Polo 1.6 verliest soms kracht

Ik heb jullie ervaring nodig, ik heb een polo 6r, 1.6 tdi. Sinds een half jaar, verliest de auto plots vermogen en trekt die paar seconden niet meer op. Ik heb gemerkt dat dit vooral in lage toeren gebeurt, rond 1200 toeren hapert die soms. Alsof dat de auto sputtert en geen kracht meer heeft. Soms moet ik gwn paar seconden wachten en blijven gas geven en soms moet ik terugschakelen omdat die echt niet vooruit wilt. Dit gebeurt niet altijd, maar is wel heel vervelend want net als ik rap vooruit wil dan lukt da dus niet. Ik heb de auto al laten uitlezen, maar natuurlijk geen foutmeldingen te vinden.
Iemand een idee? Ik vermoed zelf mss egr klep maar is een dure grap om te vervangen zomaar
 
Vw polo 6r  Vw polo 6r  1.6 tdi 
Alles na (laten) lopen wat hij zegt. Hoeveel KM heeft je auto? Heb je een nog werkend EGR systeem en roetfilter?

auto heeft 170.000km, ja zowel egr klep als roetfilter werken. Nu om heel eerlijk te zijn, die probleem is er wel pas gekomen een half jaar ofzo nadat ik softwaretuning heb laten Zetten. Ik heb ondertussen ookal 1 injector moeten vervangen. Dus kweet niet of het ook daarmee te maken heeft?
 
Vw polo 6r  Vw polo 6r  1.6 tdi 
De 1.6 tdi is echt een goede motor, het enige wat er echt slecht aan is in de EGR, dus ik raad je dan ook direct aan om de EGR uit te laten schrijven, en indien kapot ook afdoppen. Het roetfilter daarin tegen kan best wel 3 ton of meer mee gaan. Mits je gewoon lekker door rijd afentoe.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
De 1.6 tdi is echt een goede motor, het enige wat er echt slecht aan is in de EGR, dus ik raad je dan ook direct aan om de EGR uit te laten schrijven, en indien kapot ook afdoppen. Het roetfilter daarin tegen kan best wel 3 ton of meer mee gaan. Mits je gewoon lekker door rijd afentoe.
Er staat bij aantal tuners op hun website dat het afgeraden wordt om je EGR uit te schakelen ivm roetfilter regeneratie bij de 1.4tdi, weet niet of dit ook voor de 1.6 geldt maat lijkt me wel toch?
 
Polo  6c  Verkocht 
Ik heb nagevraagd voor prijzen van egr klep uit te schakelen, en de meeste zitten toch rond 300€ wat ook niet goedkoop is. Nu een van die bedrijven heeft het mij afgeraden omdat bij korte afstanden afstanden schadelijk is voor de roetfilter. Dus nu twijfel ik of het een goed plan zou zijn
 
Vw polo 6r  Vw polo 6r  1.6 tdi 
Roetfilter verwijderen zou ik zeker niet doen. Dit gaat in de toekomst problemen opleveren met de APK. Nu is alleen een visuele inspectie verplicht maar dit gaat veranderen.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Abb_s3
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!