radio RCD310 - YouTube

3. Check even of je raamrubber overal goed aansluit aan de deur. Je ruit helemaal naar beneden en dan met je hoofd door de opening recht omhoog kijken. Dit natuurlijk terwijl je stil staat. Bij mijn auto zat het rubber niet goed en zag je er zo een hele slinger in zitten. Daardoor sluit een op het oog gesloten raam toch niet helemaal aan, wat windruis kan veroorzaken.

4. Hier zijn meer meldingen van geweest, nog geen oplossing voor gezien.

- Het voordeel van een nieuwe auto is dat je voor alle problemen naar de dealer kan, en dat er meestal geen rekening volgt.

Bedankt voor de tips! :)

Ja dat had ik al geprobeerd op me radio, maarja dan zal ik zoiezo dinsdag ff bellen voor een afspraak ;(

Oja nog een vraag!
Hoor van kennissen/collega's die een nieuwe auto kopen wel eens dat ze er het e.e.a. bij krijgen, zoals motor olie en lakstiften (1 blanco en 1 kleur).

Het enige wat ik erbij heb gekregen (behalve de gevaren driehoek en lampensetje) is een fles wijn.
Hoe is dit bij anderen?

Het enige wat ik erbij heb gekregen (behalve de gevaren driehoek en lampensetje) is een fles wijn.
Hoe is dit bij anderen?
Dit is een onderdeel van de onderhandeling. Standaard geeft mijn dealer bloemen, toen ik aangaf daar geen prijs op te stellen was de volgende optie ook een fles wijn. Toen ik die ook afwees en aangaf toch wel iets duurzamers te willen, kreeg ik een VW-paraplu.

Dit is een onderdeel van de onderhandeling. Standaard geeft mijn dealer bloemen, toen ik aangaf daar geen prijs op te stellen was de volgende optie ook een fles wijn. Toen ik die ook afwees en aangaf toch wel iets duurzamers te willen, kreeg ik een VW-paraplu.

Onderhandelen ging stroef, kreeg de gebruikelijke 7% korting, bij één dealer 7,5% maar die verkoper stond me niet aan en de afleverkosten waren ruim 200,- hoger dan bij de anderen.
Het gaat me niet persé over de VW gadgets maar die lakstiften en olie had ik wel handig gevonden. Vooral nu ik een paar lichte krasjes heb.

Ik heb voor het eerst een vw gekocht,ik kreeg niets.
Tot mijn verbazing zit er zelfs geen driehoek verbandtrommel,lakstiftje bij de auto,dit nog nooit meegemaakt.
Het lampensetje is meestal een h7 setje,daar heb je dan ook niets aan.

Dat is wel schandalig vind ik, je koopt geen pakje boter ofzo..
Dat H7 setje idd, die heb ik om laten ruilen toen ik hem ging laten uitlijnen (hij week extreem af). Ipv een H4 setje hebben ze alleen het lampje zelf omgeruild omdat ze geen H4 setjes hadden.

Vond het ook wel droog, hoe de aflevering ging: 'Veel plezier ermee, hier zijn de sleutels hij staat voor de deur. Oja hier heb je nog een fles om te toasten.'
Maar dat vind ik niet zo erg, wat ik wel erg vond is dat het interieur slecht gereinigd was, overal zat stof op/in.

Het lampensetje is meestal een h7 setje,daar heb je dan ook niets aan.
In het begin werden er vaak H7 lampensetjes meegegeven, ik heb begin dit jaar wel een H4 setje gekregen.

Wat je er verder bij krijgt is dealer-afhankelijk, bij mij werd alles uitgelegd over de auto en ook voor mijn ogen een hele tas met de lampenset, gevarendriehoek enz onder de dubbele bodem van de kofferbak gelegd.

Waarschijnlijk heb ik er zelf wel aan mee betaald in de afleverkosten, misschien dat VWRemy daardoor € 200,- heeft bespaard.

4. Me ruitensproeier achter lekt soms wat druppels, zelfs als ik deze enkele dagen niet gebruikt heb, dit is niet altijd maar wel regelmatig. Vervelend als hij net gewassen is, en de volgende dag ineens uitgelopen ruitensproeier vloeistof op je achterruit.

4. Hier zijn meer meldingen van geweest, nog geen oplossing voor gezien.

Is hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Heb er ook last van.. Mega irritant als je net je ramen brandschoon hebt gemaakt :D

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!