Polo 6C hulpgroep bij storingen

GertJan

Exclusive lid
VCDS Support
Spritmonitor.de
1,177
328
165
Omdat er vele Polo 6C gebruikers problemen ervaren met zowel hun auto als hoe de dealer met deze klachten omgaat maak ik maar een hulpgroepje aan, naar het idee van @pigeon.

Mijn storingen sinds ik de auto in bezit heb (eind juni 2014):
  • Na vol aftanken brandstofmeter zoals het hoort om maximaal, 600KM verder staat de meter nog steeds op maximaal terwijl er dan ruim 40L getankt kan worden. Hiermee langs express service geweest, auto is uitgelezen, geen storing gevonden. Door express service is de accupool losgekoppeld en weer geplaatst, storing (dat de accu losgeweekt was) gereset en meter werkte weer als normaal. Dit in totaal 3x gehad, 2 andere keren zelf accupool losgehaald en terug geplaatst waarna de meter weer normaal functioneerde.
  • Binnenverlichting blijft branden na vergrendelen van de auto met de afstandsbediening. Enkele malen ver,- en ontgrendelen en dan werkt het ineens weer zoals het hoort. Storing die sporadisch voorkomt en ook niet altijd opvalt bij het afsluiten van de auto bij daglicht. Ter info, dit was ook al voordat ik de interieurverlichting heb vervangen door LED verlichting.
  • Front Assist geeft plotsklaps een "Emergency Brake" zonder dat er een auto voor me reed. Storing 1x gehad.
  • Radio gaat soms niet aan met inschakelen van het contact, auto van contact en opnieuw op contact doet dan wonderen. Komt af en toe voor, in totaal sinds bezit van de auto misschien 15x
  • Melding ruitensproeier vloeistof leeg terwijl bankje vol zit. Mee bij express service geweest, Tankje leeg gesproeid en opnieuw gevuld (ivm vermoeden van de monteur over een vastzittende vlotterschakelaar), geen resultaat. Er zou een afspraak gemaakt worden om hier verder naar te kijken, echter enkele uren later is de storing spontaan verdwenen en tot op heden ook niet meer terug gezien.
  • Navigatie geeft als locatie ineens aan in “the middle of nowhere” te staan en is compleet de weg kwijt. Bestemming opnieuw invoeren heeft geen zin, radio uit/aan bied geen oplossing, contact uit,- en inschakelen ook niet. Heeft de auto wat langer gestaan en wordt hij weer op contact gezet herkent de navigatie wel weer de juiste positie. Dit is 3 of 4x voorgekomen.
  • Melding motorkap niet goed gesloten terwijl deze niet geopend is geweest. 1x voorgekomen.
  • Radio gaat niet uit bij uitnemen van de sleutel. Contact opnieuw in en uitschakelen deed het probleem op dat moment weer oplossen.
  • Auto start totaal niet meer. (Afgelopen week, het zogenaamde zekeringen issue).
  • Navigatie vraagt regelmatig om plaatsen van medium met navigatie gegevens. Kaarten zijn afgelopen maandag geüpdate met de kaarten van de Duitse VW site (mei 2015), Nederlandse VW site verwees toen nog naar November 2014. Tot aan afgelopen vrijdag hier geen problemen mee gehad. Nu meerdere malen deze melding. Ondertussen is de mei 2015 versie ook niet meer beschikbaar als download dus mogelijk toch een bug hierin?
  • PDC gaat soms niet meer uit na detectie van een obstakel, kruisje op het display en knop op het dashboard doen dan niks, de enige remedie is dan auto van contact en opnieuw starten.
Een andere lijst met vage storingen kreeg ik na het inschakelen van US Lights (via VCDS) , hierna storing ruitenwisser, melding koelvloeistof, verlichting weigerde dienst in auto stand. Na de instellingen weer terug gezet te hebben (geen US Lights dus) alle storingen weer weg. Hierover per mail ook contact gehad met Mark van @TCL en hij had dit soort storingen eerder gezien maar niet bij elke 6C. Gebruiker @pigeon heeft deze dingen ook gehad en ook gebruiker @Marvi Jansen kent problemen met z'n ruitenwisser terwijl US Lights geactiveerd zijn.

Wellicht dus iets om in de gaten te houden, en misschien ook goed te vermelden ... zijn de storingen er altijd al geweest of pas na aanpassingen ontstaan.

Dan het dealer verhaal nog. Wat ik zoal hier heb gelezen zijn er een hoop dealers die wel graag verkopen maar in geval van problemen geen gehoor geven.

Mijn dealer heeft heel lang alles niet zo serieus genomen totdat m'n auto dus echt niet meer wou starten. Zoals jullie hebben kunnen lezen werd dat afgedaan als een zekeringen kwestie ... bullshit !!! Weekend nadat ik m'n auto weer opgehaald heb weer een hoop vage spookstoringen en dus de auto nu weer bij de dealer neergezet. Spijtig dat ik eerst zowat moest exploderen alvorens m'n klachten serieus genomen worden. Auto wordt nu nader onderzocht en is tot op heden nog niet terug. Zodra dat wel is zal ik m'n artikel updaten.

Graag ook jullie ervaringen over jullie dealer.
 
Ruitenwisser vloeistof sensor gaat uberhaupt niet met een vlotter maar met een electrische 'weerstand' sensor (2 polen die vrij in de vloeistof zitten):

mVsPro9Fv9b9HeaQO2TtPrg.jpg
 
Enige vreemde wat ik bij m'n 6C heb is dat de temperatuurmeter bij starten niet klopt. Al wel een paar keer de 40 graden in m'n display gezien. Wat uiteindelijk afzakt naar de goede waarde.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Oke oke, ik weet dat ik mijn verhaal nog moet plaatsen, gesmoord vermogen en schommelend toerental. Maar had net een voicemail dat ik een afspraak moet maken voor de polo. Mijn contactpersoon is nu eten dus ik zal na eenen bellen. Ik ben benieuwd, hopelijk ben ik em niet weer twee weken kwijt......
Ik ben benieuwd ... keep us updated.
 
Oke ben ik weer, me contactpersoon gesproken, die had met PON gebeld en die meldde dat ze het ook niet weten en mijn dealer vrije hand hebben gegeven en dat ze dus nu gewoon dingen mogen vervangen tot het euvel boven water komt. Dus as zaterdag lever ik em in en zie ik het wel. Het is niets concreets dat weet ik, maar er wordt wel aan gewerkt.

@GertJan, heb jij al wat te melden of is het nog steeds stil?
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!