Piepend geluid bij laten opkomen van koppeling

Na het verhelpen van het vochtprobleem bemerk ik nu iets anders. Bij het loslaten (opkomen) van de koppeling hoor ik een piepend geluid.
De auto schakelt verder goed en ik bemerk verder ook niets vreemd qua rijgedrag.
Het gaat om een 9n bj'04 met net geen 100.000 op de teller (1.4 bezine)

Het is erg moeilijk te omschrijven dus als iemand van jullie een soortgelijke ervaring heeft hoor ik het graag.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Na het verhelpen van het vochtprobleem bemerk ik nu iets anders. Bij het loslaten (opkomen) van de koppeling hoor ik een piepend geluid.
De auto schakelt verder goed en ik bemerk verder ook niets vreemd qua rijgedrag.
Het gaat om een 9n bj'04 met net geen 100.000 op de teller (1.4 bezine)

Het is erg moeilijk te omschrijven dus als iemand van jullie een soortgelijke ervaring heeft hoor ik het graag.

Als ik je beschrijving zo lees heb je een piepend geluid bij optrekken vanuit stilstand.

Ik heb zelf een piepend geluid gehad bij optrekken vanuit stilstand in mijn vorige auto (Peugeot 106). Hier bleek de koppelingskabel los te hangen.

Groeten Patrick
 
Na het verhelpen van het vochtprobleem bemerk ik nu iets anders. Bij het loslaten (opkomen) van de koppeling hoor ik een piepend geluid.
De auto schakelt verder goed en ik bemerk verder ook niets vreemd qua rijgedrag.
Het gaat om een 9n bj'04 met net geen 100.000 op de teller (1.4 bezine)

Het is erg moeilijk te omschrijven dus als iemand van jullie een soortgelijke ervaring heeft hoor ik het graag.

Probleem heb ik ook... als mn motor uitstaat en ik laat de koppeling opkomen dan hoor "Pieeeeeeep" en dan is het voorbij. Dan hoor ik het het best.
Heb al een keer de koppelingspin die de koppeling indrukt ingevet maar dat mag niet helpen.

Rij al ongeveer 40.000 km met dit probleem en is nog niet erger geworden. Denk dat het iets met de hydrolische-leidingen te maken heeft wat op het remsysteem zit aangesloten om het goed te smeren.
Lekker laten zitten gaat vanzelf kapot. ;)

Gaat ook om een 1.4i bj03 9N
 
Mhh, bedankt voor de input zover al.

Het geluid komt niet alleen voor als ik uit stilstand wegrij, ook onder het rijden en schakelen komt het voor echter komt het niet concequent voor, hierdoor is het moeilijk te traceren. Wellicht eens een idee om de koppelingskabel te controleren maar de auto heeft heel recent zijn grote beurt gehad en ik mag verwachten dat ze zoiets ook controleren (visuele inspectie).
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!