Polo 1.4 tdi Chiptunen of niet?

ik heb al een tijd een Polo 9n 1.4 TDI uit 2004.
hij is heel zuinig maar ik wil toch meer kracht hebben.
dus wil ik hem gaan Chiptunen.

nu is mijn vraag of het wel handig is om een 3-cilinder motor te chippen?
en als ik het laat doen waar adviseren jullie mij het te doen?
 
Vind je m niet pittig genoeg dan? Heb ook een 1.4 TDI 3-cilinder (bj 2003) en ik vind het optrekken, vooral met dit weer, heerlijk snel gaan... Snel genoeg voor mij iig.

Wat is je kilometerstand? Ik meende dat een stand boven de 200.000 km niet wordt geadviseerd om te chippen. Verder zou ik het niet weten. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van een gechipte Polo 1.4 TDI...
 
Ik heb ook de 1.4 TDI (bj 2003, 214k op de klok) en het ding is best rap met optrekken etc. als je weet wat je ermee doet ;) Turbo lijkt optimaal te werken tussen de 2000 & 2500RPM, daarboven zakt het al snel weer in.

Ik heb ook zitten kijken naar chiptuning maar dan specefiek om hem nog zuiniger te maken (1:22 is goed maar het kan beter ;)). Wat ik voornamelijk zie is dat er gemiddeld 5 ~ 15pk en zo'n 25Nm extra koppel uit het blokje gehaald word zonder rare fratsen uit te halen... Heb ook contact gehad met een paar chiptuners: Enkele doen het per defenitie niet als het blok meer dan 200.000km gedraait heeft (de chiptuners met enkele voorgebakken software images voor de ECU), maar doorgaands kreeg ik het antwoord dat ze eerst de staat van de motor en het gehele aandrijfsysteem controleren voordat ze gaan aanpassen ongeacht de KM stand.

Gezien de hoge kosten van deze laatste vorm van chiptuning heb ik er vanaf gezien. De brandstofbesparing weegt niet op tegen de kosten van het chippen. Verder vind ik hem in ieder geval rap genoeg ;) Ik ben doorgaands altijd het snelste weg bij de stoplichten Stick Out Tongue (maar zodra we wat verder zijn stuiven de dikke bakken me wel voorbij omdat die simpelweg meer vermogen hebben Stick Out Tongue)
 
Ik heb een 1.4tdi uit 2005, gechipt naar 100pk. Het verschil is enorm kan ik je vertellen. 0-100 kan toch echt in 11sec en vooral de tussenacceleraties zijn een groot merkbaar verschil. Alleen bij de top is het verschil nihil, maar dat lijkt mij niet zo belangrijk.

Ik heb het gedaan bij chip4power.nl in hoogvliet. Verbruik is geloof ik het zelfde gebleven..
 
Kmstand = 180dk
het gaat me voornamelijk om de trekkracht
het is al een klein auto met een klein motor
als hij nou wat sneller zou optrekken is het perfect

en inderdaad, tussen 2000 en richting max. 3000rpm trekt hij het beste
maar na wat ik allemaal heb gelezen op het internet is dat dit eerder plaats vind
dus dat ik bij lage toeren de gewenste trekkracht vind
dat lijkt me wel beter ook qua verbruik


zijn er niet meer mensen die het hebben gedaan?
 
Met de vagcom maken ze een soort configbestandje. Die sturen ze naar Duitsland (tuningbedrijf). Deze veranderen wat parameters en sturen een aangepast configbestand terug, die mbv de vagcom terug wordt gezet. Uiteraard bij problemen zouden ze eventueel het oude bestand terug kunnen zetten.
 
Dan ben ik erg benieuwd wat voor parameters ze dan wel niet aanpassen ;)

Edit:
Even zitten kijken bij JD-engineering. op TDIclub word deze tuner heel vaak genoemt als zijnde een goeie. Die zegt de volgende winst te halen:
Polo 1.4 TDI (beide versies) word 100PK en 245Nm
Deze tuning kost dan 390 euro... Volgens mij is dat idd ook via ODB/VAGCOM tunen.
 
Wat ik heb begrepen van de TDIclub kan je het beste eens contact zoeken met de volgende toko's:
- VVT
- JD Engineering
- VAGtechniek

elke (tevreden) getunde TDI rijder die ik tot nog toe op internet gevonden heb heeft 'm bij een van die drie laten tunen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!