Polo 6C DSG7 kruipt niet vooruit in D

Charsom

Nieuw lid
Ik heb een Polo 6C met DSG bak die tegenwoordig anders aanvoelt dan toen ik hem net gekocht had.

In stand D kruipt deze niet zelf meer vooruit en het aangrijpen om weg te rijden gaat met een schok. Zodra ik eenmaal aan het rijden ben gaat alles goed. Hij schakelt soepel en vlot zonder schokken en de toeren schieten ook niet omhoog bij het schakelen. Heb ook de test gedaan (bij even en oneven versnelling) om hem in manueel te zetten en daarna flink gas te geven. Ook dan blijven de toeren stabiel en is er geen slip op te merken.

Het tot stilstand komen gaat gewoon soepel en er komen geen rare geluiden uit mijn bak.

Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn en waar ik aan toe ben?

Volkswagen  6C 
je kunt een keer een basisafstelling laten doen van de koppeling
Is dit iets dat ik zelf kan doen? Ik heb het volgende online gevonden maar ik lees ook dat dit tegenwoordig niet meer werkt.

1. Put the key in the ignition and turn on – Do not start the car

2. Hold down the accelerator pedal fully for at least 10 seconds (many suggest 20 seconds). You will feel a little click under your foot at you push down the pedal fully.

3. Release the pedal – turn the key in the ignition. You can now start the car normally

Volkswagen  6C 
Waar zou ik zoiets kunnen laten doen in de regio Rotterdam? Enig idee wat voor kostenplaatje hieraan vast zit?

Volkswagen  6C 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!