Polo 6R knipperlicht in dashboard knippert snel.

Goedemiddag,

Ik heb een tijdje terug de knipperlichten van mijn Polo 6R vervangen voor Chinese leds.
Sindsdien knippert het op mijn dashboard 1x langzaam en vervolgens heel snel, en buiten knipperen ze normaal.
Heb overigens geen foutcodes op het dashboard.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Liefst met OBDeleven dus zonder weerstand :)

Thanks alvast!

Volkswagen  Polo 6R Bleumotion 
Ja hèhè :) dat snap ik, maar bij mijn vorige Polo AW was er ook zo iets en dat kon worden uitgezet dacht ik.

Volkswagen  Polo 6R Bleumotion 
Betere LED's kopen of een CANbus weerstand plaatsen.

De auto controleerd bij elke start of er een lampje defect is door een stroommeting te doen door alle verlichting. Hoe meer vermogen een lampje heeft, hoe meer weerstand, dus stroom, deze vraagt. Wijkt een waarde af, zal de auto dit registreren door, of het waarschuwingslampje aan te zetten, of, zoals bij jou, de frequentie van je richtingaanwijzer verhogen.

Hoe komt dit? Een gloeilamp van 5W vraagt meer stroom dan een LED-lamp van, bijvoorbeeld, 0,5W. Basic natuurkunde!
Hoe los ik dit op? 1. Gloeilamp terug plaatsen. 2. Weerstand plaatsen die de wattage van het LED-lampje compenseerd (in het geval van het voorbeeld, een weerstand van 4,5W in serie of een andere waarde parralel.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!