Polo 6R gesneuveld - Upgrade naar Seat?

Ivor

Lid
Hi mensen!

Mijn eerste eigen auto is helaas gesneuveld binnen 2.5 jaar na aankoop door een aanrijding met de paashaas.
De auto destijds gekocht met 230.000 op de teller, en nu eindigt de stand met 343.000. Ook de reden dat de auto economisch total loss verklaard is.

Nu ben ik goed verzekerd, en alvast op zoek naar wat anders. Ik heb al een ritje gemaakt in een golf, en nu valt mijn oog op een Seat Leon 1.6 TDI uit 2014.
Ik ben zelf absoluut niet bekend met Seat, en vraag me af wat mensen vinden van de betrouwbaarheid van dit blok en type auto?

Het betreft een Seat Leon 1.6TDI uit 2014, automaat met 150.000 op de teller. Standaard zit er 105pk in, maar ik zou toch weer graag gaan chippen.
Is dat een beetje te doen?

Alvast dank!

Volkswagen  VW golf 7 business edition 
1.6 is top.

DQ200 Automaat is huilen.

Ik zelf heb het falen 3 keer bij vrienden meegemaakt en op internet staat het er vol mee..

Volkswagen  Golf 7.5 
1.6 is bullit proof.
Met de zelfde motor heb ik al 487k gereden.
Automaat twijfelachtig.
Blijft toch een gokje uiteindelijk. Moest bij mijn polo de koppeling best wel snel vervangen, dus ik gok het erop! Onderhoud ben ik nooit te zuinig op verders

1.6 is top.

Ik zelf heb het falen 3 keer bij vrienden meegemaakt en op internet staat het er vol mee..

Dit brengt me nou niet echt vertrouwen :sweatsmile:

Gefeliciteerd met je nieuwe wagen!

Ik raad je aan om tegen die tijd even langs TVS te rijden om de dsg te laten chippen. Zij hebben hier veel verstand en kunnen de bak zo laten schakelen zodat deze niet onnodig slijt.

Volkswagen  Golf 7.5 
naja ik heb dan weer slechte ervaringen met de 1.6 tdi, de verstuivers is om van te huilen, kosten ook super veel

Volkswagen  Polo 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Ja, ze kunnen problemen hebben, maar de reden dat heel het internet ermee volstaat is simpelweg omdat dit veruit de meest voorkomende DSG bak is. Álle DSG's in "normale" VAG modellen zijn DQ200's (dus geen Audi S en RS, VW Golf GTI en R, en een paar sterke diesels zoals de Transporter en Touareg).

Ik kan nergens statistieken vinden, maar als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat meer dan 80% van alle DSG's een DQ200 is. Als er miljoenen van die versnellingsbakken rondrijden is het niet gek dat er veel stuk gaan (en er daardoor ook veel mensen op het internet erover klagen).

Mocht je twijfelen gewoon even langs de DSGdokter ofzo, maar álles in een auto kan helaas stuk :rolleyes:

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!