Polo 1.2 TDI 6R problemen.

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik op deze forum ben. Ik heb echt hulp nodig.

Ik heb een polo uit ‘12 1.2 tdi. Kilometerstand is nu 225xxx. Ik ben er heel blij mee alleen ik ervaar laatste tijd problemen die monteur’s niet kunnen vinden.

Weekje geleden reed ik 120 en ineens was de gehele snelweg witte rook. Ik stopte op de vluchtstrook en zet de de auto uit. Hierna wilde hij niet starten. Ik heb hem laten slepen naar een garage. Die gaf aan dat de brandstof pomp onder de bank stuk was. Nou heeft hij dat veranderd.

Ik heb meteen ook de volgende veranderd
-distributie riem en waterpomp
- brandstof pomp
- brandstof filter
- olie filter
- olie
- lucht en interieur filter
na het ophalen van me auto, merkte ik dat ik weinig vermogen had.

Nou ervaar de volgende problemen:
- tussen 2800 en 4400 toeren vermogen verlies/ inhouding
- inhouding en vermogen verlies bij optrekken
- als de auto warm een een onregelmatige lopend motor.
- fout code p0087 rail druk
- motor lamp brand en spiraal blijft knipperen.
- een of andere uitluit / demper lampje

Nou wil ik het laten maken, alleen ik heb niet het gevoel dat de garage’s waar ik ben geweest niet precies weten wat er aan de hand is.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en waar kan ik beginnen met vervangen of repareren.

Alvast bedankt voor de reactie en moeite!
 
volkswagen  polo 6r 2012  1.2 TDI 
Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik op deze forum ben. Ik heb echt hulp nodig.

Ik heb een polo uit ‘12 1.2 tdi. Kilometerstand is nu 225xxx. Ik ben er heel blij mee alleen ik ervaar laatste tijd problemen die monteur’s niet kunnen vinden.

Weekje geleden reed ik 120 en ineens was de gehele snelweg witte rook. Ik stopte op de vluchtstrook en zet de de auto uit. Hierna wilde hij niet starten. Ik heb hem laten slepen naar een garage. Die gaf aan dat de brandstof pomp onder de bank stuk was. Nou heeft hij dat veranderd.

Ik heb meteen ook de volgende veranderd
-distributie riem en waterpomp
- brandstof pomp
- brandstof filter
- olie filter
- olie
- lucht en interieur filter
na het ophalen van me auto, merkte ik dat ik weinig vermogen had.

Nou ervaar de volgende problemen:
- tussen 2800 en 4400 toeren vermogen verlies/ inhouding
- inhouding en vermogen verlies bij optrekken
- als de auto warm een een onregelmatige lopend motor.
- fout code p0087 rail druk
- motor lamp brand en spiraal blijft knipperen.
- een of andere uitluit / demper lampje

Nou wil ik het laten maken, alleen ik heb niet het gevoel dat de garage’s waar ik ben geweest niet precies weten wat er aan de hand is.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en waar kan ik beginnen met vervangen of repareren.

Alvast bedankt voor de reactie en moeite!

Welk omgeving, bezoek een goede VAG specliast in de buurt, vervangen door een nieuwe brandstof pomp, zijn beide brandstof filters vervangen ?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
Klinkt mij in de oren als een defect aan je hogedruk systeem. Verstuivers die lek zijn (verklaard de hoeveelheid rook, onverbrande diesel die de uitlaat verlaat), raildruk zal zakken omdat de verstuiver niet meer sluit en continu inspuit/druppelt. Hierdoor zal het roetfilter snel volraken en de auto kan het regeneratieproces niet starten. Onregelmatig stationair lopen is hierdoor ook verklaarbaar.

Tweede optie is een lek in de EGR koeler waardoor er koelwater in de uitlaat of inlaat terecht komt. Dit zal echter wel gepaard gaan met de klacht "koelwaterverlies". In beide gevallen zou ik hier goed naar laten kijken en de auto zo min mogelijk gebruiken.

Vraag de garage om de verstuivers te laten testen op lekkage, flow en inspuitbeeld.
Als de verstuivers dan toch uit gehaald zijn, laat hen dan ook het inlaat traject controleren op koelvloeistof residu.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Super bedankt voor jullie reacties. Ik heb na gevraagd, de 2e brandstof filter met drukregelaar die onder de auto bevindt is niet vervangen. Dat ga ik ook vervangen
Ik zal ook even de verstuivers laten controleren. Ik denk en hoop dat ik het dan opgelost krijg. Ik hou jullie nog op de hoogte.
 
volkswagen  polo 6r 2012  1.2 TDI 
Super bedankt voor jullie reacties. Ik heb na gevraagd, de 2e brandstof filter met drukregelaar die onder de auto bevindt is niet vervangen. Dat ga ik ook vervangen
Ik zal ook even de verstuivers laten controleren. Ik denk en hoop dat ik het dan opgelost krijg. Ik hou jullie nog op de hoogte.
Helpt dit niet dan zou het kunnen zijn dat de hogedruk pomp schade heeft gelopen doordat de grote brandstof filter niet vooraf is gevuld met diesel. Wat sommige doen is langdurig blijven starten totdat de motor begint aan te slaan en alle lucht eruit is wat gewoon slecht is.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
Hou de kosten wel in de gaten en overleg wie waar verantwoordelijk voor is.

