Polo 6R kopen

Hallo allemaal,

Ik ben Thijs, 22 jaar en ben al een tijdje opzoek naar een Polo 6R. Ik heb er eentje op het oog, namelijk een metallic grijze Polo 1.2 70pk comfortline benzine uit 2010. Mijn vraag is: moet ik ergens op letten voordat ik de auto aanschaf? Zijn er dingen die vervangen hadden moeten zijn? Bijvoorbeeld de distributieriem of geldt dat alleen voor de Golf?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Hoi Thijs,

Zoek even op Google / YouTube en hier op het forum met de zoekfunctie. Is al vaker gesteld deze vraag.

Verders is het handig als je deelt welke je op het oog hebt d.m.v. een linkje als die hebt.

Joe!
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Distributieriem moet bij 210.000 gedaan worden. Rest is allemaal longlife onderhoud bij die dingen.

Vraag of de NOx actie is uitgevoerd. Zo ja, dan is de eerst reparatie van een eventueel kapotte EGR een garantie gevalletje. (PON dealer)

Nog een aantal zaken wat je zelf kan bekijken/over na kan denken:

- Zijn er boekjes bij?
- Import auto?
- Dealer onderhouden?
- Hoeveel eigenaren?
- Kloppen alle lijnen en naden van het plaatwerk?
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
NOx is alleen voor de diesel.
Was even vergeten dat er ook een versie was zonder het TSI verhaal.

Ik zou nog een nachtje nadenken over die motorisering. :eek:
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
ik den dat rick6r in de war is met diesel(gate). dit is een ongeblazen benzine.

Ik was voor de volle 100% even de kwijt weg.

Hoe bedoel je precies? Dit is de 1.2 70PK Benzine zonder TSI dus.

Ik dacht dat je het over de 1.2 TDI had. En was ook even vergeten dat er een 1.2 benzine was, zonder TSI dus. Als je een zuinige auto wil zal je er geen buil aan vallen.

Ik zou zeggen: Ga een stukje rijden met de Polo. Eerste indruk zegt al genoeg, bij twijfel zou ik 'm altijd laten staan.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Leuk een naam genoot en leeftijd genoot, welkom!;)
Stuur ons even een linkje met de advertentie kunne we mee kijken.
Ik zou bij het bezichtigen van de auto ruim de tijd nemen.
Indien nodig vraag of de verkoper je rustig alleen bij de auto wil laten kijken en rijden(ik vind dat altijd fijn).
Controleer alles in de puntjes liever een paar keer te veel dan 1x te weinig.
Succes
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik was voor de volle 100% even de kwijt weg.



Ik dacht dat je het over de 1.2 TDI had. En was ook even vergeten dat er een 1.2 benzine was, zonder TSI dus. Als je een zuinige auto wil zal je er geen buil aan vallen.

Ik zou zeggen: Ga een stukje rijden met de Polo. Eerste indruk zegt al genoeg, bij twijfel zou ik 'm altijd laten staan.

Bedoel je nou dat de 1.2 benzine zuinig is of juist niet hahaha?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Je zal er wel wat meer vermogen uit kunnne krijgen,
dit zal maximaal 7/10 pk zijn.
Maar dit is niet reëel.
Als ik jou was zou ik voor een TSI versie kijken.
Ik kan niet op jouw spaarrekening kijken en misschien is de TSI een wat duurdere investering,
maar ik ben er van overtuigd dat je hier op langere termijn meer plezier van zult hebben.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Je zal er wel wat meer vermogen uit kunnne krijgen,
dit zal maximaal 7/10 pk zijn.
Maar dit is niet reëel.
Als ik jou was zou ik voor een TSI versie kijken.
Ik kan niet op jouw spaarrekening kijken en misschien is de TSI een wat duurdere investering,
maar ik ben er van overtuigd dat je hier op langere termijn meer plezier van zult hebben.

Misschien dat er in Duitsland wat meer aanbod is voor TSI motoren voor een redelijke prijs,
want in Nederland vragen ze al voor een Polo 1.4 met 200.000 kilometers 6-7 duizend euro.

Ik denk dat je alleen op de snelweg er meer plezier van zult hebben?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Misschien dat er in Duitsland wat meer aanbod is voor TSI motoren voor een redelijke prijs want in Nederland vragen ze al voor een Polo 1.4 met 200.000 kilometers 6-7 duizend euro.

Ik denk dat je alleen op de snelweg er meer plezier van zult hebben?


Nee, ook als je een oma van 85 in wilt halen die 65 op een 80 km weg rijdt...........;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick6R en NickD
Misschien dat er in Duitsland wat meer aanbod is voor TSI motoren voor een redelijke prijs want in Nederland vragen ze al voor een Polo 1.4 met 200.000 kilometers 6-7 duizend euro.

Ik denk dat je alleen op de snelweg er meer plezier van zult hebben?

Je kan altijd een blik werpen in Duitsland.
Ik heb er ook over na zitten denken om een auto uit Duitsland te importeren,
maar ene ingevoerde auto is altijd minder waard dan een originele auto.
En er is niet echt een betrouwbaarheid omtrent onderhoud, kilometerstand, etc.

Tuurlijk, ze zijn goedkoper daar.
Maar dat voordeel komt weer terug bij een eventuele verkoop van zo'n auto.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Dit heb ik gevonden in Duitsland:

Polo 1.2 Comfortline:
https://suchen.mobile.de/auto-inser...line-göppingen/248177780.html?action=parkItem

Polo 1.4 Comfortline:
https://suchen.mobile.de/auto-inser...-5türig-gießen/249313049.html?action=parkItem

Polo 1.2 TSI (wellicht dat jullie kunnen zien of dit een Trendline of Comfortline is):
https://suchen.mobile.de/auto-inser...9-wolfenbüttel/248329618.html?action=parkItem

Polo 1.2 TSI Comfortline:
https://www.autoscout24.de/angebote...125f151-81e6-d246-e053-e250040a5f46?cldtidx=1

Welke zouden jullie nemen en waarom?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Ik zou voor deze of deze gaan.

Kan je de kilometerstand nog een slinger naar beneden geven bij invoer. :eek:

Nee, zonder dolle. Die ik noem ziet er netjes uit, nadeel is wel dat die niet "Unfallfrei" is.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!