Voorstellen Polo 1.6 tdi cay moter probleem

Ik ben Joey rij een polo 6 r 1.6 tdi uit 2014 en zit met een probleem. en hoop dat iemand mij kan helpen . polo rijd goed voor de rest aleen probleem bij koude start moelik aan gaat witte pluim geeft (diesel lucht) en even slecht lopen na 1 min loop die goed. en start der na heelmaal goed . Verstuiver weg gebracht na bedrijf maar daar licht het niet aan die zijn goed. Gloei bougie ook vervangen daar licht het ook niet aan
Weet iemand waar dit aanlicht gr joey
 
Volkswagen  Polo  1.6 cay 
Hoi ook welkom
wat ik vermoed wat bij jouw het probleem is dat je een 1 of meerdere kromme drijfstangen heb door bv een water of olieslag in je motor blok
bij een koude motor wordt de eind compressie niet gehaald en en zal de diesel slecht ontbranden
dit is lastig te diagnoseren de garage zal de cilinder kop moeten lichten en de zuiger hoogte ,s controleren
groetjes Donna
 
met compressie meten komt dit probleem er niet uit de zuiger is maar minmaal naar beneden gezakt dit komt er met compressie meten niet uit
ik heb de hoogte ook wel een door een verstuivergat gemeten maar is wel lastig om goed te meten
het is vaak maar minmaal maar genoeg om de motor slecht aan te laten slaan bij koude motor
ik spreek uit ervaring;)
groetjes donna
 
met compressie meten komt dit probleem er niet uit de zuiger is maar minmaal naar beneden gezakt dit komt er met compressie meten niet uit
ik heb de hoogte ook wel een door een verstuivergat gemeten maar is wel lastig om goed te meten
het is vaak maar minmaal maar genoeg om de motor slecht aan te laten slaan bij koude motor
ik spreek uit ervaring;)
groetjes donna
Maar het kan ook nog een van de andere 100 oorzaken zijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!