Jeroldd
Actief lid
Afgelopen zaterdag mijn Polo laten chippen bij Vag Techniek in Nuenen.
De polo is gegaan naar teminste 140 PK en 320NM.
Of hij dit haalt weet ik niet maar ik merk duidelijk verschil!
Een erg mooie zaak moet ik zeggen.
Alles erg netjes aan kant en een mooie wachtruimte.
Aller eerst maken we een test rit en word de auto gecheckt met VAG-COM om te kijken of de auto problemen heeft en om te checken of de auto niet toevallig al gechipt is.
hij kijkt hierbij naar de turbodruk en inspuit druk.
geen foutcodes voor mij en dus weer terug gereden en vervolgens kon ik een klein uurtje wachten in de wachtruimte.
hierna volgt een testrit en checkt hij of alles goed werkt, als extra heb ik het start stop uit laten schrijven uit de software. dit was zonder meerprijs. erg fijn.
hierna afgerekend en klaar voor de terugreis.
Netjes een bon en een DVD gekregen met de orginele software van mij Polo. + snelle stickers
EGR gewoon laten werken. dit om te voorkomen dat het roetfilter eerder vol raakt. geen idee wat wijsheid was maar mocht ik alsnog problemen krijgen met mijn DPF en of EGR laat ik alles weghalen/schrijven.
ik zag in mijn onderhouds boekje dat mijn EGR al een keer vervangen was dus ik denk dat deze nog wel even meegaat.
Persoonlijk vind ik het wel leuk om wat meer te zien dan een wachtruimte maar ik snap voor hun dat het ook niet makkelijk werken is als je er bovenop zit.
Ik genoot van de kortingsactie dus was 315 euro kwijt.
Toen de terugweg.....
Slippende koppeling
Met name in de 3 en 4 bij veel gas geven in lage toeren slipt de koppeling.
Bij rustig rijden heb ik hier geen last van.
Gelijk maar een Darkside Clutch set besteld. a 536 euro
Ook maar gelijk een Vliegwiel bij gedaan omdat ik niet zeker wist of mijn dubbel massa vliegwiel het na al die Km nog aan kon.
geen zin om over 40 k het spul weer los te halen voor een vliegwiel.
Gekozen voor een Enkel massa Vliegwiel omdat ik misschien in de toekomst nog wat meer van plan ben qua snelheid, ik weet uit ervaring dat de extra trillingen echt wel meevallen omdat een maat van mij met dezelfde set rijd.
Ik hoop dat deze set deze week binnen komt en dat het dan volgende week kan worden gemonteerd.
Mijn Polo had zijn eerste koppeling nog en met 242.000 op moment van chippen dus niet heeeeeel raar dat de koppeling het niet meer aan kan.
Ik was er stiekem al een beetje bang voor maar voor andere dus ook iets om in je achterhoofd te houden.
Even een klein verhaaltje van de Polo
ik dacht misschien wel interessant voor degene die zijn polo nog wil chippen.
Al met al VAG Techniek een aanrader, maar houd rekening met je koppeling.
De polo is gegaan naar teminste 140 PK en 320NM.
Of hij dit haalt weet ik niet maar ik merk duidelijk verschil!
Een erg mooie zaak moet ik zeggen.
Alles erg netjes aan kant en een mooie wachtruimte.
Aller eerst maken we een test rit en word de auto gecheckt met VAG-COM om te kijken of de auto problemen heeft en om te checken of de auto niet toevallig al gechipt is.
hij kijkt hierbij naar de turbodruk en inspuit druk.
geen foutcodes voor mij en dus weer terug gereden en vervolgens kon ik een klein uurtje wachten in de wachtruimte.
hierna volgt een testrit en checkt hij of alles goed werkt, als extra heb ik het start stop uit laten schrijven uit de software. dit was zonder meerprijs. erg fijn.
hierna afgerekend en klaar voor de terugreis.
Netjes een bon en een DVD gekregen met de orginele software van mij Polo. + snelle stickers
EGR gewoon laten werken. dit om te voorkomen dat het roetfilter eerder vol raakt. geen idee wat wijsheid was maar mocht ik alsnog problemen krijgen met mijn DPF en of EGR laat ik alles weghalen/schrijven.
ik zag in mijn onderhouds boekje dat mijn EGR al een keer vervangen was dus ik denk dat deze nog wel even meegaat.
Persoonlijk vind ik het wel leuk om wat meer te zien dan een wachtruimte maar ik snap voor hun dat het ook niet makkelijk werken is als je er bovenop zit.
Ik genoot van de kortingsactie dus was 315 euro kwijt.
Toen de terugweg.....
Slippende koppeling
Met name in de 3 en 4 bij veel gas geven in lage toeren slipt de koppeling.
Bij rustig rijden heb ik hier geen last van.
Gelijk maar een Darkside Clutch set besteld. a 536 euro
Ook maar gelijk een Vliegwiel bij gedaan omdat ik niet zeker wist of mijn dubbel massa vliegwiel het na al die Km nog aan kon.
geen zin om over 40 k het spul weer los te halen voor een vliegwiel.
Gekozen voor een Enkel massa Vliegwiel omdat ik misschien in de toekomst nog wat meer van plan ben qua snelheid, ik weet uit ervaring dat de extra trillingen echt wel meevallen omdat een maat van mij met dezelfde set rijd.
Ik hoop dat deze set deze week binnen komt en dat het dan volgende week kan worden gemonteerd.
Mijn Polo had zijn eerste koppeling nog en met 242.000 op moment van chippen dus niet heeeeeel raar dat de koppeling het niet meer aan kan.
Ik was er stiekem al een beetje bang voor maar voor andere dus ook iets om in je achterhoofd te houden.
Even een klein verhaaltje van de Polo
ik dacht misschien wel interessant voor degene die zijn polo nog wil chippen.
Al met al VAG Techniek een aanrader, maar houd rekening met je koppeling.
Volkswagen
Golf 7.5