PDC OPS (parkeersensoren) set compleet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 4 sensoren in zwart liggen L041 (Bluemotion unilak zwart) en 4 sensoren in grondverf (zwart).
Ze zouden moeten werken met een RCD310, dan gaat het alleen bliepen. Geen optische weergave van de afstand.

Of het op een Touran past weet ik niet, het werkt via de drivetrain canbus en dat zit o.a. al op een Golf 5.

• Leuk
Waarderingen: HJV
werkt dit ook id. voorbumper ? of moet ik dan weer andere technische spulletjes halen..? ( 2 linker handen )

volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Als je al sensoren achter hebt, moet je nog steeds wat veranderen. De module moet van 4K (4 kanalen) naar 8K (8 kanalen) gewisseld worden en er moet een kabel naar voren getrokken worden. Namelijk voor de sensoren in de bumper en een buzzer die je ergens weg kunt stoppen.

Als je nog geen sensoren achter hebt, en je wilt voor en achter, dan moet je voor een set gaan met 8 sensoren en een 8K module.

• Leuk
Waarderingen: capszz
Plug en play, redelijk.

Bumper moet eraf (dus ook de achterlichten).

De bekleding van de kofferbak moet eruit:
- bij het slot, waar de gevarendriehoek zit
- Naast de achterbank, links
- Onderzijde kofferbak links (let op de 3 schroeven)

Daarna de gaten boren in de bumper en de kabel naar binnen trekken
Sensoren + houders plaatsen
Bumper er nog niet op doen!

Bekleding stuurkolom eraf halen (bovenzijde klikt, onderzijde 3 schroeven)

Kabel van de kofferbak naar de stuurkolom leiden onder de dorpels door

Kabel aansluiten op de stekker bij het stuur, in de stuurkolom (drivetrain canbus, zwart/oranje en zwart/bruin)

Module aansluiten op 12V en GND

VAGCOM coderen

kijken of je kabel goed zit (links op de hoek gaan staan en kijken of de RNS ook dat laat zien)
luisteren of je buzzer goed aangesloten zit

Daarna pas alles weer erop zetten

Ik was een uurtje kwijt in totaal :)

up!

En ik heb ontdekt dat je niet eens je stuurbekleding eraf hoeft te slopen :)
Je kunt hem ook aansluiten op je OBD stekker, daar kun je een stuk makkelijker bij.
Het zijn de oranje/zwarte en oranje/bruine draad en ik heb al de goeie kabels aan de module gemaakt. Oranje/zwart met oranje/zwart en oranje/bruin met oranje/bruin verbinden. Kind kan de was doen :)
Inbouwtijd 45 minuten!

Kan eventueel met assistentie gedaan worden, informeer naar de voorwaarden :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!