Polo 1.6 TDI onderhouds schema

116xxx, heb olie, lucht, diesel en interieurfilter. De ruitenwissers voor en achter. De remolie pak ik binnenkort met gti klauwen maar ben benieuwd of ikiets vergeet, volgens mij is bij 120xxx distributie setje ook aan de beurt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI DSG 
116xxx, heb olie, lucht, diesel en interieurfilter. De ruitenwissers voor en achter. De remolie pak ik binnenkort met gti klauwen maar ben benieuwd of ikiets vergeet, volgens mij is bij 120xxx distributie setje ook aan de beurt.
Distributieset geloof ik bij 210dkm zelfs pas, kan iemand bevestigen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
jawel zit gwn olie in

is er ook ergens een onderhoudsschema te vinden voor een 6c GTI?

In elke transmissie zit olie, ook in die van jou, in jou auto zit de DSG DQ200 deze bak heeft een drogeplaten koppeling. En hoeft volgens fabrieksopgave niet ververst te worden, gelijk aan de handbakken van de VW Groep. Als advies kan je het natuurlijk na bepaalde km stand/jaren wel verversen. Lifetime olie geloof ik niet zo in op lange termijn.
 
Interval van alle filters is , zo ff uit het hoofd

Olie filter + olie 30k
Luchtfilter 90k
Brandstoffilter 90k
Remvloeistof 2 jaar
Dsg olie nvt , zoals uitgelegd hier boven , de 1.6 tdi heeft een dq200 bak, deze is in theorie onderhoudsvrij “qua olie”
Interieur filter is 30k of 2 jaar
Distributie riem is 210k of 6 jaar
Zo zijn de voorschriften bij de dealer

Let op , dit is betreft de 1.6 tdi polo 6r
Andere modellen / motoren kunnen anders zijn qua interval ...
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: MikeB_30 en dov
Interval van alle filters is , zo ff uit het hoofd

Olie filter + olie 30k
Luchtfilter 90k
Brandstoffilter 90k
Remvloeistof 2 jaar
Dsg olie nvt , zoals uitgelegd hier boven , de 1.6 tdi heeft een dq200 bak, deze is in theorie onderhoudsvrij “qua olie”
Interieur filter is 30k of 2 jaar
Distributie riem is 210k of 6 jaar
Zo zijn de voorschriften bij de dealer

Let op , dit is betreft de 1.6 tdi polo 6r
Andere modellen / motoren kunnen anders zijn qua interval ...

thanks voor je informatieve bericht

is er ergens een vergelijkbare lijst voor een 6C GTI?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
thanks voor je informatieve bericht

is er ergens een vergelijkbare lijst voor een 6C GTI?

Neee een 6c gti heeft weer een ander onderhouds plan. Deze heeft een 2 kanaals interval.

De olie is 15k tot max 30k of 2 jaar , hangt van de rijstijl af , de auto betekent zelf zn oliewissel interval. Hij pakt zn motorbelasting / olie temperatuur / brandstofgebruik / afstanden. Etc

De Inspectie is bij aflevering 30k of 2 jaar.
Na deze 30k of 2 jaar , word de inspectie 1 jaar of 30k, heel verwarrend , maar het is nu eenmaal zoStick Out Tongue

De bougies zijn 60k of 6 jaar
Interieur filter is 30k of 2 jaar
Remvloeistof 2 jaar -> bij aflevering 3 jaar “ dit is 1 maal”
Dsg olie niet nodig , de gti heeft ook een dq200.
Luchtfilter is 60k of 6 jaar bij de gti / kan ook 4 jaar zijn.
Brandstof filter heeft de polo onder de auto , maar officieel geeft vw hier geen vervanging datum voor. Zelf zal ik deze elke 90k vervangen.
Elke 60k is er een aanvullende controle op je inspectie. “De onderhoudslijst word iets meer uitgebreid”
En de 1.8 gti heeft een ketting.

Nogmaals dit verschilt per VAG merk / model

Mvg
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: MikeB_30 en dov
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!