Pijn knieën zit positie

Beste pololovers,

Sinds kort rijd ik een polo 1.0 TSI BlueMotion nadat mijn polo 6r 1.2 TSI totallos verklaard was. Ik heb enkele weken in de Renault clio van m'n moeder kunnen rijden en rij nu dus in de BlueMotion. Ik merk nu dat ik aan de buitenkanten van mijn knieën blauwe plekken heb gekregen, die nu echt geïrriteerd zijn. Het blijkt zo te zijn dat zodra ik in de auto ga zitten, ik constant met m'n linker knie tegen de uitstap arm zit van het portier en de rechter knie tegen het plastic frame bij de radio en flessenhouders. Ik vind ook dat ik gewoon niet laag genoeg kan zitten en een beetje moet bukken als ik stoplichten goed wil zien. Ik heb alles geprobeerd; stoel zo laag mogelijk, leuningen voor/achter, stoel naar voren/achter, etc. Ik ga watten plaatsen als tijdelijke oplossing maar vind dit toch wel heel vervelend, hebben hier last van en is er wat aan te doen?

Ik heb hier bij mijn tsi uit 2010 nooit last van gehad, ik zat toen zo laag dat ik mijn benen gewoon ontspannen kon laten rusten. kan het zo zijn dat de 6r uit 2010 verder naar beneden kon dan de BlueMotion? Want ik krijg echt het idee van wel.. Of kwam dit omdat het toen sportstoelen waren?

Ik hoor graag van jullie en ben benieuwd of jullie ervaringen hebben.

Groetjes Arthur

Volkswagen polo 6R  Polo 6R 
Ik heb ook last van moeten bukken voor stoplichten en niet laag genoeg kunnen zitten, met nekklachten tot gevolg. Heb me er wel een beetje bij neergelegd dat een polo niet gemaakt is voor iemand van 1.90m.

Wellicht weet iemand op dit forum of er bepaalde oem stoel varianten zijn waarbij je lager zit, ik heb momenteel de comfortline 6c stoelen.

Polo  6c 
Herken het niet van mijn knieën, wel nek bij stoplichten. Oplossing voor mij is wat verder van de streep stoppen. Heb een polo 6r uit 2009. Stoel staat laag en bijna helemaal naar achter.

Volkswagen  Polo 6R 
Zelf herken ik het "probleem" ook dat je de stoplichten niet kunt zien als je vooraan staat. Net zoals @Roon stop ik eerder zodat je niet hoeft te bukken. Wat betreft de knieën, heb je stoelen met of zonder opstaande rand naast de benen?

Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk 
Zelf herken ik het "probleem" ook dat je de stoplichten niet kunt zien als je vooraan staat. Net zoals @Roon stop ik eerder zodat je niet hoeft te bukken. Wat betreft de knieën, heb je stoelen met of zonder opstaande rand naast de benen?
Zonder opstaande rand, ik had in mijn vorige tsi sportstoelen dus ik denk dat ik daardoor niet verder naar buiten konden, maar daarmee wel konden rusten tegen die randen. En ik durf met zekerheid te zeggen dat ik met die stoelen echt heel laag kon zitten en hoefde hem ook zeker niet op het laagste te zetten.

@Arthurios Ik heb in mijn Polo stoelen met opstaande zijkanten en zal morgen de hoogte van de zitting opmeten. Als je een keer in de buurt van Nieuwegein bent, mag je een keer komen "proefzitten".

Seat  Arona 2020 
Herken het niet van mijn knieën, wel nek bij stoplichten. Oplossing voor mij is wat verder van de streep stoppen. Heb een polo 6r uit 2009. Stoel staat laag en bijna helemaal naar achter.
Blijf het bizar vinden, zou het dan kunnen zijn dat sportstoelen zo'n groot verschil kunnen bewerkstelligen?

