Polo 6R Adapterstekkers OEM xenon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sambir

Actief lid
437
151
43
Hoi,

Ik ben op zoek naar adapterstekkers voor mijn OEM xenon koplampen.
Momenteel heb ik de volgende problemen:
- Seinen met stand op 0 niet mogelijk
- Permanent grootlicht niet mogelijk
- Canbus melding (lampje op dashboard brandt) wanneer stand op stadslicht wordt gezet.

Ik zoek een adapter waarmee ik bovenstaande issues kan verhelpen. Misschien moet voor de canbus melding toch iets op de bcm gedaan worden?

Seinen met grootlicht is goed mogelijk. Daarvoor kan je inderdaad een verloopkabel gebruiken. Ik gebruik zelf de verloopkabel van forumlid Crosspolo. Of je kan op de oude mypolo forum kijken hoe je het zelf kan maken.

Daarnaast kan je de foutmeldingen er uit krijgen door de juiste instellingen via vcds in je bcm te programmeren.

Wat voor polo heb je? Althans wat belangrijk is wat voor type bcm je hebt. Ik heb namelijk er zelf wat problemen mee gehad maar met de juiste instellingen is het opgelost. Ik zou zeggen zoek wat op het forum.

Ik heb de 87B bj 09. Vandaag zijn de lampen er professioneel ingebouwd en de ombouwer zei dat mijn bcm niet geschikt is voor de lampen, vandaar de error volgens hem. Daarnaast zou hij met een geschikte bcm zodanig de instellingen kunnen aanpassen dat de ledjes net als origineel bij stand 0 harder branden en bij de overige standen gaan dimmen. Daarnaast bleven de drl lampen in mijn bumper branden, ook dat kreeg hij niet uit dus ik heb de lampjes moeten verwijderen.

nu weet ik eerlijk gezegd niet wat het handigst is. Nieuwe BCM? of alleen adapters? Iemand met vcds die mij kan helpen? Regio Utrecht/Amsterdam/Amersfoort Of Twente.

Seinen en permanent grootlicht zijn cruciaal voor APK, die zou ik ten eerste gefixed willen hebben.

Het volgende is canbus error weg en eventueel bochtverlichting in koplamp unit.

Laatst bewerkt:
090 is inderdaad Xenon, maar daarvan zijn wel een heleboel varianten (te herkennen aan de Z codes die de opties als stoel verwarming, elektrische ramen, licht regen sensor beschrijven)
Zo dat wordt spannend dan...Ik heb stoelverwarming, electische ramen, regensensoren, alarm systeem. Zoals jij het nu beschrijft lijkt het erop dat sommige bcm's deze opties ook niet kunnen hebben. Straks koop ik een bcm werkt mijn xenon goed maar dan werken andere opties niet goed meer.

Yep, lees het topic van crosspoloTSI eens door, dat heet 'op zoek naar degenen die achteraf xenon ingebouwd hebben' of iets in die trent (weet google wel). Daar staat een boel in.
Heb ik gedaan. Hij kwam tot de conclusie dat zijn crosspolo andere bekabeling had dan een gewone polo...vraag me af of dit ook geldt voor mijn auto wanneer ik een recente bcm die geschikt is voor xenon monteer...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Petje af voor VAS-Technics in Zeist. De jongens hebben de canbus melding weggekregen en de lampen werken nu op alle standen. 0 + grootlicht werkt. 2 + grootlicht seinen en permanent aan werkt. Ik ben voor nu even blij. Enig wat nog moet gebeuren is de bochtverlichting van bumper naar koplampen. Een nieuwe BCM zou alleen de functie om de ledjes te dimmen en harder laten schijnen toevoegen. Daarnaast zou er alsnog kabels getrokken moeten worden naar de bcm om deze functie te laten werken. Naja, ik laat die functie dan wel bij wat het is.

Topic mag wat mij betreft sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!