Polo 1.2 tdi

Hallo mensen,
Ik heb vandaag een vreemde storing met de auto. Auto wou niet starten na 3 pogingen leven. Daarna mee wegrijden en noodloop en sloeg uit. Weer starten daarna normaal en start ook weer normaal. Auto zelf uitgelezen en krijg 1 foutcode waar ik niet echt wijzer van wordt ook zoeken op het net weinig info over. Iemand hier ervaring mee of kan mij vertellen in welke richting ik het moet zoeken?
Bvd

Bijlagen

• IMG_5013.jpeg
    IMG_5013.jpeg
    2.5 MB · Weergaven: 20
Volkswagen  Polo VI  Polo 1.2 tdi 
Vaak gaat deze code samen met p029900
Laaddruk regeling onder limiet. Dit kan dan weer met de turbo te maken hebben of de N75 klep. Zeker weten doe ik het niet, maar kan wel.
Kun je live data zien met die testkast?
Dan kun je naar de waardes van de laaddruk kijken
Hallo Andries bedankt voor het meedenken. Volgens mij moet dat wel kunnen live data. Ik ga morgen Ff aanhangen en kijken in welke lijst die staat in programma. Weet je ook zo hoeveel de waardes moeten zijn?
Bvd

Volkswagen  Polo VI  Polo 1.2 tdi 
bijzonder, met een turbo fout zou die wel moeten starten en blijven lopen in principe, tenzij er echt iets vast/dicht zit (schoepen, turbine, egr, dpf)
Zelfs al zit de turbo vast, auto zal blijven lopen alleen dan zonder turbodruk, ECU zal dan mekkeren over te lage druk.

Voor een commonraildiesel om te lopen zijn de volgende dingen noodzakelijk:
- Raildruk (ergens tussen de 200 en 1000bar, ik weet de waarden voor een 1.2TDI niet uit mn hoofd, te laag en de motor slaat niet aan, te hoog en de motor valt uit bij belasting)
- Lucht
- Brandstof, voordruk.

Bij livedata kan je deze zaken allemaal opvragen en controleren tijdens start en stationairloop. Zijn al deze waarden op orde, koppel dan je EGR buisje maar eens los en start m zonder EGR buis aan de inlaat gekoppeld. Start ie dan wel en komt er veel lucht/rook uit de EGR? Dan staat je EGR open en is kapot/vast gaan zitten. Snelle hack is het afdoppen van het EGR kanaal op het blok.

Maar laten we nergens op voorruit lopen, start m eens met Live Data aan en post de waardes maar eens op het forum!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!