De ergonomie van een stoel is natuurlijk ontzettend van belang voor een goede zithouding. Sportstoelen hebben dat beter voor elkaar dan standaard stoelen. Wellicht een idee om een tweede hands setje op de kop te tikken en die in je polo te plaatsen. Goede stoelen (en niet alleen in de auto) redden echt je rug! Zeker zijn geld waard

VW  Polo AW 
@Arthurios Ik heb in mijn Polo stoelen met opstaande zijkanten en zal morgen de hoogte van de zitting opmeten. Als je een keer in de buurt van Nieuwegein bent, mag je een keer komen "proefzitten".
Hey Sal, ja ik kan mij herinneren dat ik ook echt meer omhoogstaande stoelzijkanten had en dat ik het probleem met mijn knieën nooit eerder heb ervaren. Ontzettend bedankt voor je uitnodiging, als ik in de buurt ben kom ik graag langs!

• Leuk
Waarderingen: Sal
De ergonomie van een stoel is natuurlijk ontzettend van belang voor een goede zithouding. Sportstoelen hebben dat beter voor elkaar dan standaard stoelen. Wellicht een idee om een tweede hands setje op de kop te tikken en die in je polo te plaatsen. Goede stoelen (en niet alleen in de auto) redden echt je rug! Zeker zijn geld waard
Je hebt helemaal gelijk singer en super goed idee van die sportstoelen op marktplaats ofzo. ik vond die sportstoelen achteraf toch echt wel heerlijk zitten en mis deze sinds het "knie" incident toch wel erg hoor..

Wat voor stoelen zaten er in de oude tsi dan?
Ja ik had daar dus sportstoelen inzitten omdat dat een Highline met 105pk variant was. Ik dacht dat sportstoelen gewoon een beetje voor de sier was maar er is toch wel een aanzienlijk verschil te merken nu.

Je hebt helemaal gelijk singer en super goed idee van die sportstoelen op marktplaats ofzo. ik vond die sportstoelen achteraf toch echt wel heerlijk zitten en mis deze sinds het "knie" incident toch wel erg hoor..
Je zit vaak ook dieper in een sportstoel omdat die vaak meer gekanteld is. Dus als je lang bent kan die paar cm net het verschil maken. Succes met de zoektocht! Je zal erna een stuk meer kunnen genieten van je Polo

VW  Polo AW 
@Arthurios. Deze stoelen heb ik er in zitten. Loodrecht naar beneden gemeten zit de stoel aan de voorkant op 27cm en het zitgedeelte op 97cm vanaf de hemel gemeten. Ik heb de rolmaat tegen de hemelbekleding aan gehouden maar niet omhoog gedrukt tegen de carrosserie aan. Ik weet niet of van een ander interieur de airbags compatibel zijn van alle Polo's 6R. Let er ook op dat er soms ook stoelen worden aangeboden zonder airbags en dat niet altijd vermeld wordt.

Schermafbeelding 2021-06-06 om 22.37.48.png

Schermafbeelding 2021-06-06 om 22.40.54.png

Schermafbeelding 2021-06-06 om 22.41.13.png

Seat  Arona 2020 
@Arthurios. Deze stoelen heb ik er in zitten. Loodrecht naar beneden gemeten zit de stoel aan de voorkant op 27cm en het zitgedeelte op 97cm vanaf de hemel gemeten. Ik heb de rolmaat tegen de hemelbekleding aan gehouden maar niet omhoog gedrukt tegen de carrosserie aan. Ik weet niet of van een ander interieur de airbags compatibel zijn van alle Polo's 6R. Let er ook op dat er soms ook stoelen worden aangeboden zonder airbags en dat niet altijd vermeld wordt.

Dit soort stoelen zitten indd beter.
Dit soort had ik ook in mijn bluemotion diesel.
Toen nog uit een blue gt gehaald.

Volkwagen  E golf 2018 
  • Leuk
Waarderingen: Sal

Hey Sal, dit zijn inderdaad compleet andere stoelen dan die wij hebben en ze lijken idd op de sportstoelen uit mijn vorige polo. Ik ga zeker kijken naar alternatieve stoelen dankjewel!!

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!