Polo 6R 1.2TDI verstuiver probleem na vervanging inlaatspruitstuk pakking

Goedenavond Polo vrienden,

Helaas heb ik weer een tegenslag met mijn Polo. Vandaag heeft mijn monteur de pakking van mijn inlaatspruitstuk vervangen. De leidingen en alles zijn los geweest en weer gedemonteerd. Daarna is het ontluchten begonnen met VCDS, dit heeft 5 minuten geduurd. Vervolgens gingen we de Polo starten en zag ik meteen dat het fout was. De Polo schud als een gek en loopt op 2 cilinders. We hebben daarna de auto uitgelezen en de waarden van verstuiver 2 was anders dan die van 1 en 3. Conclusie, de verstuiver is stuk.

Mijn Polo liep perfect voordat we aan de klus begonnen, hij liep echt heel mooi en stil. Ik tank altijd BP of Shell brandstof en doe alles op tijd. Mijn Polo heeft 192.000KM gereden op dit moment.

Wat is volgens jullie wijsheid om te doen. Ik wil zelf 3 nieuwe verstuivers monteren, is dit wijs om te doen? Of moet ik eerste andere stappen doorlopen?

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Sommige mensen raden het aan om meteen je complete brandstofsysteem te reinigen van de tank tot aan je pomp tot aan je leidingen... In hoeverre is dit noodzakelijk?

Je kan verstuivers ook laten reinigen door een bedrijf. Of als je zelf zin hebt kan het ook zelf

In een aflevingen van mightycarmods hadden ze het wel laatst ook over. Ik zal hem er eens bij zoeken.

Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Die had ik gezien, toen deden ze het in een bak met een of andere oplossing.

Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Was volgens mij met die MR2, zal vanmiddag eens zoeken

Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Verstuivers reinigen was op enig moment een hype in de Lupo 3L scene. Volgens mij kan EJR (Jaouad volgens mij wel bekend) dit verzorgen, ik lees er alleen weinig over bij CR motoren, dus ik weet ook niet of dit bij deze verstuivers kan. PD verstuivers konden ook gereviseerd worden met andere nozzles geloof ik.

Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Helaas kan je deze niet op dezelfde manier reinigen. Ik heb gisteren 3 nieuwe verstuivers er in laten zetten. Hopelijk is het bij deze opgelost.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!