Polo-2018 - Storing uitlaatgas systeem en motormanagement

Ik heb een terugkerend probleem met mijn de motor van mijn polo (1.0 BMT COMFO 70 D7F, automaat, 1,0TSI/95pk, jan-2018).

Ik heb de auto 2 jaar geleden gekocht.
Auto is 2ehands uit de lease, onderhouden bij de dealer en ook door mij in onderhoud bij de dealer.
Sinds de aankoop gaat om de paar maanden het motormanagementlampje branden, volgens handleiding betekent dit een storing in het uitlaatgas systeem.
Afgelopen 2 jaar zijn de volgende acties al gedaan door om deze storingen te verhelpen:
1) reinigingsmiddel in benzine (euro95) gedaan
2) bougies vervangen
3) motor schoon gestraald met walnootkorreltjes

Na het schoonstralen 2 maanden geleden is gedaan, is de uitlaatgas-storing nog een paar keer teruggekomen en 2 weken geleden ging hierbij ook het EPC-lampje branden en ging de motor bij ca. 30km/h heel erg stotteren en de auto trillen. Ik reed file voor een stoplicht en na uit/aan zetten was de storing weg en is de EPC niet meer terug gekomen. De uitlaaftgassysteem storing nog wel een paar keer.
Bij het uitlezen van de storingen kwamen de volgende codes naar voren
- P030000: Cilinderoverslag herkend
- P130A00: Cilinderuitschakeling
- P030100: Cil. 1 - Cilinderoverslag herkend
- P030200: Cil. 2 - Cilinderoverslag herkend
- P030300: Cil. 3 - Cilinderoverslag herkend

Iemand een idee wat ik nog kan laten doen?

Ik krijg het idee dat de dealer het niet weet, aangezien ze weer begonnen over bougies en reinigingsmiddel...
 
Volkswagen  POLO 1.0 BMT COMFO 70 D7F  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!