Witte rook zou ikzelf niet direct linken aan een defecte opvoerpomp....

Wie heeft die codes uitgelezen?
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik weet geen raad meer. Heb nog steeds het motor lampje en spiraal lampje aan. Foutcode p0087 Rail druk te laag.
Ik heb de 2e brandstof filter met drukregelaar die onder de auto bevindt vervangen.
Ik heb de drukregelklep vervangen. Ik heb de verstuivers vervangen en nog steeds heb ik de zelfde probleem.

Motor koud start hij moeilijk, Motor warm start hij nog moeilijker. Met moeilijk wil ik zeggen dat hij 2/3 keer moet draaien tot dat hij start.
na 3800 toeren gaat hij als een beest. Dan lijkt het alsof de motor weer kracht heeft.
tussen de 2800 en 3800 als ik rond de 100/120 km per uur ga en ik geef volle gas in zijn 5e versnelling gaat hij geen ene km voorruit en lijkt alsof de auto geen kracht heeft. Ik heb geen rook ontwikkeling. Optrek tot 2800 toeren is normaal.
In de avonden als er een auto achter me rijdt met van die nieuwe led koplampen zie je wel een rook achtig iets wat geen kleur heeft tijdens het optrekken.

Ik weet geen raad meer, alles is al gedaan. Ik raak een beetje geïrriteerd en vermoeid aan. Ik ben al bijna 2000 euro verder en geen verbetering.
 
volkswagen  polo 6r 2012  1.2 TDI 
Wie heeft deze onderdelen vervangen? Zijn de injectoren ingeleerd, waren ze nieuw, offset procedure doorlopen, heb je de oude nog, zijn deze getest? Het systeem brandstof systeem geprimed na vervangen van letterlijk alles?

Heb je de mogelijkheid om meetwaardes te bekijken (VCDS oid);


Begin dus met de bovenstaande testen (dus hoge druk (specified tov actual)en daarna oplopende druk test met een warme motor post dit, dan conroleer ik dit met de mijne). Maak een log met specified en actual tijdens het rijden. Controleer flow na de filters, dit doe je met de brandstof pomp test in VCDS. Daar moet een behoorlijke stroom uit komen=meten.

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/37987/page-2 leesvoer

Ik zeg maar wat
 
Laatst bewerkt:
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Lukraak vervangen of vervangen na dat een test uitwees dat t kapot was?
Stom rotzooi gaan vervangen in de hoop dat dit iets oplost, is dom, kost een boel geld en geeft veel teleurstellingen. Meten is weten!

Nu de verstuivers zijn vervangen, is de turbodruk wel juist? Komt de turbo op de juiste manier tot zn druk? HEeft de motor voldoende compressie?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik weet geen raad meer. Heb nog steeds het motor lampje en spiraal lampje aan. Foutcode p0087 Rail druk te laag.
Ik heb de 2e brandstof filter met drukregelaar die onder de auto bevindt vervangen.
Ik heb de drukregelklep vervangen. Ik heb de verstuivers vervangen en nog steeds heb ik de zelfde probleem.

Motor koud start hij moeilijk, Motor warm start hij nog moeilijker. Met moeilijk wil ik zeggen dat hij 2/3 keer moet draaien tot dat hij start.
na 3800 toeren gaat hij als een beest. Dan lijkt het alsof de motor weer kracht heeft.
tussen de 2800 en 3800 als ik rond de 100/120 km per uur ga en ik geef volle gas in zijn 5e versnelling gaat hij geen ene km voorruit en lijkt alsof de auto geen kracht heeft. Ik heb geen rook ontwikkeling. Optrek tot 2800 toeren is normaal.
In de avonden als er een auto achter me rijdt met van die nieuwe led koplampen zie je wel een rook achtig iets wat geen kleur heeft tijdens het optrekken.

Ik weet geen raad meer, alles is al gedaan. Ik raak een beetje geïrriteerd en vermoeid aan. Ik ben al bijna 2000 euro verder en geen verbetering.

Hoeveel km heeft die gelopen ? Probeer is diesel injectie reiniger van het merk Forte en dan vol tanken met Vpower diesel en daarna Conditioner van Forte met volle tank normale diesel. Kijk is of die zonder stekker in de luchtmassameter beter vooruit komt tussen 2800 en 3800 rpm. Helpt dat niet dan moet je idd goed laten uitlezen door iemand van hier op het forum of bij een vagspecialist, kijkend bijv naar waardes van verstuivers, hogedruk pomp, brandstofdruksensor en drukregelaar. Dat soort belangerijke onderdelen vervangen moet eigenlijk allemaal origineel en liefst nieuw zijn.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!